Mijn e3 2500 was mijn eerste BMW in 1977, Toen wist ik dat een BMW 6 cilinder niet te overtreffen is.
De volgende was een e12 525 2x, daarna een e28 528 en toen midden 80-iger jaren mijn eerste 728i Heb er 2 gehad en veel kilometers daarna een e32 730. Ik heb dus van 1977 tot 1994 BMW gereden met heel veel plezier en altijd het onderhoud zelf gedaan, dat schept een band.
In 2005 een e24 gekocht maar wilde toch wel weer een e23. Vroeger kon ik me alleen een vrij kale auto veroorloven. Trouwens luxe BMW's zoals 745 of 735i ex waren toen nauwelijks te koop Een 745i kostte toen 2x zoveel als een kale 728i
Na de e24 moest het een e23 worden, gedacht voor dagelijks gebruik. IK wilde een 735i met alle extra's en dan LPG inbouwen, een 745i kwam niet in aanmerking vanwege LPG-problemen. Na een bezoek aan Ooms die een 745i op LPG had werd de keuze bijgesteld, een 745i was namelijk van huis uit meestal wel vol met opties, een schuifdak en airco was een must en een automaat ook en de 745i was alleen in automaat geleverd.
Heb toen verschillende gezien maar de meeste waren restauratie objecten en veel kilometers Ik kon via via in Duitsland van de eerste eigenaar een 745HL kopen, na contact gelegd te hebben werd een bezoek afgesproken. Een dag ervoor belde hij dat die geen afstand van de auto kon doen Ik baalde als de bekende stier.
In 2009 zag ik op ebay in Engeland een 745 staan. Aangezien de turbo alleen als links stuur gebouwd is dacht ik dat het wel eens gunstig kon zijn want iemand in Engeland wil dat niet De vraag was hoe komt die in Engeland. De auto bleek nieuw uitgeleverd te zijn naar Saudi Arabie aan een Britse diplomaat. De KM stand was 59.000 km kleur wit.
Mijn vriend Paul had inmiddels ook een e23 735i gekocht . Zou dat wat zijn in Engeland vroeg ik Paul, dat weet je alleen als je gaat kijken. Zullen dan gaan, waarom niet. Wij 's ochtend om 5 uur weg en 'snachts om 2 uur waren we terug met een 745i. De rest is te lezen op dit forum.
Paul heeft zijn tamme 735i Kat verkocht een de 745iHL gekocht van de eigenaar die hem niet aan mij wilde verkopen, er waren intussen wel een paar jaar voorbij.
Ik kan wel zeggen dat ik een BMW liefhebber ben, daarom heb ik 3 jaar geleden een e39 528 gekocht en die verleden jaar verruild voor een e61 525i en nog steeds, voor mij een super auto.
Wat Graad had met zijn familie en auto's van vroeger en de herinnering daaraan, dat had ik als 14 jarige die naar school fietste. Soms stond er bij een bepaald adres op mijn dagelijkse route een Jaguar MK2 in Old English white met rood leren bekleding. Ik stopte dan en zette mijn fiets tegen het hek en liep dan meermaals om de auto. Zoiets moois zag je maar zelden Ik vond het prachtig. Zo'n auto wilde ik wel hebben als ik groot was.
Op mijn 34 ste jaar kocht ik een Jaguar MK2 restauratie object. Al mijn vrienden verklaarde mij voor gek, wat moet je met zo'n benzinezuiper en dan al dat werk. Ik liet mij er niet van af brengen hoewel de restauratie wel wat langer duurde als gedacht, op mijn 54 ste was die klaar. Hij staat nog steeds in mijn garage al 40 jaar.. Ik ben dus polygaam.
Trotse eigenaar (trots niet om het bezit maar omdat ik alles zelf gedaan heb),
Jaguar MK2 3.4 originele Nederlandse auto van 1965