De Alpina B9 en B10 3,5
De B9 kwam in 1982 en verving de 630 CS B2. In 1985 werd hij vervangen door de B10. Tussen 1982 en 1987 werden er in totaal 121 exemplaren gebouwd.
De 3,5 liter zescilinder van de B9 was door Alpina gemodificeerd met Mahle zuigers, een scherpere nokkenas, gewijzigde cilinderkop en verbrandingsruimtes en een hergeprogrammeerd
Motronic injectiesysteem. Het resultaat was een vermogen van 245 pk en een koppel van 320 Nm. De B9 sprintte in de handen van auto motor und sport van 0 naar 100 km/u in 7,3 tellen en had een topsnelheid van 238 km/u.
De B10 produceerde 261 pk zonder en 254 pk met katalysator. Deze motor werd door Alpina toegepast in de 3-, 5- en 6-serie.
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....
'83 732i e23
'94 320ia e36 coup