Was niet actief op zoek naar een e23 maar er heeft er een toevallig mn pad gekruist, die er wel behoorlijk uitziet en voor niet veel geld. Ik ben geen handelaar maar moet toch wel dat ding kunnen verkopen zonder verlies te lijden als de interesse op is. Zodra ik wat meer weet en/of de auto gekocht heb laat ik wat meer weten. Voorlopig zet ik er wat fotos bij zodat de bekenden hun mening kunnen geven. Auto heeft de laatste 10 jr stil gestaan in een garage en is nauwelijks geren, is van 81 en heeft een 3.2 m30 blokkie erin met iets van 2 ton ervaring. Voor de rest een hoop opties behalve leer. Als het doorgaat ben ik van plan om er gas in te bouwen. Wat ik hier heb gelezen blijken de blokken er wel tegen te kunnen.
Momenteel rij ik in een e28 td-tje maar ben bezig deze te verkopen. Ben ook actief op het e28 forum en herken sommige leden hier van het e28 gebeuren.
Nou de fotos dan.
Laatst bijgewerkt door se23m30 op zo 26 dec 2010, 16:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Zo op de foto's een leuke nette wagen met een prachtige kleurencombinatie!!!.na een tijdje foto's kijken de volgende puntjes van aandacht: koplampen zijn weggeroest binnenin, lak ziet er wel heel net uit, overgespoten? voor mij is de antenne op de kofferbak een plek om goed te bekijken naast de bekende plekken. En na 10 jaren stilstaan zullen de remmen e.d wel wat aandacht kunnen gebruiken. Als ie er in het echie net zo uitziet als op de foto's zou je er wel eens veel plezier van kunnen hebben.
koplamp..echt goed opgemerkt Ik denk dat het de eerste lak is, maar zal het nog checken. 10 jr stil..jah..is niet goed als hij echt helemaal stil stond, maar ik denk dat er bedoeld wordt dat ie niet actief is gebruikt, maar zal dat ook effe checke.
Heb ook zitten kijken naar de foto's, heb namelijk ook een aantal 732's.
Dit is dus een sharknose met een tellerbak van een whalenose, inlaatspruitstuk van de shark, maar het rubber van de luchtmassameter naar spruitstuk is van een whale. Zelf heb ik geen 81iger, dus wellicht hoort dit zo.
ik zie waar je normaal de gas verdamper plaatst een afsluiter zitten in de kw slang, check dus of er geen gaten her en der zitten, zodat je weet dat het geen gasbak is.
Dit blok is denk ik van het eerste type, dus met zachtere kleppen en dus minder geschikt voor de hogere temp van gas.
koplampen en voorbumper chroom is redelijk duur, zit ook een deukje in geloof ik. uitlaat e remmen zullen wel aan de beurt zijn
Zoals je weet doen de prijzen het slecht, maar dat geldt voor alles op het moment. En wat moet je gaan betalen dan?
Wat is een whalenose? Sharknos e23, whalenose e24? Minder geschikt voor gas..dat is slecht nieuws, zonder gas is het me te duur op km basis. Ik denk zo rond de 2,5 all incl NL kenteken, transport, invoer, etc..
Maw, zo origineel is de auto helemaal niet dus.. En als dat niet klopt, wie weet wat er nog meer verborgen wordt. Koude douche, ik zag me al rondrijden in een 7 serie..
Edit: Het kan niet zo zijn dat er een overgangsperiode was en dat deze opstelling wel klopt zo?
Dat zou kunnen, er zijn mensen hier die dat weten hier, maar dan wel gelof ik met chassis nummer....
Als die echt netjes is is het een normale prijs denk ik....
sharknose is dat je auto kleur metaal tussen de nieren hebt, bij deze dus... zie topic van mij ergens, staan er 2 in de garage naat elkaar en zie je het verschil.
dus het is een duitser? van een goede kennis? want de km stand......kan... en heb je hem al in het echt gezien?
Nee, gewoon een advertentie van een wildvreemde. heb mijn oude schoolvriend de opdracht gegeven om wat meer info van de eigenaar te verkrijgen en er eventueel zelf naar toe te rijden mocht er sprake zijn dat de auto verkocht dreigt te worden voordat ik er ben. En na nieuwjaar(wintervakantie) ga ik dan zelf de auto bekijken en de koop sluiten. Duits van origine, staat nu in Servie. Deze trouwens ook en is ook nog een stuk goedkoper. Wel een 728 van het tweede type dan(whalenose ):
Ik had een bj 82 sharknose met het facelift interieur en de tellerbak met de ledjes en de ecometer. was orgineel af fabriek zo. Wagen was in 1981 geproduceerd.
En dit is een facelift int.? Zou het dan toch kloppen? Als ik naar de motorruimte kijk, dan zie ik bij het rechter gootje tpv rechter veerpoot volgens mij wat roest. Of is dit iets anders..?
Is er iemand in omgeving r'dam met een e23 welke ik zou mogen bekijken om zo een vergelijk te hebben straks hoe een goede e23 eruit moet zien? Ik moet er niet aan denken om zoveel moeite te doen en dan een miskoop te doen.