Ik heb de auto afgelopen donderdag opgehaald uit een Groningse boerenschuur annex caravanstalling. Hij stond er na 9 jaar nog precies zo bij met de dikke lappen die ik er overheen had gelegd, dus erg veel hoefde er niet schoongemaakt te worden.
Eerst vanuit de kofferbak de tank geopend; tot mijn verbazing rook ik vrij duidelijk een normale benzinelucht. Hierop besloten om de 25 liter verse V-power bij te vullen en een startpoging te wagen.
En, ongelooflijk maar waar. Na 4 seconden sloeg de motor aan, eerst een beetje rommelig. Hier en daar werd een vonkje gemist, maar hij bleef lopen. Ondertussen alles verder voorbereid voor de rit van 230 km. richting Arnhem (met de Volvo 245 er achter aan als bezemwagen).
Maar alles ging prima; na zo'n 50 km. waren de bandjes weer rond en ging het steeds beter voelen. Na de tweede tankbeurt bij Zwolle kon ik het toch niet laten. Na ingehaald te zijn door een Honda met "opgevoerde uitlaat" ging even de voet naar beneden en knalde er weer met 220 voorbij. Het kan natuurlijk nog wel harder, maar eerst moet hij toch even helemaal nagekeken worden en een verse apk.
als het goed is valt de auto nu in de overgangsregeling voor oldtimers groep 1987-1990. 1988 wordt in 2015 belastingvrij. De aanvraag is ingediend. Hopelijk akkoord, want anders moet hij weer 14 jaar wachten tot volledig belastingvrij...