Het is nu do 28 nov 2024, 13:42

waar gaat dat naar toe?

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

RobertF

Professional Goud

waar gaat dat naar toe?

Berichtvr 12 feb 2016, 17:20

Ik ben van de generatie die opgegroeid is met de Fiat 500, de Mini en de Volkwagen Kever De laatste hat een 1200cc motor en dat was meer dan twee keer zoveel als een Fiat en produceerde 34pk. Dit monster accelereerde in 27,5 sec naar de 100KM/h en had dan nog adem om op 115Km/h uit te komen maar dan hield het op. Ik rijd nog dagelijks in de Eend van mijn vrouw met 32Pk en vergelijkbare acceleratiecijfers en ik kom er ook.

Ik had een Ford Cortina 1600E met 64pk!!!!!! dan was je een hele man toen der tijd.
Ik zag een prachtige oude liefde en ook nog in LHD Ik zou bijna gaan kijken :crybaby:
http://www.carandclassic.co.uk/car/C704540
of de boot nemen
http://www.carandclassic.co.uk/car/C513916

Maar ik vraag waar het naar toe moet nu de nieuwe VW Golf GTI Clubsport er aan komt met
maar liefst 290pk!!!!!! en die gaat in 5,9 sec naar 100Kmh, dan is de Kever een slak
Er is ook nog een Golf R die heeft 300pk en gaat in 4,9 naar 100kmh

Stel je voor het topmodel van BMW was in de 80-iger jaren de 745i met 256pk!!! Het top model

Nu is dat de nieuwe BMW 760 V12 M-uitvoering!! en die heeft maar liefst 600pk. !!!!

Wat waren wij dan tevreden :whistle:

baur323

Professional Zilver

Re: waar gaat dat naar toe?

Berichtvr 12 feb 2016, 18:18

Maar...ze zijn zonder uitzondering ook allemaal veel zwaarder geworden.
Daarom is die ouwe meuk ook zo leuk. Het woord agiliteit kan van dat moderne spul niet gezegd worden.

graad

Professional Platina

Berichtvr 12 feb 2016, 19:09

Die 2e is mooi Robert.

Tja,denk dat t daar aan ligt,waar zijn we tevreden mee.
Ik was 14 en kocht mijn 1e zundapp!! Een cs50 in cognac kleur bj 1983 voor 350 guldens!!
Wat was ik trots en poetste dat ding veel( 2jaar lang,want ik mocht absoluut van mijn ouders niet van t erf af!)
Mijn buurjongen kreeg een Honda mt50 met uitbouwset en MB wielen echt.kostenplaatje 2800guldens..
En nog zeuren ect.
Ik rij nu ouwe meuk,hij in een jag S type,maar nog steeds de zelfde instelling!!
Ik ben met alles tevreden,want heb alles zelf betaald en er hard voor gewerkt :!:

Jongelui van tegenwordig zijn 17 en half jaar oud,hebben al voor tienduizenden euro's scooters versleten,en moeten een opel OPC,ford focus RS of vw golf R32 hebben
Liefst nog een mercedes brabus uit 2015 of audi rs6

Ze zijn nergens meer tevreden.daardoor ook dat er zoveel als ze rond de 25 zijn geen zin meer in t leven hebben,want ze hebben alles al in hun schoot geworpen gekregen .
Ik heb t geld van mijn 1e communie nog :mrgreen:
Zo zuinig ben ik :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

RobertF

Professional Goud

Berichtvr 12 feb 2016, 20:21

Je hebt gelijk Graad tevreden zijn dat is een groot goed.
Ik had best interesse in de 745i van Daniel het was ook geen geld dus dat speelt geen rol maar ik ben tevreden met mijn 2 oldtimers en mijn youngtimer van 1600 euro

In de elf jaar dat ik mijn cabrio heb waarmee ik zeer tevreden ben heeft mijn vriend al minstens 6 verschillende oldtimers gehad. Nu heeft hij zijn Austin Healey net klaar na een jaar werken en wil hem alweer verkopen, Wanneer ben je dan tevreden en ben je dan wel een echte liefhebber. Als die klote oldtimerregeling er niet was gekomen dan had ik mijn e23 nog gehad.

Ik vraag me wel af of met die pk's toename we niet doorschieten
Zo'n Golfje kost wel 50 mille. Ik weet nog dat het eerste GTItje op de markt kwam met 110pk nou dat was een kanon. NU heeft dat ding 3 x zoveel

De chauffeurs denken allemaal dat ze dat aankunnen, snel rijden is geen probleem maar snel sturen dat kunnen ze niet en dan gaat het mis met vaak gevolgen voor henzelf maar ook voor anderen.

Vroeger kon je gewoon niet hard met je Fiat 600 dus je reed relaxed .Nu zitten ze zich op te naaien als het niet opschiet.
Als ik mijn eend (die van mijn vrouw) hier 85 rijd dan haalt iedereen mij in. Het lijkt wel of ze denken die langzame eend moet ik inhalen hoewel ik gewoon de max. snelheid rijd. Als we dan bij het stoplicht komen staan ze gewoon weer voor mij te wachten.

Ja deze LHD zeldzame Cortina 1600E is een mooie auto, vroeger een bijzondere uitvoering die je maar weinig zag.

carina

Professional

Berichtzo 14 feb 2016, 10:42

weer mooi neergepend graad. ;)
wij rijden met oude meuk....??
die meeste nieuwe auto 's zeggen mij uiterlijk niet zo veel..
en rijden vind ik het zaligst in die oude meuk..
als ik met de 635 csi onderweg ben .. ben ik een heel tevreden man.. :D
tevreden zijn met wat je hebt is een mooie deugd..

dannysedanE28

Die hard

Berichtzo 14 feb 2016, 11:17

RobertF schreef:Ik ben van de generatie die opgegroeid is met de Fiat 500, de Mini en de Volkwagen Kever De laatste hat een 1200cc motor en dat was meer dan twee keer zoveel als een Fiat en produceerde 34pk. Dit monster accelereerde in 27,5 sec naar de 100KM/h en had dan nog adem om op 115Km/h uit te komen maar dan hield het op. Ik rijd nog dagelijks in de Eend van mijn vrouw met 32Pk en vergelijkbare acceleratiecijfers en ik kom er ook.

Ik had een Ford Cortina 1600E met 64pk!!!!!! dan was je een hele man toen der tijd.
Ik zag een prachtige oude liefde en ook nog in LHD Ik zou bijna gaan kijken :crybaby:
http://www.carandclassic.co.uk/car/C704540

Wat waren wij dan tevreden :whistle:

Nou Robert, ik had in 1969 de Cortina Luxe met 1300cc motor. Zal een 'eeuwigheid' hebben geduurd voor je er mee de 100 haalde. :lol: :lol: . Maar dat weet ik niet meer zo goed. Weet wel dat ik toen de 1600E het toppunt vond. Een vriend van me reed er eentje. Mis ze nog.
Groeten, Danny

Henkjan

Master

Berichtzo 14 feb 2016, 13:00

Ik ben ook opgegroeid achterin de Fiat 500, 600 en 850. Toen we daarna met 3 kinderen waren kocht mijn vader een Fiat 124 die werd op de autobahn in mekaar gereden toen we in de file stonden. Kregen we van de ANWB (of de verzekering) een Opel Rekord 1.7 om de vakantie af te maken. Dikke bak!

Daarna is mijn pa overgestapt op de Volvo's: 343 DL (dat zou eigenlijk de DAF70 worden) met 5de versnelling! Vervolgens de 440 en nu alweer 14 jaar de Volvo S40. 119.000 km op de teller en doet het nog immer perfect. Dik tevreden dus en dat heb ik zo overgenomen.

Een nieuwe auto is de slechtste investering die je kan doen. Onlangs kreeg ik een privebericht van een of andere Mongool van het Mercedesforum. Schijnbaar had ik zijn C-klasse beledigd. Wanneer kun jij een nieuwe C-klasse voor de deur zetten? Ik zeg weet je wat over 10 jaar zetten we jouw C-klasse naast mijn SL (R129) en dan kijken we wat ze waard zijn.

Voor die 50 mille koop ik liever een appartementje in Portugal, Zuid-Spanje of Bangkok :lol:.

Wat betreft de vermogenstoename van auto's; daar staan ook nieuwere veiligheidssystemen tegenover, bredere banden, wielophanging, etc. etc. Tevens krijgen de kids een betere rijopleiding en sinds dit jaar is het na 2 strafpunten alweer afgelopen met het rijbewijs !!! Dus ze zullen het heel snel moeten leren anders wordt het al snel drama :mrgreen:.
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70

Keer terug naar Allerlei