Hoi,
Na een paar maanden zonder problemen te hebben gereden.
Heb ik nu last van een paar kwaaltjes
Eerste probleem was dat hij de laatste tijd altijd in hoge toeren stationair bleef lopen
ongeveer 1500 tot soms 2000
Mij was verteld dat waarschijnlijk de elektronische choke kapot was..
Omdat ik weinig rij vond ik dit (nog) geen probleem
Maar hierdoor verbruikte ik meer benzine dan ik had gedacht....
Na een lange dag toeren had ik de auto geparkeerd.......meer dan 2 weken niet meer gereden..
Nu wou ik gaan rijden, maar starte hij niet meer....
Ik heb toen een monteur...hij heeft naar een paar dingen gekeken en had het probleem snel gevonden,
door manueel de benzinepomp te drukken totdat benzine eruit kwam en zijn accu erin gezet en gewoon starten..
Nu rijd mijn auto gelukkig wel, maar "schokt en hakelt" tijden het rijden, als ik "rijk" rij met redelijk toeren wordt dit fenomeen
minder....
De schokken kan je vergelijken met als je afremt bij een stop licht en je laat hem te lang in de versnelling...
Wat kan ik doen tegen de schokken? en hoe kan ik een te hoge toeren dempen...
Ik weet niet helaas hoe lang de accu erin zit, hij "ziet" er redelijk nieuw uit, alhoewel hij erg veel heeft te verduren laatste tijd.
auto startte altijd wel moeilijk.
wat zijn mijn eerste opties om te chekken
accu?
carburateur?
Auto loopt op benzine alleen en is een 4 bak schakel
Edit Wim. ff tussen rimg gezet
Na een paar maanden zonder problemen te hebben gereden.
Heb ik nu last van een paar kwaaltjes
Eerste probleem was dat hij de laatste tijd altijd in hoge toeren stationair bleef lopen
ongeveer 1500 tot soms 2000
Mij was verteld dat waarschijnlijk de elektronische choke kapot was..
Omdat ik weinig rij vond ik dit (nog) geen probleem
Maar hierdoor verbruikte ik meer benzine dan ik had gedacht....
Na een lange dag toeren had ik de auto geparkeerd.......meer dan 2 weken niet meer gereden..
Nu wou ik gaan rijden, maar starte hij niet meer....
Ik heb toen een monteur...hij heeft naar een paar dingen gekeken en had het probleem snel gevonden,
door manueel de benzinepomp te drukken totdat benzine eruit kwam en zijn accu erin gezet en gewoon starten..
Nu rijd mijn auto gelukkig wel, maar "schokt en hakelt" tijden het rijden, als ik "rijk" rij met redelijk toeren wordt dit fenomeen
minder....
De schokken kan je vergelijken met als je afremt bij een stop licht en je laat hem te lang in de versnelling...
Wat kan ik doen tegen de schokken? en hoe kan ik een te hoge toeren dempen...
Ik weet niet helaas hoe lang de accu erin zit, hij "ziet" er redelijk nieuw uit, alhoewel hij erg veel heeft te verduren laatste tijd.
auto startte altijd wel moeilijk.
wat zijn mijn eerste opties om te chekken
accu?
carburateur?
Auto loopt op benzine alleen en is een 4 bak schakel
Edit Wim. ff tussen rimg gezet
Laatst bijgewerkt door bmw728 op ma 13 sep 2010, 20:14, in totaal 2 keer bewerkt.