Het is nu ma 25 nov 2024, 01:21


Ontsteking

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Rs136

Nieuw

  • Berichten: 86
  • Geregistreerd: wo 24 nov 2010, 23:27

Ontsteking

Berichtwo 08 dec 2010, 22:30

cabarateur motor
Daar zit zo'n ontsteking op met zo'n grijs kastje aan de rechterbinnen scherm met zo'n voor schakel weerstand.
Nou wou hij beroerd aanslaan, en bij het starten merkte ik dat de vonk achterwege bleef ( dood zeg maar --je kent het wel )
In de bezine toevoer etc daar zit het hem niet in, hij loopt nl op LPG en heb een caburateur erop zitten en hoor wel dat er gas komt.

Nu vroeg cq vraag ik me dus af of ik er een onsteking van een e34 op kan zetten ?? even upgraden die boel zeg maar.
Op de sloop hier dicht bij me staan er nog een stuk of wat van die e34-ers 1 met M50 blok erin, 1 met een 320i blok en 1 met een 3,5i blok.
Die M50 zal wel niet. maar 1 van die andere twee zou dat kunnen zo'n ontsteking op de mijne --module erop en klaar ??????
Laatst bijgewerkt door Rs136 op zo 23 jan 2011, 00:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Ontsteking

Berichtdo 09 dec 2010, 16:43

De ontsteking van een e34 wordt aangestuurd door een motronic kastje en is dus niet over te zetten.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: Ontsteking

Berichtdi 11 jan 2011, 19:58

Om niet weer een topic aan te maken had ik ook een vraag mbt de onsteking van mijn e24 1979.

Na vervangen van de kop is de ontsteking los geweest, afstellen dus?
Zo ja hoe gaat dit in z'n werk?

bvd
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: Ontsteking

Berichtdi 11 jan 2011, 22:01

Met een stoboscoop op de kabel van de eerste cil.,vacuumslang van de vooronsteking afgeklemd.
Motor 1800 toeren laten draaien en op 22 graden voor bdp afstellen door draaien van de onsteking.Je kunt ook van te voren de verdelerkap van de onsteking verwijderen en zorgen dat je merktekens ale drie weer goed staan.
Dan zou de rotor ongeveer bij het ontstekingspunt van de 1 cil. moeten staan.
Offline

Antracietgrijs

Pro

  • Berichten: 205
  • Geregistreerd: za 22 jan 2011, 18:51
  • Woonplaats: Valthermond

Re: Ontsteking

Berichtma 14 feb 2011, 22:44

ff zoek funtie gebruikt. ;) Dus bij 1800 toeren moet het kogeltje te voorschijn komen als ik het goed begrijp?
Ik wil de ontsteking ook even controleren.
730 1978 uit Zuid-Frankrijk. Hand geschakeld.

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten

cron