Het is nu do 27 feb 2025, 10:41

importeren uit duitsland?

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

Herman

Master

importeren uit duitsland?

Berichtvr 15 okt 2010, 15:01

Weet iemand hoe je het beste een auto kunt importeren uit duitsland als je geen autoambulance hebt?

Ik neem aan een tijdelijk kenteken, maar hoe werkt dat in duitsland.

Het gaat mij dan om een gewoon lopende auto.
En als je het goed aanpakt in nederland een eendagskenteken en rechtstreeks door naar de RDW. ;-)

jeffreypico

Master

Re: importeren uit duitsland?

Berichtvr 15 okt 2010, 15:56

Kan wel een kenteken halen in duitsland maar die geld alleen tot de grens.
En hier bij de RDW mag je officeel alleen van huis naar de RDW rijden en dat is 1 dag.

Er is wel 1 ander optie bij de gwk bank daar kan je wel een kenteken. halen voor 2 weken maar dan moet je wel de papieren hebben van de auto.

SUCCES

baur323

Professional Zilver

Berichtvr 15 okt 2010, 17:58

Ga niet rijden met gele Duitse kenteken (kost iets van euro 40) platen in Nederland
Als je aanhouden ben je 400,- lichter en mag je de auto laten staan.
Logisch ook: kenteken staat niet op naam, dus je bent nergens te achterhalen.
Hier in Nieuwegein staan ze regelmatig op 500m afstand van de RDW te controleren - fijne gasten.. :naughty:

Of: Rode Duitse export platen kopen, mag je officieel niet mee in NL rijden, maar die staan wel op naam (kosten euro 200, inclusief WA.). Als je wordt aangehouden ben ik erg benieuwd wie dat uiteindelijk gaat winnen, maar dikke kans jij. Want euro burgers hebben gelijke rechten.
Of; net als ik gewoon 's avonds laat terug rijden en het er op gokken.
Of; een geleend NL kenteken meenemen met dezelfde kleur en zelfde type. Alleen chassis nummer klopt dan niet...Voor tijdelijk zou ik daar niet zoveel moeite mee hebben. NIET gaan omkatten. Komt altijd gezeik van.

De gele en rode export platen kan je bij het VerkehrsAmbt halen. In elke grotere plaats is er wel een.
Naar de RDW ben ik met een

RobertF

Professional Goud

Berichtvr 15 okt 2010, 18:28

Je kunt exportkentekens krijgen bij het Strassenverkehrsamt. Je mag er dan mee naar huis rijden, bent ook verzekerd en je mag er ook mee in Nederland rijden want daarvoor is het export kenteken. Echter is er ook een wet die zegt dat je niet in een auto mag rijden met buitenlands kenteken maar dat is natuurlijk ook onzin want dan mag je ook geen auto in het buitenland huren. Dus allemaal er onduidelijk
Als er de Duitse platen nog opzitten met TUV dan kun je aan de eigenaar vragen of hij ze erop laat, maar dat is ook weer zoiets. Moet je wel jouw verzekering bellen.
Ik ben met de Engelse platen uit Engeland naar huis gereden, was wel verzekerd en zat nog belasting op. De Engelse douane deed niet moeilijk, Ik zei ik heb de auto gekocht en ze vroegen om factuur en papieren. Ik kon doorrijden.
Het eenvoudigste is toch een ambulance,vooral bij een auto in technisch mindere staat. Er is geen grotere ergenis als je met een kapotte auto op de autobaan blijft liggen.

BMWim

Moderator

Berichtvr 15 okt 2010, 18:37

Het beste is gewoon een auto ambulance.....

Voor de kosten hoef je het niet te doen. Het bespaart je een hoop ergernis en tijd..
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !

Johnnie Turbo

Professional

Berichtza 16 okt 2010, 08:03

Ik heb een heel wirwar van informatie doorlopen en toen ik dacht dat ik het goed had gedaan, kwam Koos Spee op tv vertellen dat je met het gele kenteken niet in nederland mag rijden. Ik heb zelfs aan het RDW gevraagd of ik het gele kenteken mcht gebruiken om de auto te late keuren. Dat mocht.

Je moet idd bij het strassenverkehrsamt een tijdelijk kenteken halen. Daat zit een verzekreing bij in. Bij mij haaft de verkoper dit al vooraf geregeld. Ik heb via mijn eigen verzekering voor de zekerheid de auto op chassisnummer verzekred. Verder ben ik gewoon vanuit Bielefeld naar huis gereden en twee dagen later naar de RDW.

graad

Professional Platina

Berichtza 16 okt 2010, 09:55

ik ben t met wim eens ;)
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Keer terug naar Allerlei