Een bekend roestpunt bij de e23 zijn de veerschotels. Er zit in een veerschotel 2 gaten, 1 op het hoge gedeelte en een kleinere op het onderste gedeelte. Dit kleine gaatje raakt verstopt, waardoor water en vuil in de veerschotel blijft staan. Advies is om elk half jaar dat kleine gaatje door te prikken met een schroevendraaier. Kijk goed, soms zie je het kleine gaatje helemaal niet eens zitten
Wat gebeurd er als de veerschotels doorroesten ? Dan valt de veer op de band en kan je onmogelijk door rijden.
mischiens een DOMME opmerking cees,maar beschadig je de lak/tectiel dan niet,waardoor roest nog meer kans krijgt,als je t met een schroevendraaier doet
graad schreef:mischiens een DOMME opmerking cees,maar beschadig je de lak/tectiel dan niet,waardoor roest nog meer kans krijgt,als je t met een schroevendraaier doet
De onderzijde van m'n deuren heeft lichtje roest. Ik had gedacht aan: - schuren (binnen als buiten) - stabiliseren met twee lagen roestomvormer (Corroless bv?) (ook binnen en buiten) - verven (eveneens binnen en buiten) - binnenkant tectyleren.
al jaren gebruik ik gekookte lijnzaadolie in alle holle ruimtes en dus ook de binnenkant van de portieren. Gekookte lijnzaadolie gebruiken ze in de ruimtes van oceaanschepen vanwege het zoute water (roest??????). Gekookte lijnzaadolie dringt echt door het roest heen en vormt na verloop van tijd een waxlaag.