Het is nu vr 04 jul 2025, 01:33

alarm startonderbreker problemen

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht

riemer

Professional

alarm startonderbreker problemen

Berichtma 14 okt 2013, 19:22

Mijn wagen heeft de laatste tijd problemen met starten, zo nu en dan krijg je hem totaal niet aan de praat. Nadat er geprobeert is te starten hoor ik klik klak klik klak. Normaal gesproken zit er een claxon aangesloten, die toen ik de auto kreeg al afgesloten was. Het geklik lijkt uit de computer te komen achter de linker speaker. Wat kan ik even snel doen om dit probleem te verhelpen zo dat ik hem weer kan starten?

Ik wil eigenlijk op termijn het complete alarm er uit halen. Hier is al iemand mee begonnen, maar zo te merken niet echt gelukt.
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984

V-MAX

Die hard

Re: alarm startonderbreker problemen

Berichtma 14 okt 2013, 19:49

Als je de stekker van de alarmkabelboom uit de optiebox trekt en de stekker van de startonderbreker in de hoofdkabelboom van de auto (zelfde stekkerverbinding als voor inbouw van de boordcomputer) weer rechtstreeks doorverbind, heb je het alarm geheel onklaar gemaakt.

riemer

Professional

Re: alarm startonderbreker problemen

Berichtma 14 okt 2013, 20:23

Ik had wel gehoord dat je met die groene kabel achter de boordcomputer de startblokkering uit kunt schakelen, maar dus ook het hele alarm.

Okee dan, Dank je wel.
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984

Keer terug naar Interieur