Even een oud draadje omhoog schoppen. Om het maar een beetje bij elkaar te houden.
Ik heb de remmen van de Brasil eens goed onderhanden genomen. Met name de achterste klauwen zaten zo vast als een huis.
Helemaal gereviseerd zo als het hoort: dus uitelkaar en nieuwe stofhoezen en rubberen ring. Opgebouwd met nieuwe blokken en ATE remmenvet.
Omdat dit klusje wat langer is gaan duren dan dat het de bedoeling was is het remsysteem ook wat langer open blijven staan. Daardoor is er veel remolie uitgelopen.
Welnu, alles in elkaar gezet en een paar keer ontlucht met de eezi bleed - met draaiende motor. Dat gaat op zich heel makkelijk...maar...
Toch blijf ik een pedaal houden wat ik heel diep moet intrappen.
Als ik de remklauwen ontlucht komt er nu echt zuivere remolie uit - uiteraard zonder luchtbellen. Ik heb er al zeker een liter doorheen getrokken. Op alle 6 de nippels is dit het resultaat. De eerste keer remmen kan het pedaal bijna tot aan de aanslag. Dan remt hij overigens goed.
Bij pompend remmen (druk opbouwen) gaat het gelijk beter (logisch) het pedaal zakt dan ook niet weg. MIjn conclusie (!?) is dan ook dat zowel de rembol als de HRC niet kapot zijn.
Mijn vraag is dan ook: hoe kan ik het laatste beetje lucht er uit krijgen? Ik zie op de HRC geen nippel (helaas).
Nog een keer ontluchten?? of is mijn HRC toch stuk binnenin? Voordat ik begin met demonteren graag uw visies!
Of gaat het laatste beetje er vanzelf uit? Remmen een keer goed opstoken??
say it...