Hallo,
We zijn bezig met het opnieuw opbouwen van een M90 blok. met Motronic ML1 systeem (tijdelijk geleverd op oa 735i's uit 1981)
We hebben inmiddels de motor in de auto liggen, maar het lijkt alsof het hele motronic systeem niks doet.
De bobine vonkt niet en de benzinepomp gaat niet aan.
Toen we de auto kochten zat er een LPG systeem op en was er flink in de kabelboom geknipt en gesoldeerd. Voornamelijk bij de injectoren. De motor liep wel gewoon op benzine.
We hebben alles weg gehaald dat er niet hoorde en alles opnieuw gesoldeerd en verbonden waar nodig.
Kan het zijn dat het hele systeem niks doet als er bijv een kabel van een injector niet goed gesoldeerd is?
Waar kunnen we het beste beginnen om dingen uit te sluiten?
De motor ligt nu in een BMW E12 type 1 carb motor.(benz pomp is tijdelijk rechtstreeks op de relais aangesloten met de groen/violet kabel)
Verder vroeg ik me af of we de kabels die je hieronder ziet op de foto goed verbonden hebben.
We hebben ze nu vast gemaakt aan het boutje waarmee de benzinerail vast zit aan de luchtinlaat, klopt dit?
extra vraag, ik heb de diagram nog niet kunnen vinden maar we hebben de meeste kabels van de kabelboom aan de stekker vd zekeringkast vd E12 aan kunnen sluiten, er blijven er nog 3 over:
blauw-violet
groen-geel (diagnose?)
bruin-violet
wellicht dat deze nog iets kunnen beteken?
alvast bedankt
We zijn bezig met het opnieuw opbouwen van een M90 blok. met Motronic ML1 systeem (tijdelijk geleverd op oa 735i's uit 1981)
We hebben inmiddels de motor in de auto liggen, maar het lijkt alsof het hele motronic systeem niks doet.
De bobine vonkt niet en de benzinepomp gaat niet aan.
Toen we de auto kochten zat er een LPG systeem op en was er flink in de kabelboom geknipt en gesoldeerd. Voornamelijk bij de injectoren. De motor liep wel gewoon op benzine.
We hebben alles weg gehaald dat er niet hoorde en alles opnieuw gesoldeerd en verbonden waar nodig.
Kan het zijn dat het hele systeem niks doet als er bijv een kabel van een injector niet goed gesoldeerd is?
Waar kunnen we het beste beginnen om dingen uit te sluiten?
De motor ligt nu in een BMW E12 type 1 carb motor.(benz pomp is tijdelijk rechtstreeks op de relais aangesloten met de groen/violet kabel)
Verder vroeg ik me af of we de kabels die je hieronder ziet op de foto goed verbonden hebben.
We hebben ze nu vast gemaakt aan het boutje waarmee de benzinerail vast zit aan de luchtinlaat, klopt dit?
extra vraag, ik heb de diagram nog niet kunnen vinden maar we hebben de meeste kabels van de kabelboom aan de stekker vd zekeringkast vd E12 aan kunnen sluiten, er blijven er nog 3 over:
blauw-violet
groen-geel (diagnose?)
bruin-violet
wellicht dat deze nog iets kunnen beteken?
alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door yoozt op do 26 jul 2018, 15:46, in totaal 2 keer bewerkt.