Het is nu ma 25 nov 2024, 01:36


Help wat is dit toch?

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Antracietgrijs

Pro

  • Berichten: 205
  • Geregistreerd: za 22 jan 2011, 18:51
  • Woonplaats: Valthermond

Re: Help wat is dit toch?

Berichtdo 27 jan 2011, 20:18

Ik heb net de compressie gemeten. Moet zeggen nog niet eens zo erg slecht volgens mij.
1 = 9.8 bar
2 = 9.5 bar
3 = 10.0 bar
4 = 9.2 bar
5 = 8.1 bar
6 = 11.5 bar

Alleen die nr 5 is wel laag. En ik weet niet wat een gezonde motor moet hebben.
nr 6 is wel weer een uitschieter naar boven.

Nou toch maar de kachel doorlussen en nog eens proberen denk ik.
730 1978 uit Zuid-Frankrijk. Hand geschakeld.
Offline

joep

Master

  • Berichten: 732
  • Geregistreerd: zo 08 maart 2009, 21:57

Re: Help wat is dit toch?

Berichtdo 27 jan 2011, 20:38

Meestal is het bij pit 5 waar het fout gaat, omdat ie daar het warmst wordt, heb ik me eens laten vertellen.
Offline

Antracietgrijs

Pro

  • Berichten: 205
  • Geregistreerd: za 22 jan 2011, 18:51
  • Woonplaats: Valthermond

Re: Help wat is dit toch?

Berichtdo 27 jan 2011, 20:41

joep schreef:Meestal is het bij pit 5 waar het fout gaat, omdat ie daar het warmst wordt, heb ik me eens laten vertellen.

Ok
730 1978 uit Zuid-Frankrijk. Hand geschakeld.
Offline

Antracietgrijs

Pro

  • Berichten: 205
  • Geregistreerd: za 22 jan 2011, 18:51
  • Woonplaats: Valthermond

Re: Help wat is dit toch?

Berichtza 29 jan 2011, 13:50

Zo, het lijkt de goeie kant op te gaan, teminste de kop hoeft er niet af.
Ik heb de kachel nu buiten het circuit gezet en een nieuwe thermostaat erin. Alles is nu ok
730 1978 uit Zuid-Frankrijk. Hand geschakeld.
Offline

Nyts2005

Pro

  • Berichten: 177
  • Geregistreerd: do 19 feb 2009, 10:17

Re: Help wat is dit toch?

Berichtza 29 jan 2011, 15:43

Verdamper wordt meestal aangesloten met een t-stuk in aanvoerslang van de kachel en in een t-stuk in de retourslang van de kachel.
ex-1982 - Burguntrot 199/3 - 728i
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Help wat is dit toch?

Berichtza 29 jan 2011, 15:46

kijk uit dat je met het kortsluiten van de kachel de LPG ook niet kort gesloten hebt. Maak eerst de kachel en laat de auto dan op benzine lopen en kijk op de verdamper warm wordt. Als die wit uitslaat dan bevriest die en doet ie het niet meer
Offline

Antracietgrijs

Pro

  • Berichten: 205
  • Geregistreerd: za 22 jan 2011, 18:51
  • Woonplaats: Valthermond

Re: Help wat is dit toch?

Berichtza 29 jan 2011, 18:55

Ja zou best kunnen dat ik de verdamper ook buitengesloten heb, ha ha, morgen even kijken.
Hoop dat het dat is iig.
730 1978 uit Zuid-Frankrijk. Hand geschakeld.
Offline

marvinleon

Nieuw

  • Berichten: 77
  • Geregistreerd: di 25 mei 2010, 22:13

Re: Help wat is dit toch?

Berichtzo 06 maart 2011, 17:05

(wel een mooie (kleur) auto + bekleding trouwens ;) )
Offline

Antracietgrijs

Pro

  • Berichten: 205
  • Geregistreerd: za 22 jan 2011, 18:51
  • Woonplaats: Valthermond

Re: Help wat is dit toch?

Berichtzo 03 apr 2011, 18:29

Zo heej gaaf forum hebben we nu gekregen! :clap:

Na een moeilijke start van mijn 730 zoals hierboven beschreven en nog wat in andere topics, kan ik nu gelukkig zeggen dat de wagen heel betrouwbaar is geworden.
Ik heb nu genoeg km gemaakt dat dit wel blijkt.
Er is nog wel een nieuwe accu op gekomen, bougies zijn vervangen en ontsteking afgesteld. Ook kreeg hij wat valse lucht binnen via het luchtfilter, daar is de lpg afstelling schijnbaar ook gevoelig voor.

Tis nu iig wel heel vlotjes starten, zoals het hoort op lpg. Op benzine staat hij nu niet zo vaak meer en loopt er trouwens ook niet zo goed op.

De auto schreeuwt nu nog wel steeds om een ander interieur, maar zo gauw ik tijd heb ga ik eens bij Baur kijken.

Groetjes Sietse.
730 1978 uit Zuid-Frankrijk. Hand geschakeld.
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Help wat is dit toch?

Berichtzo 03 apr 2011, 19:46

Vindt het maar moeizaam ... dat nieuwe style, maar beter een forum dan geen forum :)

Blij dat het allemaal meevalt en je nu lekker kan gassen met die bak! Veel plezier!!!!!

Groeten Erik
Offline

joep

Master

  • Berichten: 732
  • Geregistreerd: zo 08 maart 2009, 21:57

Re: Help wat is dit toch?

Berichtma 04 apr 2011, 09:53

Ook kreeg hij wat valse lucht binnen via het luchtfilter, daar is de lpg afstelling schijnbaar ook gevoelig voor.


Je luchtfilter is toch wel heel gebleven neem ik aan? Ik heb broddelwerk gezien waarbij de gasslang naar het inspuitstuk door het filterhuis naar binnen kwam en een hap uit het filter gesneden om het te kunnen monteren. :devilish: :devilish: :angry: :angry:
Offline

Antracietgrijs

Pro

  • Berichten: 205
  • Geregistreerd: za 22 jan 2011, 18:51
  • Woonplaats: Valthermond

Re: Help wat is dit toch?

Berichtdi 05 apr 2011, 19:34

joep schreef:
Ook kreeg hij wat valse lucht binnen via het luchtfilter, daar is de lpg afstelling schijnbaar ook gevoelig voor.


Je luchtfilter is toch wel heel gebleven neem ik aan? Ik heb broddelwerk gezien waarbij de gasslang naar het inspuitstuk door het filterhuis naar binnen kwam en een hap uit het filter gesneden om het te kunnen monteren. :devilish: :devilish: :angry: :angry:

Ja, zo was het hier ook precies gedaan. ovaal gat in de filterpan geboord en huppakee de slang erdoor en op de gasring gezet.
:cry:
730 1978 uit Zuid-Frankrijk. Hand geschakeld.
Offline

joep

Master

  • Berichten: 732
  • Geregistreerd: zo 08 maart 2009, 21:57

Re: Help wat is dit toch?

Berichtwo 06 apr 2011, 11:16

Lucht kiest de weg van de minste weerstand en het meeste gaat ongefiltert via het gat de motor in :crybaby: :crybaby: Wordt ie gelijk van binnen gezandstraald :angry: :angry: :angry:
Je hebt het opgelost zoals het hoort neem ik aan?
Bij ons was het een nieuw inpuitstuk dat wel paste en een nieuw luchtfilter, oude gat dicht en de slang verplaatst.
O ja en een andere motor.
Offline

Antracietgrijs

Pro

  • Berichten: 205
  • Geregistreerd: za 22 jan 2011, 18:51
  • Woonplaats: Valthermond

Re: Help wat is dit toch?

Berichtwo 06 apr 2011, 22:46

Hij is nu wel dicht, maar de slang loopt nog wel door het filter. Er zit een inspuitstuk op die tussen de carb. en het filter in zit.
carb. is dus een 4A1 type.
730 1978 uit Zuid-Frankrijk. Hand geschakeld.
Vorige

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 106 gasten

cron