Hallo,
Momenteel ben ik bezig met een m30b34 uit een 635csi in mijn e12 518 met carburateur te bouwen , alleen nu loop ik echter al een tijd tegen een probleem aan. En dat probleem zit hem bij de kabelboom, nu heb ik al het een en ander aan informatie gekregen alleen het wil nog niet echt vlotten. De motor gaat wel rond maar wil nog niet aanslaan, op zich niet gek want hij heeft nog geen vonk. Nu ben ik aan het meten gegaan en als de auto op contact staat meet ik ten opzichte van masse op de + en - van de bobine 12volt. Nu las ik ergens dat tijdens het draaien van de motor de bobine aan massa komt te liggen zodat deze een vonk creëert? Weet iemand hier iets meer over te vertellen? Is er toevallig iemand die ooit deze ombouw gedaan heeft die mij eventueel kan en wil helpen? Zo heb ik het nu aangesloten:
E12 stekker -----> E24/E28 stekker
> Pen 1 naar Pen 8 zwart/geel- Starter solenoid voltage
> Pen 2 -
> Pen 3 naar Pen 1 blauw- Charge warning light
> Pen 4 naar Pen 12 groen- Ignition voltage
> Pen 5 -
> Pen 6 naar Pen 4 bruin/wit- Temp gauge sensor
> Pen 7 naar Pen 14 bruin/groen- Oil pressure switch
> Pen 8 naar Pen 7 groen/violet- Combo relay, to fuel pumps
Via het e28 forum kreeg ik te horen dat mijn ECU geen voeding krijgt, volgens mij klopt dit want deze stekker zit niet aangesloten. Weet iemand hoe ik deze stekker aan moet sluiten? Bij de e24 gaat deze de kabelboom in en bij mijn e12 kan ik deze niet aansluiten.
Het gaat om deze stekker:
Heeft er iemand enig idee wat hier nog ontbreekt? of niet klopt? alle informatie is welkom
Alvast bedankt
Momenteel ben ik bezig met een m30b34 uit een 635csi in mijn e12 518 met carburateur te bouwen , alleen nu loop ik echter al een tijd tegen een probleem aan. En dat probleem zit hem bij de kabelboom, nu heb ik al het een en ander aan informatie gekregen alleen het wil nog niet echt vlotten. De motor gaat wel rond maar wil nog niet aanslaan, op zich niet gek want hij heeft nog geen vonk. Nu ben ik aan het meten gegaan en als de auto op contact staat meet ik ten opzichte van masse op de + en - van de bobine 12volt. Nu las ik ergens dat tijdens het draaien van de motor de bobine aan massa komt te liggen zodat deze een vonk creëert? Weet iemand hier iets meer over te vertellen? Is er toevallig iemand die ooit deze ombouw gedaan heeft die mij eventueel kan en wil helpen? Zo heb ik het nu aangesloten:
E12 stekker -----> E24/E28 stekker
> Pen 1 naar Pen 8 zwart/geel- Starter solenoid voltage
> Pen 2 -
> Pen 3 naar Pen 1 blauw- Charge warning light
> Pen 4 naar Pen 12 groen- Ignition voltage
> Pen 5 -
> Pen 6 naar Pen 4 bruin/wit- Temp gauge sensor
> Pen 7 naar Pen 14 bruin/groen- Oil pressure switch
> Pen 8 naar Pen 7 groen/violet- Combo relay, to fuel pumps
Via het e28 forum kreeg ik te horen dat mijn ECU geen voeding krijgt, volgens mij klopt dit want deze stekker zit niet aangesloten. Weet iemand hoe ik deze stekker aan moet sluiten? Bij de e24 gaat deze de kabelboom in en bij mijn e12 kan ik deze niet aansluiten.
Het gaat om deze stekker:
Heeft er iemand enig idee wat hier nog ontbreekt? of niet klopt? alle informatie is welkom
Alvast bedankt