ik ben 3 weken geleden ook bij deze wezen kijken,opzich niet verkeerd. het verhaal van ismet en vader was dat hij een 745i wil en deze had gekocht voor de rijeigenschappen van een 7 serie uit te proberen. ik heb erin gereden en ook op de snelweg(hij woont er vlak naast)mij viel op dat hij naar rechts trok en flink trilt bij remmen,het handschoenenkasje zit met een elastiekje dicht,ook vond ik dat er veel roest aan de onderkant te zien is. airco is afgekoppeld,wel alarm met afstandbediening en elc.antenne,ik ben afgehaakt omdat ik toch liever een automaat wilde,succes ermee
Kijk, das dus een ander verhaal dan wat ik te horen kreeg. maargoed, bij mij was alleen pa dr bij. Roest vond ik opzich nog wel meevallen eerlijk gezegd. het naar rechtstrekken heb ik eerlijk gezegd niet gemerkt, ook niet toen ik mn handen van het stuur had: de auto ging toen mooi rechtdoor.
En waren bij jou de remschijven voor al vervangen? er zitten nu nieuwen op(is duidelijk te zien+oude liggen in de kofferbak). Maar motorisch is je dus niks geks opgevallen?
Edit:
Bij de autohobbyclub op de kazerne zullen ze blij zijn denk ik, de beheerders daar vinden t geweldig als je met een oude auto komt sleutelen! En ik denk dat ik daar nog wel wat tijd ga door brengen
De 728 was de goedkoopste uitvoering en deze heeft nauwelijks opties dus een goedkope uitvoering. Bedenk ook als je de auto ooit weer wil verkopen dat een bomvolle auto sneller weg is. Ik denk ook dat een automaat geliefder is bij dit luxe model. Kijk rustig rond, koop niet meteen de eerste de beste, maar vergelijk, er zijn er genoeg te koop. Je wil er uiteindelijk langer plezier van hebben
nee,bij mij waren de schijven nog niet vervangen,dat getik was volgen hem de injectoren,als ik je 1 tip mag geven,neem een automaat,ik ben blij dat ik een automaat heb genomen
Een automaat word het voor mij niet, ik schakel toch echt liever zelf. Ik ben echt heel blij met alle tips, maar ik heb toch echt het liefste een handbak. Dat ik hem dan ooit mischien moeilijker verkoop dat neem ik dan wel voor lief. En opties kun je achteraf ook nog inbouwen, ik heb dr (nog) niet zo heel erg veel verstand van, tot nu toe heb ik alleen maar aan motoren gesleuteld maar daar ga ik ook icm dit forum en de autohobbyclub op mn werk wel uitkomen.
En ik ben gewoon koppig, maar dat zal wel komen omdat ik fries ben
ook die grijze met BBS spoilers in Tilburg moet je vanaf blijven,ben er geweest met de trein(want alles was goed volgens de eigenaar aan de telefoon),nou wat een drama stinkt van binnen en zeiknat van binnen,remmen trap je doorheen,ruitenwissers doet het alleen op laatste stand,start slecht,centrale vergrendeling werkt niet,enz,enz eigennaar weet nergens wat van af,ongeloofelijk
Waarom niet? Het is een goeie auto, Mike kon geen reden vinden om hem niet te kopen. Dus als jij wel een reden weet wil ik die graag horen.
Mike, nogmaals bedankt!
O,jij hebt hem gekocht,ik dacht Mike,omdat er bij de foto staat dat hij bij hem op de stoep staat,dus ging ik ervanuit dat Mike hem gekocht had. dan heb ik niets gezegd veel plezier ermee
Nee, ik heb de auto niet snel weggekaapt. Zou wat wezen.
Ik vond het een erg leuke wagen, origineel en onverprutst. Als ik op zoek was had ik hem niet laten staan. Zaten een paar mooie opties op, elektrische ramen voor en achter, zonneschermpje achter, airco. De auto had nieuwe schijven en blokken, radiateur en visco waren vervangen. LMM ook (dacht ik).
Paar kleine dingetjes moeten er gebeuren, maar niets bijzonders. Auto had twee kleine blaasjes in de lak en wat vliegroest aan de onderkant. Flink schoonmaken en tectyleren en dan is 't gebeurd. Deuren en plaatwerk waren keihard.
Motorisch liep het erg mooi, grote beurt geven en even de kleppen stellen. Auto remde goed, pedaal voelde ook aan zoals het hoort. Er leek alleen bij de aansluiting van hrr en reservoir wat remolie te lekken. Geen idee wat dat is.
Zo, ik heb ff wat foto's gemaakt denk dat dat wel leuk is maar hij is erg erg erg nodig toe aan een grote beurt. De kvs is gewoon sludge geworden :X, hij lekt wat vloeistof, helder rood en volgens stuurberkachtigings vloeistof. Gisteravond begon dr een lampje van feux stop te branden op de checkcontrol, ging weg toen ik de rem intrapte. De koppeling is ook wel erg aan de korte kant, maar ontkoppeld wel gewoon goed(geen slippen of gekke geluiden bij schakelen). Ik denk(gok van mijn kant) dat de remvloeistof die als ik het goed heb ook gebruikt word voor de koppeling zn beste tijd gehad heeft en gewoon vervangen moet worden. En ik moet nog ff uitvogelen hoe de kachel werkt, ik kreeg t gisteravond maar niet warm.
Foto's zijn klikbaar, maar full size wel een beetje groot.
Een tik in de motor en een beetje drab in het koelsysteem, dat wijst erop dat de kop eraf zal moeten vrees ik. Laten we hopen dat alleen je pakking naar de gvd is. Als ik jou was dan zou ik ff compressie meten, kost (bijna) niks en geeft je een duidelijke diagnose.
De tik in het blok was niks abnormaals, bleek mn eigen verbeelding te zijn maar compressie meten is wel een goeie, ik heb geen meter daarvoor dus het zal moeten wachten tot ik weer op mn werk ben.
Als de koppakking lek zou zijn, dan zou je daar toch meer van moeten merken?
hoi bouke als je je olie dop eraf haalt heb je dan ook van die romige slus eraan zitten aan de onderkant ? denk dan dat je pakking kapot is hou daar rekening mee
Nee, die slurrie zit echt alleen in de kvs tank en voor zover ik kon ziet alles er in het blok goed uit. De olie op de peilstok zag er ook normaal uit, wel pikzwart maar geen rommel.