Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
        
            
        
    
    
	
        
        wo 17 maart 2010, 20:51
		
			
			Vorige week is bij mijn zoon is de keerring aan de prise-as zijde van de 4 hp automaatbak eruit geschoten tijdens een rit. Gelukkig had hij het meteen in de gaten en was het vlak bij huis. Ondertussen de bak gedemonteerd en de keerring vervangen en na het monteren er gelijk een nieuw zeef op gezet. 
In het boekje staat dat bij een oliewissel 3 liter automaatolie moet worden bijgevuld. Bij deze hoeveelheid is er echter nog geen olie zichtbaar op de peilstok. Bij 5,5 liter is pas het goede nivo op de peilstok bereikt. Ik ben er echter niet geheel gerust op. In de koppelomvormer die ook leeg was gaat natuurlijk ook wat in, maar ik betwijfel of dit 2,5 liter kan zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee of ideeen over?
			
		
	 
	
        
        wo 17 maart 2010, 20:53
		
			
			heb je m wel met lopende motor gepeilt joo 
  
			
		 
	 
	
        
        wo 17 maart 2010, 21:52
		
			
			Ja, dat doe ik altijd en op een vlakke vloer.
			
		
	 
	
        
        do 18 maart 2010, 00:12
		
			
			Is niet gek Joo, in een lege bak gaat z'on 7 liter  

 , dat jij pas bij 5 liter wat meet klopt dan ook. Gewoon vullen tot ie tussen de 2 bolletjes staat. Succes
			
		
 
	 
	
        
        do 18 maart 2010, 01:24
		
			
			Bedankt  Cees, stelt me gerust 
			
		 
	 
	
        
        vr 19 maart 2010, 20:06
		
			
			Ik had hetzelfde.. 3 liter olie gevuld, niks te zien op de peilstok.
Stukje gereden (slecht idee achteraf) bak slipte en gilde als een gek.
Even advies ingewonnen en daarna meer olie erbij gedaan, totaal 6 liter erin gedaan.
			
		
	 
	
        
        ma 13 sep 2010, 16:18
		
			
			Kan er gewone ATF olie in van kroon oil o.i.d.?
En dat kun je gewoon in het peilstok gat kiepelen toch?
Voor mijn 733 uit 1977 ? 3HPnog wat automaatbak geloof ik.
Gr Mario
			
		
	 
	
        
        ma 13 sep 2010, 16:38
		
			
			Rode ATF moet er in, inderdaad via de peilstok koker bijvullen. Wel met warme, lopende motor peilen he!
			
		
	 
	
        
        ma 13 sep 2010, 17:42
		
			
			Oke bedankt, want die olie die ik nu aan de peilstok zie zitten lijkt me niet echt ATF olie en anders zo oud dat het misschien wel fabrieks olie is.  
			
		 
	 
	
        
        di 14 sep 2010, 16:39
		
			
			Als de olie zwart of bruin is kun je beter proberen om de hele pan los te halen de zeef te vernieuwen en na 1000 km nogmaals vervangen. Bruine of zwarte olie is meestal de aankondiging van bakschade. dus niet doorrijden zo.
			
		
	 
	
        
        di 14 sep 2010, 22:31
		
			
			Oke dat is goed dat je dat zegt dan vervang ik die er gelijk bij.
Want hij begon ook een beetje bokkerig over te schakelen daarom keek ik er in 1ste instantie naar.
Gr Mario
			
		
	 
	
	
	
	    
	        Powered by phpBB © phpBB Group.
		
		
		    phpBB Mobile / SEO by Artodia.