Het is nu do 17 jul 2025, 21:59

Tellerbak

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht

kier

Nieuw

Tellerbak

Berichtza 28 nov 2009, 21:23

Ik ben op zoek naar een andere printplaat van de tellerbak, nu bieden ze me een tellerbak van een e28 520i aan, waar geen toerenteller opzit, maar een klokje. Past die prinplaat ook in mijn tellerbak? of ontbreekt er dan iets aan?

Groeten Kier

zerotolerance

Professional Goud

Re: Tellerbak

Berichtza 28 nov 2009, 21:25

Heb je een foto van de achterkant van de tellerbak?

(Moet wel kunnen volgens mij)

alain

Die hard

Berichtzo 29 nov 2009, 10:11

In de meeste gevallen is de print nog wel te repareren : Baantjes meten met een multimeter welke er onderbroken zijn en deze dan repareren door een draadje van het ene punt naar het andere punt te solderen. En natuurlijk de batterijen vervangen. Is met een beetje geduld goed te doen en vrijwel kosteloos.
OO==00==OO

kier

Nieuw

Berichtma 30 nov 2009, 21:57

een foto van de tellerbak heb ik niet, mar ik zal nog wel ff kijken wat ik doe, enne het repareren heb ik al gedaan, maar ik moest er zoveel draadjes op solderen dat ie niet meer in de tellerbak past. :cry: dus dan toch maar een andere.
Op mijn auto zit ook cruise control, werkt die dan ook nog als ik er een andere tellerbak in zet?

Bedankt voor de reacties, groeten Kier

kier

Nieuw

Berichtma 07 dec 2009, 22:22

ik heb inmiddels een tellerbak gevonden. Uit een e28 van 86, en zonder onderprint en zonder batterijen, en hij doet het gelukkig. :lol:
Nu wordt me nog aangeboden een splinternieuwe onderprint. Nog iemand belang bij? mail me en ik stuur je het e-mailadres van diegene.

Groeten Kier

bigbadbeemer

Die hard

Berichtdi 08 dec 2009, 19:43

Ik wil graag een kleine kanttekening plaatsen wat betreft het doormeten van de printplaat. Ik las op een ander forum dat tijdens het doormeten van de weerstand met een multimeter, dat deze een klein stroompje door de verbinding stuurt. Nu kan dat voor de meeste componenten geen kwaad BEHALVE voor je eprom (grote zwarte chip) Die zijn namelijk wel gevoelig voor spanning. Ik weet niet of dit klopt maar het is misschien wel even de moeite waard om dit met te checken met iemand die kennis van zaken heeft. :?:

RoVer; kan jij dit bevestigen of ontkrachten? :?
If you can't fix it, use a bigger hammer

zerotolerance

Professional Goud

Berichtdi 08 dec 2009, 20:02

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit van invloed is.

Laat ik het zo zeggen, ik vind het heel erg vergezocht en als je normaal meet is dit eigenlijk een beetje onzin.

Keer terug naar Interieur