Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
vr 27 maart 2009, 15:07
Misschien een stomme vraag
maarre wie kan mij vertellen wat nou het verschil is als je
1) de automaat knop (E-S-1,2,3) in 1,2,3 zet
of
2) manueel schakelt van 1 naar 2 naar 3
Ik zie nl dan het nut van die automaatknop niet zo
vr 27 maart 2009, 15:15
De 1.2.3 stand dan blijft de automaat in de derde trap/versnelling staan
dat is als het glad is bijvoorbeeld sneeuw of ijzel.
De automaat schakelt dan niet meer .
De werking ervan de 1.2.3 stand staat ook als het goed is in je BMW handleiding boekje
Ik hoop dat je er wat aan heb
Groetjes Tom
vr 27 maart 2009, 15:45
En volgens mij ook voor in de bergen.
vr 27 maart 2009, 19:20
Klopt zero 1 voor lage bergen 2 voor hoge bergen en 3 voo hele hoge bergen
vr 27 maart 2009, 19:22
Niet andersom?
vr 27 maart 2009, 19:24
Tom 745i schreef:De 1.2.3 stand dan blijft de automaat in de derde trap/versnelling staan
dat is als het glad is bijvoorbeeld sneeuw of ijzel.
De automaat schakelt dan niet meer
Volgens mij schakelt ie in de 1,2,3 stand gewoon normaal op van 1 tot 3
Het instructie boekje is er ook niet duidelijk in...
Blijft de vraag; wat is het nut van de schakelaar ?
vr 27 maart 2009, 19:55
nou wim,daar komt ie:als je m in de e stand zet,schakelt ie iets sneller
over,minder benzine verbruik!!!!!!!!!!!!!en schakelt 4 maal(soort overdrive)
1 2 3 dan schakelt ie maar 3 maal,dus geen overdrive(stadverkeer,of aanhanger/caravan)
s= sportstand,houd langer zn versnellingen vast,dus meer toeren,en 0/100
sneller.
kun je m in de 1 zetten bij file rijden,word de bak niet zo heet!!!!!
vr 27 maart 2009, 20:02
graad schreef:1 2 3 dan schakelt ie maar 3 maal,dus geen overdrive(stadverkeer,of aanhanger/caravan)
Ja, snap ik allemaal, maar dat kan je toch ook handmatig doen. Beetje overbodig dan die 1-2-3 stand
vr 27 maart 2009, 20:16
Tom 745i schreef:De 1.2.3 stand dan blijft de automaat in de derde trap/versnelling staan
dat is als het glad is bijvoorbeeld sneeuw of ijzel.
De automaat schakelt dan niet meer .
De werking ervan de 1.2.3 stand staat ook als het goed is in je BMW handleiding boekje
Ik hoop dat je er wat aan heb
Groetjes Tom
Sorry ik bedoel de 3.2.1 stand
van de knop die je ook in de S en in de E stand kan zetten
Groetjes Tom
vr 27 maart 2009, 20:31
BMWim schreef:graad schreef:1 2 3 dan schakelt ie maar 3 maal,dus geen overdrive(stadverkeer,of aanhanger/caravan)
Ja, snap ik allemaal, maar dat kan je toch ook handmatig doen. Beetje overbodig dan die 1-2-3 stand

dan kan je net zo goed een schakel kopen wim
maar jij maakt er een soort triptronic van
en bij handmatig,1 2 3 ga je m tot t uiterste drijven!!!!!!!!!!
maar dat wil je natuurlijk
za 28 maart 2009, 09:28
Nee, ik ga met een caravan rijden.......750il + oldtimer caravan. (zie foto bij poezie album).
za 28 maart 2009, 09:30
mooie comby
zo 05 apr 2009, 10:38
even terugkomend op dit topic.....
Als ik de automaat handmatig in 3 zet, is de functie van 3-2-1 helemaal overbodig, toch ????
zo 05 apr 2009, 10:52
volgens mij niet wim,
3.2.1(direkt)voor glad weer,aanhanger(ook jou caravan wim!!)maar geeft in mijn instruktie boekje duidelijk aan dat ie in de D stand moet anders werkt ie niet!!!!!
en als je m handmatig in de 3 zet,schakelt ie niet over naar de 4!!!!!!!!
indeze stand schakelt ie hoog naar zn 1.2.3(4slaat ie over,is goed voor stadverkeer.schakelt ie niet steeds naar 3.4.3das beter voor de automaat!!!!!!!!!)
3.2.1 schakelt ie laag naar 1.2.3
beetje duidelijk wim
zo 05 apr 2009, 12:32
Ik ben het met je eens Graad
zo 05 apr 2009, 18:13
dus......het verschil zit 'm in het sneller (lager toerental) overschakelen ?!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.