Het spuiten van de motorruimte valt me behoorlijk tegen.
Overal zit vuil/roest en onevenheden...
2/3 avonden bezig geweest met schoonmaken/schotsen/schuren en aantal onderdelen demonteren.
Alles zo goed mogelijk afplakken nAtuurlijk eerst ontvetten met hoofdzakelijk remreiniger en daarna thinner.
Komen wel een aantal mooie onderdelen tevoorschijn van aluminium/RVS..
alles was zwart grouw en onbekommerd.!
Momenteel de zijkanten klaar, volgende taak is het plaatsen van kleppendeksel zodat ik daarna de inlaat kan vervangen voor het exemplaar van Aldo. Ik heb niet alles tegelijk losgetrokken want wil hier geen fouten mee maken, tis de eerste x dat ik echt aan het sleutel ben aan een bmw dus doe alles rustig aan.
Als dat gedaan is dan gaat de motorkap/radiateur eraf en word de rest aan de voorkant gespoten.
Alle onderdelen van metaal/plastic worden matzwart gespoten. De hoofdkleur onder de kap is zoals de buitenkant BMW 668.
Mocht ik ooit nog eens een exemplaar restaureren dan gaat de motor er wel uit, daar ben ik van overtuigd.!!
Liever een paar K extra en dan is het gewoon mooier en beter.!!
Afijn, een leer voor de volgende.
Hier nog wat plaatjes van het spuiten. Oja het is wel de orginele kleur Piet, bedankt voor je input.!
Tevens nog de beide achterste wielen eraf voor een banden wissel, ook deze zijn erg aan vervanging toe, zitten net als de oude voorste banden vol met haarscheuren, en dan bedoel ik echt HAARSCHEUREN..! Dat is gewoon niet veilig rijden straks.