Het is nu do 27 feb 2025, 17:32

Belg gepakt na dollemansrit op A16

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

Yoshi

Die hard

Berichtzo 26 jun 2011, 09:47

AMSTERDAM - Een 26-jarige Belgische automobilist is vrijdagavond opgepakt nadat hij levensgevaarlijke capriolen uithaalde op de A16 en A17.

Hij achtervolgde een 24-jarige automobilist uit Zwijndrecht, die hem even daarvoor bij een wegversmalling vanwege wegwerkzaamheden had geweigerd te laten invoegen, meldt de politie zaterdag.

De man uit Antwerpen begon zijn wildemansrit rond 18.15 uur, toen hij op de A16 op een file stuitte vanwege de wegversmalling.

Het verkeer moest ritsen, maar de Belg reed met zijn bruine BMW langs de wachtenden en wilde vooraan bij een pijlwagen van Rijkswaterstaat invoegen.

De overige weggebruikers weigerden de man er echter tussen te laten, waarop de Belg kwaad werd. Hij richtte zijn agressie op de automobilist uit Zwijndrecht en achtervolgde hem via de A16 naar de A17, de snelweg van Moerdijk naar Roosendaal.

Hij maakte zich hierbij onder meer schuldig aan bumperkleven en afsnijden en probeerde het slachtoffer van de weg te drukken. Ook maakte hij met zijn hand snijdende bewegingen over zijn keel.

Zowel de man uit Zwijndrecht als andere weggebruikers waarschuwden de politie, die de Belg van de weg haalde en hem meenam naar een politiebureau. Hij bleek een bekende van de Belgische justitie te zijn. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt wegens poging tot doodslag.

Ten eerste ik was het niet :D maar hoe vaak zie je nou een bruine bmw?

Ten tweede kan ik de reactie van deze man wel een beetje begrijpen. Mensen voegen hier altijd direct in als ze die pijl al zien. Niet voor niks staan er bij invoegstroken vaak dat je de hele strook moet gebruiken. Zoveel mogelijk wegdek gebruiken en dan vloeiend invoegen. Nee hoor, eerst vierkante blokje knipperlicht naar links en ertussen. Ik ben er in zo'n zelfde situatie ook eens niet doorgelaten. 2 rijstroken, aan het eind stond zo'n bord met een pijl, maar iedereen ging al links rijden (waardoor de file helemaal tot aan een kruispunt door ging). Ik reed mooi rechts ging zo'n Nissan zelfs zn auto voor me zetten zodat ik er niet langs kon :lol: . Echt geen respect voor oude BMW's :crybaby:

RoVer8772

Professional

Re: Belg gepakt na dollemansrit op A16

Berichtzo 26 jun 2011, 11:40

aha dus omdat meneer niet voorgelaten werd, vindt jij dus een goede rede om een dollemans rit uit te voeren.... :clap:
hij wordt aangeklaagd voor poging tot doodslag... Zo iemand moet je zijn rijbewijs innemen (niet dat dat een reden voor zo iemand is om niet meer te rijden) en zo nodig opsluiten..Tuig is het !
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....

'83 732i e23
'94 320ia e36 coup

Yoshi

Die hard

Berichtzo 26 jun 2011, 13:11

Haha tuurlijk dat is veel te overdreven, maar ik kan wel begrijpen waarom iemand zo flipt. Ik ben natuurlijk heel netjes en helemaal niet zo agressief. Hoogstens een middelvinger :D

bigbadbeemer

Die hard

Berichtma 27 jun 2011, 14:43

Zo'n eik*l moeten ze gewoon de maximale straf geven die de wet voorschrijft: het is namelijk door zulk gedrag dat normale BMW rijders altijd als aggresief bestempeld worden. :naughty:
If you can't fix it, use a bigger hammer

undifined1

Master

Berichtma 27 jun 2011, 15:24

bigbadbeemer schreef: dat normale BMW rijders altijd als aggresief bestempeld worden. :naughty:

zei de man die onder zijn bericht heeft staan dat hij altijd een hamer gebruikt...

RoVer8772

Professional

Berichtma 27 jun 2011, 17:16

ik word ook wel eens aangehouden, omdat ik in een bmw rijd, petje op en arm met plakplaatjes half uit het raam.... :devilish: terwijl ik toch een zachtaardig persoontje ben LOL :sneaky2:

'83 732i e23
'94 320ia e36 coup

Yoshi

Die hard

Berichtma 27 jun 2011, 17:45

Ik ook hoor, 2x aangehouden met m'n E21 in Amsterdam. Een keertje gewoon random, vroegen of ik nog boetes had openstaan enzo en wilde m'n rijbewijs zien. Echt belachelijk. Daarna ook tijdens zo'n controle, pikte ze allemaal oude auto's eruit en gingen ze lichten enzo testen. Alles werkte perfect natuurlijk :D

M'n vader leende de E21 ook een keer en werd ook direct aangehouden in A'dam. Terwijl het toch echt niet de enige BMW is die in Osdorp rond rijdt maar ja...

graad

Professional Platina

Berichtma 27 jun 2011, 18:30

daarom rij ik bmwee.............ik ben gek op agenten :Peace:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

BMWVision

Pro

Berichtma 27 jun 2011, 19:14

Ik ben alweer een tijdje eigenaar van de Banaan. Heb ook al genoeg politie voorbij zien komen, maar ben nog niet 1x aangehouden. :D

RoVer8772

Professional

Berichtma 27 jun 2011, 21:08

nie die schrikken zo van die kleur hahaha die zijn gewoon verblind ! LOL

'83 732i e23
'94 320ia e36 coup

Keer terug naar Allerlei