Goede middag zal me even voorstellen ben nieuw op dit forum en net begonnen aan een project e23
ben altijd groot fan van vw tje s en bmw geweest na aan tig golfjes een en twee te hebben gesleuteld leek het me wel 
leuk om eens aan een 7 serie te sleutelen 
Het betreft een e23 uit 1981 met een 2.8 
motronic motor die een lange poos verstopt is geweest in een stal  .
auto ziet er voor zijn leeftijd erg netjes uit  hij heeft zoizo 8 jaar niet gedraaid 
voordat ik het project ga opstarten wil ik graag beginnen met een fris blok km stand van deze motor is 132000
voor ik hem ging starten  
Heb ik  veel vervangen zoals 
brandstof leidingen
brandstof filter  
Bougie s 
Bougie kabels 
Gasklep gereinigd ultrasone  
motronic gereinigd
aanzuig buis vervangen door n nieuwe 
olie en filters 
Luchtfilter . Dit allemaal gedaan voordat ik de auto ging starten . Nu zit ik met het volgende verhaal . 
Auto start direct heb hem laten lopen met een flush erin van motul wat erg goed werkt normaal 
heb de auto 45 minuten stationair opgeschroefd naar 2200 rpm daarna direct de olie afgetapt en vervangen samen met het filter voor old skool 15w 40 
Echter heeft hij enorm veel vacuüm in de gehele motor carter ontluchting lijkt te werken als die het niet zou doen had ik denk ik carter druk  . 
auto stinkt als de nacht naar benzine logisch als de motor vacuum trekt 
Als ik een keukenrol papiertje voor de ingang van de olie dop of opening pijlstok houd lijkt het alsof de motor het papier wil opeten , de motor loopt een stuk vlakker zonder olie dop , raar verhaal denk ga eens vragen bij de kenners
vind het wel een grappige situatie omdat ik heel wat werkplaats uurtjes heb en dit verhaal niet ken 
,owja heb de compressie getest omdat ik dacht dat er zuiger vast zat maar bleek ook niet zo te zijn  
 Mvg patrick