Sorry, de foto's zal ik later plaatsen. ben een beetje te lui/moe om het kabeltje te pakken.
Was een super dag vandaag. Ben met de ICE hogesnelheidstrein op
lage snelheid naar Duisburg gereden.
Vervolgens in een vooroorlogse stoptrein in 2 uur naar Bielefeld.
Nu weet ik weer waarom ik de pest heb aan openbaar vervoer.
Maar het werd allemaal heel leuk. Ik werd opgehaald in mijn eigen mooi gewassen auto en ik was alle ontberingen weer vergeten.
Weer een proefrit gemaakt en toen naar de zaak om de administratieve handelingen af te ronden.
De verkoper had het export kenteken al geregeld. Ik moest alleen via een link de BPM ontheffing regelen om met een buitenlands kenteken te mogen rijden. printje gemaakt voor eventuele controle.
En toen, mijn eerste 330 km naar huis terug. helemaal geweldig. De auto rijdt super.
Bij 80 km/u is het gewoon zoeven als een limo. Bij 130 km.u rijdt hij super, maar ik denk dat de wielen moeten worden gebalanceerd.
Ik heb wel gemerkt, dat als ik zuinig wil rijden, dat ik dat beter zonder cruise control kan doen.
De verbruiksmeter geeft meer aan met CC dan als ik zelf probeer zuinig te rijden.
1: 10 bij 120 km/u is mogelijk.
Vanwege de file op de A1 bij muiden ben ik via de A27 naar de A2 gereden.
Op de A2 zat er een hinderlijke V40 achter me. Ik gaf toen even plankgas.
Nu had ik de turbo al een keer in duitsland getest, maar dat ging toen heel gecontroleerd.
Nu schakelde de bak 2 stappen terug en wat er toen gebeurde zag ik niet aankomen.
De versnelling was zo groot, dat ik er echt van schrok. Ik werd in de stoelgedrukt en mijn nekspieren werden op de proef gesteld. Na een seconde of 5 was ik bekomen van deze verrassing, maar toen ik in mijn binnenspiegel keek was de volvo een heel klein autootje geworden.
Dit kan verslavend worden.
Ik heb in auto's gereden van een paar jaar oud, die lang niet zo comfortabel rijden als de beemer. Maar de bochten zijn wel wennen. Hij neemt ze ruimer dan ik denk als ik instuur. Dat mag wel iets strakker.
Verder ben ik een heel gelukkig jongetje.
Nu dinsdag nog naar de RDW!!!!