Het is nu di 03 dec 2024, 05:56

Bmw e23 733i ongeluk gehad :(

Plaats hier je artikelen die je aanbied
  • Auteur
  • Bericht

cem

Nieuw

Bmw e23 733i ongeluk gehad :(

Berichtwo 15 dec 2010, 13:07

Vorige week heb ik helaas een ongeluk gehad met mijn bmw e23 733i (stanley project).
Ik ben over een varkensrug gereden en de auto heeft schade aan de voorkant en bodemzijde.
De voorfront is naar binnen, onderzijde zijn diverse onderdelen kapot (aircocompressor etc).
Mijn voorstel aan de expert was om deze te laten herstellen, hij heeft zijn twijfels of het nog wel financieel rendabel is.
De auto is in goede staat, onlangs nog bij Cees geweest voor onderhoud en een nieuwe lmm gekocht omdat de oude niet goed functioneerde. Ik heb een aantal foto's van de voorzijde van de auto na de schade.
De auto heeft rechtsachter een kras, en linksonder is de lak van de dorpel er af.
Het liefst wilde ik de auto gerepareerd hebben, maar na overleg met de expert zal ik de auto waarschijnlijk in deze staat verkopen.

-1979
-170.000 km
-LPG
-automaatbak schakelt boterzacht
-Airco werkte perfect voor het ongeluk
-electrische ramen
-stuurbekrachtigingsriem ligt eraf
-centrale deurvergrendeling
-xenon met helder wit licht (geen johnny auto)
-auto loopt (maar durf m niet te starten omdat ik bang ben dat er nog meer schade aan komt)
-apk nog 1 jaar geldig
-Op de foto's staan de alpina velgen, er komen echter de originele 14 inch kroonkurk velgen op met zo goed als nieuwe banden

Kortom, ik heb de auto met veel liefde onderhouden.
Wie heeft interesse om deze auto te herstellen of voor onderdelen?

Ik zal nog een aantal foto's toevoegen.
Afbeelding

Afbeelding

cem

Nieuw

Re: Bmw e23 733i ongeluk gehad :(

Berichtwo 15 dec 2010, 13:16

Nog wat foto's voor de schade:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Brams

Pro

Berichtwo 15 dec 2010, 14:30

Wat jammer van je project :cry: Suc6 iig met de verkoop!

BMWim

Moderator

Berichtwo 15 dec 2010, 14:43

Dat is mooi k^#%&@#&@ ! :(

Sterkte !
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !

ErikAnton

Professional

Berichtwo 15 dec 2010, 15:59

Echt zonde, maar emotioneel is hij voor jouw toch wel op te knappen? Financieel
gezien is elke E23 total los na een ongeluk....
Sterke met het verlies in ieder geval!

Groeten Erik

smidje

Master

Berichtwo 15 dec 2010, 16:57

ik zou nog niet zomaar accoord gaan met wat de schadeexpert ervan vindt... ik neem aan dat ie getaxeerd is? denk je dat je voor die waarde een vergelijkbare auto kunt vinden?

@ Erik; hoe kom je daar nou bij? als je e23 ergens tussen 8-12.000 is getaxeerd kun je er nog heel wat aan plat rijden voor ie totall loss is... zonder taxatie houdt het met 2000 meestal wel op, maar dat geldt voor elk oud gebakje.
----------------------------------------

plymouth`cuda 1970

ErikAnton

Professional

Berichtwo 15 dec 2010, 17:19

taxatie rapport jajaja ja ja , hoeveel wil je er op hebben?

ligt er maar aan bij wie, en wat je zelf vindt. De verzekerings maatschappy is trouwens niet achterlijk .

Maar de verhalen zullen wel volgens een ander die trots is met zijn taxatie van 10k wel niet waar zijn. Dus houd ik mijn mond verder. :)

wax_

Master

Berichtwo 15 dec 2010, 17:48

da's balen suc6 met de verkoop/reparatie !
maar
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL

Rs136

Nieuw

Berichtwo 15 dec 2010, 17:57

wat moet hij kosten dan Cem

Gr ron

ErikAnton

Professional

Berichtwo 15 dec 2010, 17:58

zozo wax, voor jouw is die dan een ton waard :). Prachtige historie!!!!!
Houd hem maar heel!

RobertF

Professional Goud

Berichtwo 15 dec 2010, 18:29

Schade officieel laten taxeren bij een bedrijf wat je kent. Auto TL dan wrak kopen en schade innen en dan bij het schadebedrijf laten maken met gebruikte delen, hou je er nog aan over.

cem

Nieuw

Berichtwo 15 dec 2010, 18:35

De klassieker is te repareren, maar de expert komt met het volgende verhaal: De auto is 31 jaar oud, als we beginnen aan het herstel en we constateren dingen die niks met de nieuwe schade te maken hebben (zoals roest, of onderdelen die kapot gaan tijdens herstel) dan moet ik daar zelf voor betalen. Hij zegt ook dat sommige onderdelen niet te leveren zijn bij de bmw dealer.

Het liefst had ik hem natuurlijk laten maken, maar als zij zeggen dat ze er niet aan willen beginnen....
De verzekering vraagt nu wat de auto in deze staat waard is.
Dit is natuurlijk moeilijk te zeggen, met een globale berekening kom ik op ongeveer 1250 euro.

-interieur + deuren 250 euro
-motorblok + automaatbak 500 (auto liep perfect)
-Alle overige onderdelen 500 (radiator, splinternieuwe uitlaat van voor tot achteren, 5x 14 inch kroonkurk velgen met nieuwe banden, remschijven etc)

Wat denken jullie?

smidje

Master

Berichtwo 15 dec 2010, 18:37

ErikAnton schreef:taxatie rapport jajaja ja ja , hoeveel wil je er op hebben?

ligt er maar aan bij wie, en wat je zelf vindt. De verzekerings maatschappy is trouwens niet achterlijk .

Maar de verhalen zullen wel volgens een ander die trots is met zijn taxatie van 10k wel niet waar zijn. Dus houd ik mijn mond verder. :)

ik begrijp je antwoord niet helemaal geloof ik.....
ik heb nog nooit invloed gehad op de taxwaarde van mijn klassiekers. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat een taxatiewaarde ook iets zou kunnen zijn om trots op te zijn. Als ie te hoog is getaxeerd betaal je veel te veel. Mijn 525 e12 was bloedmooi en getaxeerd op 7000 euro. Klinkt misschien hoog, maar ik moest er nog geld bij doen om zo`n mooie terug te kopen. 8 tot 12.000 euro voor een topstaat e23 lijkt mij zeker niet belachelijk. sorry voor dit off-topic gelul.... :ziplip:

Cem, Ik hoop dat je hem weer in de benen helpt... tis een prachtwagen.

plymouth`cuda 1970

Nyts2005

Pro

Berichtwo 15 dec 2010, 19:11

RobertF schreef:Schade officieel laten taxeren bij een bedrijf wat je kent. Auto TL dan wrak kopen en schade innen en dan bij het schadebedrijf laten maken met gebruikte delen, hou je er nog aan over.

+1, m.i. de beste oplossing.

De waarde van de auto bepalen op basis van wat je eventueel kan krijgen voor de onderdelen lijkt me niet de juiste methode. Het gaat om de waarde van het geheel, v
ex-1982 - Burguntrot 199/3 - 728i

wax_

Master

Berichtwo 15 dec 2010, 19:16

ik snap het schadeexpert verhaal nog steeds niet: betaalt de verzekering dit ? allrisk dus ? of moet je het zelf opsoppen ?

Dit moet je niet bij de dealer laten maken, maar bij een goed(koop) schadeherstel bedrijf die ook een beetje feeling hebben met oldtimers en niet van die dealers die alles maar willen vervangen.
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL

Vincent Kools

Nieuw

Berichtwo 15 dec 2010, 19:33

Ik snap iets niet:
Als de auto all risks verzekerd is en geen taxatierapport aanwezig dan kan ik me voorstellen dat de verzekeraar zegt dat 'ie TTL is gezien de economische dagwaarde.
Als de auto alleen WA verzekerd is, moet je de schade sowieso zelf betalen. In dat geval is het een prijzig geheel ja.
Hoe zit het nou precies? Daar kunnen anderen toch ook van leren?
Mocht het zo zijn dat de auto all risks verzekerd is met taxatierapport dan zou ik mijn polis nog eens goed lezen want dan lijkt het er op of de verzekeraar er onder uit probeert te komen.

Wel k*t hoor, hier zou ik doodziek van zijn. Prachtauto.

Vincent

joep

Master

Berichtwo 15 dec 2010, 19:56

Als Je de schade betaald krijgt dan moet je eerst proberen het maximale bedrag te scoren en dan zie je wel verder en heb je rustig de tijd om te doen wat je wil.
Als de expert moeilijk doet, zorg dan dat je eerst een afspraak maakt met die man.
Bereid je voor dmv informatie inwinnen en zorg dat je iemand met ervaring en kennis van een E23 hebt die tijdens het gesprek aanwezig is en laat die eventueel het woord voeren.
Een tip die ik ook wel eens gekregen heb:. Kalm blijven en als er iemand rood aanloopt, probeer te zorgen dat je tegenpartij dat is en niet jij.
Succes.

Bmw e12 driver

Professional

Berichtwo 15 dec 2010, 21:12

Voor zover ik altijd begrepen heb moet je bij allrisk verzekering of WA+ altijd je auto laten taxeren dit ivm de hoogte van de premie (verzekeringswaarde).
Het is ook makkelijk als je wa verzekert ben, als er een lampenkap achterop knalt is die niet gelijk totall los.
Maar ik heb nog geen ervaring met schade gevallen (gelukkig), snap dus eigenlijk niet dat ze moeilijk doen.
Het is toch de waarde van de auto voor de schade, en dan kijken ze toch wat het kost om te fixen en anders totall los
Krijg je de taxatie uitgekeert of iets minder maar dan met behoud van wrak , toch :?: :?: :?:

Ben trouwens wel benieuwd hoe het afloopt, missch kunnen wij hier dan nog wat van leren op het forum

In iedergeval
Suc6 en ik hoop voor je dat je er goed uit springt
Gr martijn
Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.

cem

Nieuw

Berichtwo 15 dec 2010, 23:18

Momenteel ben ik nog in onderhandelingen, dus ik kan nog geen getallen noemen.
De klassieker is vorig jaar getaxeerd voor 12.000 euro (de taxateur heeft destijds heel internet afgezocht en kon geen 2e 733i in deze staat vinden, denk aan airco automaat electrische ramen etc). De expert stelt voor om een deel als schadepenningen uit te keren en dat ik het wrak mee krijg.
Ik ben zelf van mening dat de auto in deze staat max. 1250 euro zal opleveren en ik dan nog lang niet bij het taxatie bedrag kom.

Het gaat mij niet om het geld, het liefst wil ik hem gerepareerd hebben.
Maar de expert verwijst me steeds naar het feit dat eventueel extra kosten (tijdens reparatie constateren van roest etc) de kosten voor mijn rekening zullen zijn. Ik zit natuurlijk niet te wachten op extra kosten van enkele duizenden euro's (omdat de verzekeringsmaatschappij ''extra kosten'' tijdens herstel heeft gemaakt) De expert kon me geen indicatie geven hoeveel de extra kosten ongeveer bedragen. Tevens zegt hij dat de onderdelen moeilijk leverbaar zijn en het maandenlang kan duren (wat voor mij geen probleem is).

Al met al zit ik in een moeilijke situatie nu, ik weet ook niet wat ik moet doen.
Vandaar dat ik me afvroeg: is er eventueel iemand ge

haagie2

Berichtwo 15 dec 2010, 23:26

mooi balen zeg

opknappen joh ziet er zo op oog niet erg uit :lipssealed:

smidje

Master

Berichtwo 15 dec 2010, 23:46

klinkt mij in de oren naar een maatschappij die geen zin heeft om te betalen. Laat hem eens wat delen noemen die niet te krijgen zijn dan... Ik heb nog maar zelden mis gegrepen bij bmw... die onderdelen voorziening is echt wel in orde.
Wat wil ie je gaan betalen dan? met behoud van wrak... Ze hebben het taxatierapport toch geaccepteerd? Ik denk dat de waarde nu van 1250 euro nog vrij hoog is... uitgaand van de verzekeraar. Als zij het wrak houden ( en jou dus +/-12000 uitkeren als het goed is) wordt ie bij opbod verkocht aan en select groepje handelaren. Ik vraag me af of die dat bedrag gaan betalen.
Ik heb goeie ervaringen met dit soort onderhandelingen ( want dat zijn het ! ) te laten doen door een schadebedrijf ( liefst met een beetje affiniteit met klassiekers ) Die lui praten wekelijks met verzekeraars en kennen de methodes. Ik zou zeker niet zomaar accoord gaan met het eerste bod wat ze doen. Als ie voor 12 mille is getaxeerd kan dat extra werk nooit veel zijn...

plymouth`cuda 1970

RobertF

Professional Goud

Berichtdo 16 dec 2010, 00:57

Ik zou meteen toehappen bij een taxatiewaarde van 12 mille en een restwaarde van 1250 ero. Ik hield het wrak en liet 10750 uitkeren. Kreeg ik hem gemaakt voor de helft dan deed ik dat en indien niet dan verkocht ik de auto voor 1000 en kocht me voor 11250 een heeeeeeele mooi e23 :clap:

ErikAnton

Professional

Berichtdo 16 dec 2010, 01:35

ik ook!!!! maar dat betalen ze niet....

ben benieuwd waar deze e23 belandt.

joep

Master

Berichtdo 16 dec 2010, 07:57

Cem, Rustig blijven je hebt met je rapport een keiharde troef in je handen.
Net wat Smidje zegt, roep er iemand bij die deze onwillige 'expert' met zijn verborgen gebreken praatjes eens flink de oren wast.
En hij was toch in topstaat, dus wat wil hij nou.
Ik zeg

Michiel

Professional Goud

Berichtdo 16 dec 2010, 08:53

Je kan hem natuurlijk bij Koning Albers later herstellen.
Daar zijn ze bekend met de E23. Hebben er al heel wat hersteld.
Ik ben er van overtuigd dat het zeker gaat goed komen daar.

laat je niet gek maken door een expert. Die hebben 1 ding voor ogen en dat is zo min mogelijk uitkeren.
Gewoon op je strepen gaan staan er een voor jou zo voordelig mogelijk pakket uitslepen.
Mocht je vragen hebben kan je me altijd even een pb/mail sturen.

cem schreef:Momenteel ben ik nog in onderhandelingen, dus ik kan nog geen getallen noemen.
De klassieker is vorig jaar getaxeerd voor 12.000 euro (de taxateur heeft destijds heel internet afgezocht en kon geen 2e 733i in deze staat vinden, denk aan airco automaat electrische ramen etc). De expert stelt voor om een deel als schadepenningen uit te keren en dat ik het wrak mee krijg.
Ik ben zelf van mening dat de auto in deze staat max. 1250 euro zal opleveren en ik dan nog lang niet bij het taxatie bedrag kom.

Het gaat mij niet om het geld, het liefst wil ik hem gerepareerd hebben.
Maar de expert verwijst me steeds naar het feit dat eventueel extra kosten (tijdens reparatie constateren van roest etc) de kosten voor mijn rekening zullen zijn. Ik zit natuurlijk niet te wachten op extra kosten van enkele duizenden euro's (omdat de verzekeringsmaatschappij ''extra kosten'' tijdens herstel heeft gemaakt) De expert kon me geen indicatie geven hoeveel de extra kosten ongeveer bedragen. Tevens zegt hij dat de onderdelen moeilijk leverbaar zijn en het maandenlang kan duren (wat voor mij geen probleem is).

Al met al zit ik in een moeilijke situatie nu, ik weet ook niet wat ik moet doen.
Vandaar dat ik me afvroeg: is er eventueel iemand ge
Volgende

Keer terug naar Aangeboden