- Remschijf en remklauw los
- Steekas los
- Lockplate en moer los
- Met poelietrekker hub eraf
- As eruit slaan (idd moer erop voor beschreming of rubber hamer of stukje hout oid)
- Borgclip eraf
- Met het geleende setje, het lager aan de voorkant eruit trekken (idd VOORkant)
- Met de Dremel de lagerschaal die op de as is blijven zitten net niet helemaal doorslijpen en met beitel en hamer breken.
- Lager met geleende setje erin trekken. Oude lager eventueel gebruiken, als het setje net niet een ring bevat die de buitenring goed ondersteunt
- Borgclip erop
- As door lager. met de moer op de schroefdraad van de as kun je de as dan via de binnenring van het lager, door het lager trekken. met opvulplaatjes totdat de as volledig in het lager zit.
- Hub op as. eerste stukje met iets van een lijmklem (moet wel een beetje een goede zijn). net zover dat je de moer op de schroefdraad kan zetten. dan de hub helemaal vast draaien
- Lockplate erop
- Steekas vast
Check voor de zekerheid of de schroefdraad van de as inderdaad voldoende door het lager steek om aan te draaien. Ik heb de as met een katoenen doek omwikkeld in de vriezer gelegd, in de hoop dat de as iets makkelijke door het lager zou passen. Ik kan niet zeggen dat dat werkte. Echter, misschien werkte het wel een beetje waardoor de de moer net op schroefdraad paste.
Als je overigens wilt oefenen...