Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
vr 02 okt 2009, 17:17
Nee wij hadden een scheurtje in de kop en na wat zoeken naar een kop met benzinepompaansluiting hebben we gekozen voor een motor wissel en een elektrische benzinepomp. Hebben een 1984 blok met harde klepzetels (lpg)
Had al een compleet setje pakkingzooi en bouten liggen. Maar onze superCees ruilde het gewoon op de motor in. Netjes toch?
vr 02 okt 2009, 17:22

"onze superCees" , helemaal super dit
wo 11 aug 2010, 17:50
hallo bmw rijders ik had even een vraag ik heb een 628csi waarvan 1 tuimellaar gebroken is nu is mijn vraag kun je deze vervangen zonder de kop er af te halen met vriendelijke gr ger
wo 11 aug 2010, 18:17
Hoi Ger, een BMW man in hart en nieren??
Zou je je alsjeblieft voor kunnen stellen in het daarvoor bestemde topic?? weten we met wie we te maken hebben

Tis daarnaast altijd leuk van elkaar te leren, er zitten hier zat mensen die je kunnen helpen trouwens
Groetjes,
Jeroen.
wo 11 aug 2010, 18:22
bij wallot nesch kost een tuimelaar 24,95 (x12 dus..) en een complete motorpakkingset, dus de hele rataplan ongeveer 185,-
wo 11 aug 2010, 18:58
razor schreef:hallo bmw rijders ik had even een vraag ik heb een 628csi waarvan 1 tuimellaar gebroken is nu is mijn vraag kun je deze vervangen zonder de kop er af te halen met vriendelijke gr ger
De kop zal eraf moeten Ger
wo 11 aug 2010, 23:57
dank je wel cees voor de informatie dus dat word vandaag de boel uit elkaar halen ! het zit even niet mee met deze auto maar goed heb de auto al vanaf 1995 en er is al veel aan gedaan dus dan dit ook nog maar even oplossen ?

het zijn ook niet de jongste auto,s meer dus ja er kan vanalles stuk gaan,verder hier iedereen een vrolijk rij plezier in jullie bmw groetjes ger
do 12 aug 2010, 10:27
CeesBMW schreef:razor schreef:hallo bmw rijders ik had even een vraag ik heb een 628csi waarvan 1 tuimellaar gebroken is nu is mijn vraag kun je deze vervangen zonder de kop er af te halen met vriendelijke gr ger
De kop zal eraf moeten Ger

hoeft toch niet altijd cees.................
bij mijn e34.......motor steunen los....
motor geligt.....en kon via de voorzijde er zo uit............
was een 520i uit 88
do 12 aug 2010, 11:58
Ja bij een m20 motor zitten de tuimelaar assen niet geblokkeerd door de kopbouten zoals bij de m30.
do 12 aug 2010, 13:14
aha...............das duidelijk jaap
za 14 aug 2010, 22:37
hallo bmw rijders nou ik heb de boel uitelkaar liggen en even gekeken wat er zo allemaal stuk is het begon met een tuimellaar en naar veel verder kijken was de ketting spanner boven in stuk dus er was meer dan dat ik verwacht had .nu kan ik een motor kopen uit een 633 csi kompleet met alle vernieuwde pakkingen maar past dat ook in een 628 csi en moet hier voor de boordcomputer niet worden omgezet of bliijft de inspuiting het zelfde mocht iemand dit weten dan lees ik het hier nog wel met vriendelijke groeten ger
zo 15 aug 2010, 10:54
Je kan de computer van de 628i gebruiken i.c.m. het 633i blok. Je zal dan wel de orginele luchthoeveelheidsmeter moeten gebruiken. Vervolgens goed afstellen (anders loopt ie te arm).
ma 16 aug 2010, 23:47
oke bedank ceesbmw dan gaat het zeker wel goed komen met vriendelijke gr ger
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.