Ach ja, in Duitsland is het onbetaalbaar om met een auto van meer dan 20 en minder dan 30 jaar oud te rijden. Een 25 jaar oude wagen is daardoor best goedkoop op de kop te tikken bij onze oosterbuur. Vandaar de grote interesse van ons Nederlanders, alleen is de overheid nu weer niet zo blij met de marktwerking.
Zodra onze auto's 30 jaar jong zijn hebben ineens onze Duitse vrienden belangstelling voor onze oldtimers, en verkopen we ze gewoon weer terug naar Duitsland. Wat nou probleem? En de RDW moet gewoon streng zijn, rotte roest joekels moeten ze gewoon registreren en nooit meer toelaten in Nederland.
Zodra de nieuwe oldtimer wet wat meer vorm krijgt (over 3 a 4 jaar) dan zal snel duidelijk zijn dat de overheid wel degelijk al wetgeving gemaakt heeft om dubbel te vangen. De diesel en LPG toeslag wordt gewoon geind voor de oldtimers (en da's veel geld bij auto's van 1500 kg of meer, en de auto's van begin 90-er jaren zijn al fors zwaarder als onze E23's). Terwijl benzine met afstand de duurste brandstof is (lees de hoogste accijns toeslag heeft).
Dus: Niet ultra zuinig is fors betalen aan accijns, en de brandstof toeslag. Grote amerikanen, vette BMW's of MB's

worden daarmee gewoon duur om te hebben of te rijden. Geen animo meer van veel rijders, geen kans voor de hoeders van het automobiele erfgoed.
Kortom, we moeten met z'n allen zuinig zijn op onze e23's en op de steunpunten van het forum, want die houden ons (voor weinig) op de weg.