Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
ma 03 aug 2009, 19:48
ohhhhhhhhhh,ik had m al veranderd voor je,maar is niet nodig
ma 03 aug 2009, 20:16
Voor de olie moet je toch even de dealer vragen. Ik weet van de e32 dat daar Pentosin chf 7 of chf 11 in moet. beide olien mag je absoluut niet met elkaar en ook niet met atf mengen. Welke olie is ook nog bouwjaar en merk veersysteem afhankelijk!
Enne, dankje Graad!!
ma 03 aug 2009, 22:01
Er moet LHM in ! Dat is groene olie welke ook in Citroens wordt gebruikt.
ma 03 aug 2009, 22:03
kwam niet meer op die naam cees,want dat had je toch ook bij rover toen bij gevuld,of niet
ma 03 aug 2009, 22:30
beste Mannen,
pentosin chf7 wordt speciaal voorgeschreven voor dit systeem, andere olie toevoegen kan leiden
tot lekkage.
de klacht die je omschrijft is duidelijk voor mij, je veerbollen zijn lek.
de veerbollen zijn voorzien van een membraam met lucht erachter.
het systeem wordt afgevuld met chf 7 om een bepaalde druk middels het membraam te creeren.
als deze luchtkamers lek zijn heeft de olie niet de functie meer en dus zal de auto gaan 'zweven'.
even over de drukbollen,deze zijn lang niet allemaal hetzelfde daar je te maken hebt met verschillende aansluitingen.
vrgr len.
do 06 aug 2009, 12:13
Allemaal bedankt voor de reacties en de nuttige link, ik ga de olie eerst eens vervangen. Er zit duidelijk de verkeerde olie in.
Als dit geen oplossing biedt, ga ik inderdaad de veerbollen vervangen door een paar Mercedes exemplaren (deze heb ik voldoende op voorraad)
ik laat de afloop weten
Groet
Thimo