Het is nu vr 15 nov 2024, 19:39

728i voor weinig (maar ver weg)

Plaats hier de link naar artikelen die je hebt gezien elders op Internet
  • Auteur
  • Bericht

Herman

Master

728i voor weinig (maar ver weg)

Berichtma 04 okt 2010, 08:30

Mobile.de

Als ie niet zover weg was, dan zou ik zo gaan kijken.

RobertF

Professional Goud

Re: 728i voor weinig (maar ver weg)

Berichtma 04 okt 2010, 09:58

als je in de prijsklasse zoekt dan weet je dat je schroot koopt ook in Duitsland.

Herman

Master

Berichtma 04 okt 2010, 12:17

ik hoop dan op een mooie donorauto.
samen met een andere kan er mogelijk wat moois uit komen. ;-)

Of gewoon dromen dat de odnerdelen genoeg opbrengen om te sparen voor een echte E23.

RobertF

Professional Goud

Berichtma 04 okt 2010, 16:37

bij zulke autos zijn de delen die wat waard zijn omdat ze gezocht zijn meestal ook niet in orde zoals gave deuren, interieur, goede motor, goed chroom. Voor de rest komt nauwelijks iemand. Zoiets koop je dan ook voor je eigen magazijn.

baur323

Professional Zilver

Berichtma 04 okt 2010, 18:01

Precies, en dan al heel maal geen kaal uni kleur ding met doppoos.

ErikAnton

Professional

Berichtdi 05 okt 2010, 17:41

Ach de ingevorde auto's die hier in Nederland worden verkocht voor rond de 3 hebben in Duitsland hoogst waarschijnlijk ook niet meer gekost dan 1000.

Ophalen/kenteken regelen/ paar apk puntjes/ rente verlies/ en de tijd er mee bezig te zijn, daar is de rest voor...

En er staat niet bij, neem een autoambulance mee......

Als je naar Duitsland ooit gaat, dan ga ik met je mee!

Michiel

Professional Goud

Berichtdi 05 okt 2010, 18:01

Kan je alvast verklappen dat de echte koekjes uit DLD inmiddels verkocht zijn en in NL rondrijden.

ErikAnton

Professional

Berichtdi 05 okt 2010, 18:30

kopie elders op dit forum..........

Hallo Robert

Oh doch es gibt ganz viele techniche Fragen, da das Forum schon gut 8 Jahre da ist, werden nat

Michiel

Professional Goud

Berichtdi 05 okt 2010, 18:44

Ik schreef ook de Echte koekjes.

Ik zelf ben van mening dat je in Nederland ook heel goed kunt slagen.
Veel mensen schaffen een klassieker aan in de hoop geld te besparen.
Leuk rekensommetje: geen wegenbelasting, lage verzekeringspremie, lpg..
Welnu, als je niet handig bent zou die droom wel eens heel anders kunnen uitpakken.
Daar zijn legio voorbeelden van en die staan ook op marktplaats of andere verkoopsites.

Ps. een mooi voorbeeld is de 745iA uit Staphorst.
Ik ken deze E23 en deze is ruim twee jaar geleden voor een goede

ErikAnton

Professional

Berichtdi 05 okt 2010, 19:07

Mee eens!

Heb de 728 gezien bij Leon, wellicht jij/jullie ook....
Weet niet wat mensen onder de basis verstaan, chassis/plaatwerk??
Werd er niet verliefd op, overal wel iets en het zal nooit een mooie worden op betaalbare wijze dan. Moet nog op kenteken en apk, denk dat je dan alsnog aan een hoog bedrag komt....

Maar de prijs is scherp , als je het met marktplaats prijzen vergelijkt. Denk toch wel dat je auto's in die staat in duitsland voor de helft haalt. Uiteraard verdubbelen de kosten alvorens je hem hier hebt, maar dan zou ik er meer gevoel bij hebben.

Wel een ideaal ding om mee te beginnen, weet je wat je tegenkomt en hoe het bevalt voor op de korte termijn een goede prijs. en op die velgen staat ie heel mooi!!!!

ps en Leon , niet gelijk gaan roepen " die van jouw ziet er ook niet uit", :) :) ,want dat klopt, roestplekken op het dak, andere kleur motorkap etc, maar het spuiten niet waard/ook voor de portomenee niet...

baur323

Professional Zilver

Berichtdi 05 okt 2010, 19:44

Ik vind dit een goed en interessant topic - 't was druk vandaag op het forum :lol: .
Ik kan me helemaal vinden in het relaas van Michiel. De echte kersjes op de taart zijn al lang weg.
Ook in Germania weten ze donders goed wat een goede en bruikbare dikke bak in NL doet.
Vele MBs BMWs en ander smakelijk spul van net wel/niet 25jaar is hier al heen gegaan.
Wat over blijft is het spul wat nog net goed genoeg is om mee te rijden maar echt een restauratie zal moeten ondergaan binnen 2a3 jaar.
Zelf heb ik een bloedmooie 735ia opgehaald voor belangrijk meer dan euro 1700 en die was ook niet foutloos.
Als ik nu ga tellen zit er ook meer dan 6k in. En nu pas begint het er op te lijken.
Had ik 4 jaar geleden zo'n ding opgezocht was ik en veel goedkoper uit geweest en had ik in basis een nog veel betere gehad.

Vooral het goedkoop met een klassieker willen rijden is reuze leuk in theorie maar in de praktijk valt dat vaak vies tegen.
Een grote onderhoudsbeurt met nieuw rubber, nieuwe remmen en wat ander klein spul loopt ook in de 4 getallen voor de komma, en dan moet je nog steeds zelf dingen kunnen.

Resum

ErikAnton

Professional

Berichtdi 05 okt 2010, 20:33

Mijn teller staat op ongeveer 5000, ga pas weer rekenen als ik op een volgende bladzijde begin, inclusief al aardig wat reserve onderdelen.( En het uiterlijk is nog steeds :snooty: :snooty: :snooty: )
Maar weet wel wat er is gedaan en wat weer voor jaren plezier zorgt, koop je een wat duurdere is die of van een liefhebber geweest die het zat is om steeds naar de dealer te moeten , of van een handelaar die geld wil verdienen... Maar dat is toch altijd zo??? bijna dan...
Met een budget van 8000 is het allemaal niet zo moeilijk, maar 2 of 4.....
Voor diegene die nog van het bestaan af weten van de Citroen DS, mijn vader heeft me ingehaald qwa kosten.(stuurstang lek, 790euries voor een gereviseerde :lipssealed: :lipssealed: )

En ite, die e23 die je aan loentje hebt verkocht vond ik een mooie bak, prijs was goed, met de juiste papieren was dat er 1 voor op een presenteer blaadje.
Vraag me wel af waarom die in Duitsland afgedankt is?

Groeten Erik

ps een e32 als je die zoekt, heb er 1 voor je, straks met de km heffing zie ik jouw er al mee "kruipen" haha( moet wel even het juiste aantal kratjes uitrekenen....)

baur323

Professional Zilver

Berichtdi 05 okt 2010, 20:38

Toch had ik een beetje spijt van de laatste e23 die nu bij Leon staat.
Die is zonder winst doorgezet omdat ik me door andermans ogen heb laten verleiden.
Hij was slechter dan beloofd. Daar weet ik er nog wel een paar van te staan, maar dat kost dus alleen maar tijd en moeite en levert niks op.
Ik kan zelf niet demonteren voor het huis - krijg ik problemen mee.
Leon gun ik dan ook van harte de eventuele opbrengst.

Michiel

Professional Goud

Berichtdi 05 okt 2010, 21:13

Idd Ite.. dit is een leuk onderwerp
Momenteel rij ik (zoals sommige weten) een 728 in het dagelijks verkeer.
Inmiddels een dikke 10.000 km in een kleine 5 maanden
Nou was ik tot voor kort ook erg gecharmeerd van het merk met de ster (ja, ja die anderen liever in de voorruit hebben dan op de kap)
Ik had het plan om de 728 van de hand te doen en ik heb al een heel aardig bod op deze 728.
Ik heb wat Mercedes S-klasse (1998-2001) bekeken en ik weet weer precies waarom ik voor 2 jaar terug dit merk de rug heb toegekeerd.. ROEST!!
De 728i is een hele fijne auto maar ik ben het extra onderhoud soms wel eens zat.
Voordeel dat je denkt te behalen door het niet betalen van wegenbelasting en lage verzekeringspremie is al diverse malen mislukt door de extra aandacht die ik de 728i heb gegeven.
Denk aan: nieuwe wiellagers, schokbrekers, spuiten van dak, motorkap, kofferdeksel, ombouw van interieur (incl. wortelnoothout) etc.
Deels komt dit alles wat ik verbeter aan de 728 mijn kant op maar ik denk dat het in mijn geval lood om oudijzer is oftewel..
een zorgeloze Lexus GS300 om een knappe E23 728iA

Ik ben er nog niet uit..

RobertF

Professional Goud

Berichtdi 05 okt 2010, 22:03

Ik volg de prijzen zo'n 3 jaar en die zijn ook in Duitsland omhoog gegaan Hier koop je niks fatsoenlijks voor 1700 euro maar daar ook niet. Kijk nou deze advertentie op ebay dat toch als goegkoopste bron geldt
Prijs 1510 euri, halen met aanhanger, benzine, kentekenkosten en je bent ook tegen de 2 mille kwijt en wat heb je dan. Een restauratieobject met nieuwe deuren, laswerk en spuitwerk, als ie rot is op de deuren is ie ook rot op andere plaatsen. Als een auto aan de buitenkant er zo uitziet dan is er ook niet veel aan technisch onderhoud gedaan. Wil je deze auto opknappen reken dan op minimaal 4000 aan kosten. Mijn vriend kocht 2 jaar geleden een e23 voor 3,5 mille in DLD en een mooie auto met boekjes met 142 DKm hij heeft intussen al meer dan 7,5 mille uitgegeven maar is ook heel mooi. Ik was in Swifterbant bij een e23 voor 2950 en het was gewoon een sloper, alles rot.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT

Denk niet dat je een smetteloze e23 vindt voor 3 mille en als je zelf niet twee rechtse handen hebt dan kost het helemaal klauwen met geld en raad ik af om er aan te beginnen, dat wordt een desillusie.

baur323

Professional Zilver

Berichtwo 06 okt 2010, 08:57

Robert: amen.

Toch kan je mazzel hebben. Ik heb de mijne gekocht voor iets meer dan 3k.
Met 800 aan spuitwerk staat er verder een roestvrij gave auto.
Hier had ik moeten stoppen, maar...

Vervolgens ga (ik dan) je verder miereneuken en dan wil je;
Alpina wieletjes
Soundset
cruisecontrol
..
Opgeteld zit er weer dik geld in :mrgreen:
Zojuist een smetteloos beige leren interieur gekocht, geheel electrisch..
Wordt ook niet weggeven :mrgreen:

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 06 okt 2010, 10:01

Het is helemaal wat je wilt. Er is voor iedereen wat. Wil je gewoon een auto, maakt niet uit hoe die er uit ziet, als ie maar door de APK komt en belastingvrij is. Of wil je een juweeltje in de garage die je koestert!! Ik ben van mening dat een nette rijdklare e23 niet meer voor onder de 3mille te koop is. Vanaf die prijs heb je een goede basis met werk en dan kun je nog zoveel geld uitgeven als je zelf wilt Ik raad alle starters echter af om met een goedkoop hok te beginnen want uiteindelijk kost het dan toch geld. Als je zelf veel kunt dan is het nog duur, een uitlaat kost je toch rond de 700 en een beetje spuitwerk loopt ook in de papieren, en wie kan dat zelf? Dus koop iets waar de vorige eigenaar in geinvesteerd heeft en niet het goedkoopste.

loentje

Master

Berichtwo 06 okt 2010, 10:05

Het is inderdaad maar net wat je er mee wilt, persoonlijk vind ik het zonde om voor een daily smakken met geld uit te geven en koop ik liever een niet zo perfecte 7. Slecht worden ze toch wel door het zout in de winter hier.

Ik stop daarnaast liever mijn centjes in mijn e12 en hopelijk deze winter de start van de restauratie van mijn 2000 touring, maar ja dat zal ook wel een lieve duit kosten!

Dus grote vraag is wat je met een auto wil doen en waar je tevreden mee bent :) Maar een nette BMW 7 voor 3k wordt goed zoeken denk ik!

Trouwens die ik nu van Ite heb gekocht is echt rot (is dan ook een sloper dus niet erg), maar de tip van de dag:
Haal even de beschermpkapjes bij je wielkasten weg, tjonge ik kon daar zo naar binnen kijken! :crybaby:

groeten loentje

baur323

Professional Zilver

Berichtwo 06 okt 2010, 10:34

Wederom idd een vette +1.

Het probleem blijft echter dat ik ook met een daily niet tegen roest en deuken kan.
Ik wil gewoon in een nette roestvrije auto rijden,

loentje

Master

Berichtwo 06 okt 2010, 11:28

Is geen verwijt hoor Ite, vond het wel leuk om te constateren en misschien voor leden hier een tipje om die plaatjes er eens af te halen en alles goed te behandelen wat erachter zit!

groeten loentje

baur323

Professional Zilver

Berichtwo 06 okt 2010, 11:32

Wel foto's maken he!
Zijn we hier gek op.
Mail ze maar naar mij als het je niet lukt om te plaatsen.
Oh ja, en als je gaat flexen...koop een paar extra blaadjes..
Tis heel wat anders dan een e21.

Michiel

Professional Goud

Berichtwo 06 okt 2010, 20:01

Mocht een forumlid laswerk tegen komen dan kan ik uitkomst bieden.
Heb er al diverse weer netjes gemaakt.

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 06 okt 2010, 22:21

Als de platen eraf zijn in de wielkasten, naar de A-post, dan zie je bovenin de afwatering van het rooster voor de voorruit, dat zijn rubberflapjes. Maak alles schoon en schilder het en dan spuit er was in. Zet zonodig nieuwe rubbers op de afdekplaten en kit bovenin de gaten dicht. Haal ook de bescherming in de achterwielkasten weg want daar hoopt zich het zand op. Kijk meteen of er geen zand ligt op de tankrand want die rot zo door.

Keer terug naar Gespot