Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
do 02 dec 2010, 16:25
Hoi,
Mijn type 1 sharknose krijgt het binnen niet heet, wel enigzins warm maar
dat is het dan ook.
Hebben de eerste types daar altijd last van of is het op te lossen? Zou het dat ding kunnen zijn wat tegen je schutboord aan zit met de vacuum en koelwater aansluiting?
Groeten Erik
do 02 dec 2010, 16:29
Jij hebt het koud dus...
Motor komt wel gewoon op temperatuur?
do 02 dec 2010, 16:36
Klopt, ik heb het koud, nou ja... niet warm is beter gezegd.
de temp aanwijzing zit tussen het 1e en 2e streepje van onder af.( mijn andere sharknose geeft hetzelfde aan).
Met dat ding bedoelde ik de watervalve, nr 8.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E23/S ... m_control/Ik heb geen idee eigenlijk....
do 02 dec 2010, 16:39
Probeer eerst nr 1 zou ik zeggen..
Die worden door ouderdom wel slecht.
do 02 dec 2010, 17:02
Die nr 1 zorgt toch voor het behoud van vacuum in het systeem? Dus als mijn kachelkleppen
super snel schakelen zonder probleem kan het daar dan toch aan liggen?
do 02 dec 2010, 17:15
Als je het vacuum van de vacuumgestuurde koelwaterklep voor de kachel los haalt staat hoort deze helemaal open te zijn. Ofwel 100% koelwater door je kachelradiateur. Wel even het uiteinde van de vacuumslang (rood) dubbelvouwen en/of afdoppen.
Ik heb een vergelijkbaar probleem (niet echt warm te krijgen in de auto) gehad met mijn type 2. De klep die tussen warm en koud beweegt in het ventilatiehuis lag bij mijn auto los. Deze hing alleen nog aan de bedieningskabel. Als ik de verwarming op 10 zette dan werd het een beetje warm in de auto en als ik hem op 6 zette kon het zomaar zijn dat het warmer werd...
Maar dat verschilde dan natuurlijk ook weer keer op keer.
do 02 dec 2010, 17:26
Ga morgen is op onderzoek, zal vannacht naar huis toe is wat spelen met de warm/koud schakelaar.
Vervolgens zal ik de koelwaterkraan vervangen door een ander.
Als laatste geef jij aan, dat dus een deel dashboard uit elkaar moet halen om het daar te bekijken?.... maar dan hoor je het, want ook dat wordt een geheel nieuwe uitdaging
Wordt vervolgt morgen!
do 02 dec 2010, 20:57
Is een bekend probleem van type 1. Vooral de modellen met gas hebben hier last van.
De gasverdamper word parallel over de kachelradiator geplaatst. Het koelwater neemt de weg van de minste weerstand en er gaat dus weinig warm water door de kachelradiator.
De oplossing is om een ventielklep tussen de verdamper en de uitgaande koelwateruitgang te zetten.
Bij modellen zonder gas kan het zijn dat de motor minder warm word door de koude lucht welke door de radiator stroomt. Een stuk karton ervoor zetten is dan de oplossing (deed mijn vader vroeger ook in zijn auto in de winter)
vr 03 dec 2010, 09:51
Cees denk dat jij gelijk hebt, na 40 km is even aan de kw slangen gevoeld,
en inderdaad deze zijn niet heel warm, maar bij stationair draaien ook niet erg. Lijkt
wel of de visco veel te goed is....
Bij de type2 kun je de visco met je hand stoppen, bij type 1 met geen mogelijkheid... Hoort dit?
ik ga nu een stuk karton maken met wat gaatjes erin!( betere verdeling zeker?....)
Groeten Erik
vr 03 dec 2010, 11:58
Als je visco goed is kan je ook bij type 2 die echt niet met de hand stoppen. wel als ie koud is, maar warm moet je vrezen voor je vinger
Het stuk karton hoeft niet met gaatjes, je zet een stuk wat niet de hele radiator afdekt ervoor (een klein stukje nog open). Je zal zien dat het dan beter gaat. Niet vergeten weg te halen als het weer warmer word !
vr 03 dec 2010, 19:08
En die aansturing werkt dat allemaal via vacuum ??
Ja ben daar onbekend mee.
Laatst bijgewerkt door
Rs136 op za 22 jan 2011, 23:59, in totaal 1 keer bewerkt.
vr 03 dec 2010, 19:14
He nog een die het koud heeft.
Als je de zoekfunctie gebruikt word je al een stuk wijzer, maar idd eea werkt op vacuum.
Nu nog een tipje hoe de slangetjes horen te lopen en ik ben blij
vr 03 dec 2010, 19:27
mooie info
Laatst bijgewerkt door
Rs136 op za 22 jan 2011, 23:59, in totaal 1 keer bewerkt.
vr 03 dec 2010, 19:28
Ja, wij waren dus net aan het mailen
vr 03 dec 2010, 19:28
CeesBMW schreef:Is een bekend probleem van type 1. Vooral de modellen met gas hebben hier last van.
De gasverdamper word parallel over de kachelradiator geplaatst. Het koelwater neemt de weg van de minste weerstand en er gaat dus weinig warm water door de kachelradiator.
De oplossing is om een ventielklep tussen de verdamper en de uitgaande koelwateruitgang te zetten.
Bij modellen zonder gas kan het zijn dat de motor minder warm word door de koude lucht welke door de radiator stroomt. Een stuk karton ervoor zetten is dan de oplossing (deed mijn vader vroeger ook in zijn auto in de winter)
ventiel klep ????? wat is dat
Laatst bijgewerkt door
Rs136 op zo 23 jan 2011, 00:00, in totaal 1 keer bewerkt.
vr 03 dec 2010, 20:45
Als je het slecht treft, dan hebben ze de kachel radiator afgedopt, dit kun je zien door de roosters etc te verwijderen bij de ruitenwissers. Doen ze meestal als deze lek is en keuren voor de apk op een mooie zomer dag.
Groeten Erik
vr 03 dec 2010, 23:18
thanx
Laatst bijgewerkt door
Rs136 op zo 23 jan 2011, 00:00, in totaal 1 keer bewerkt.
vr 03 dec 2010, 23:27
Volgens mij zitten alle expert,s achter de computer ,en zijn er maar weinig die er echt menen verstand van te hebben.
za 04 dec 2010, 00:12
baur323 schreef:Nu nog een tipje hoe de slangetjes horen te lopen en ik ben blij
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/135809
za 04 dec 2010, 01:16
Tijdens de rit vanavond naar het werk hoopte ik op een heerlijke 25
za 04 dec 2010, 07:59
oldie schreef:Volgens mij zitten alle expert,s achter de computer ,en zijn er maar weinig die er echt menen verstand van te hebben.
oldie daarom reageer ik maar heel weinig op technische vragen etc etc
do 23 dec 2010, 11:32
klaar vacuum lag los
Laatst bijgewerkt door
Rs136 op zo 23 jan 2011, 00:01, in totaal 1 keer bewerkt.
do 23 dec 2010, 13:00
Stinkt weer naar zweetvoeten in jouw auto dus
Mooi dat het zo opgelost is !
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.