Aan zo'n "voorgebakken" chip zou ik niet beginnen. Elk blok afzonderlijk is net iets anders dan de ander, het ene blok levert standaart wat pk'tjes extra en het andere blok heeft net iets meer koppel dan de andere (ja, ook al zijn het precies dezelfde blokken).
Als je je blok zou willen tunen doormiddel van een andere chip zou ik het bij een specifieke BMW tuner laten doen. De auto gaat dan voordat de chip geprogrammeerd wordt eerst de rollenbank op om te kijken waar in de koppelcurve hij bijvoorbeeld wat verlies heeft en waar ze dus automatisch verbetering aan kunnen brengen. De chip wordt op basis hiervan geprogrammeerd waarna hij weer op de rollenbank gezet wordt om te kijken of de wijzigingen in software zin hebben gehad, is dit niet het geval beginnen ze weer van voren af aan totdat jij een specifieke chip hebt die afgesteld is op jouw motor
Bij een auto van onze bouwjaren zou ik goed nadenken voordat je zoiets gaat doen, de slijtageslag van je motor wordt hoe dan ook hoger, aangezien wij nog langer van onze oldies willen genieten zou ik het zelf niet doen
Groetjes,
Jeroen.