Het is nu zo 24 nov 2024, 19:35

apart oliefilterhuis?

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht

dannysedanE28

Die hard

apart oliefilterhuis?

Berichtvr 14 nov 2014, 14:45

Hoi mensen.
Het oliefilterhuis van m'n E34 bleek al een tijdje te lekken. Na demontage bleek dat er aan de zijkant rechts 2 dekseltjes met O-ringen en borgveren te zitten. Dit is wel niet direct het juiste forum, maar misschien herkent iemand het ding.

Afbeelding
Afbeelding

Van de bovenste was de rubber o-ring helemaal verstaft en sloot dus niet meer goed af.(alle andere rubberen afdichtingen waren er ook slecht aan toe, dus maar goed dat het huis er af kwam).

Kent iemand dit type, want anderen hebben op die plekken afdicht'moeren' . Aan de voorkant onder op de voet rechts staat een grote ' B ' ; nergens kan ik verder een nummer of code-teken vinden. De auto is van oktober 1991(fabrieksproductiedatum) met een M50B25 motor.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten, Danny

PayDay

Master

Re: apart oliefilterhuis?

Berichtvr 14 nov 2014, 16:35

Bmwfans.info zoeken op chassisnummer en je vindt de onderdeelnummers die je zoekt.
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!

dannysedanE28

Die hard

Re: apart oliefilterhuis?

Berichtvr 14 nov 2014, 17:35

Ik heb het zo ook gedaan, maar dan krijg ik niet zo goed zicht op de afdekplaatjes(huis wordt van de linkerkant uit getoond). En om het onderdeel nummer gaat het mij niet zo zeer. Meer om waarom dit type huis op mijn auto zit. Wel bedankt voor de hulp, Payday. Groeten, Danny

Keer terug naar Motorisch