Ik denk dat hier ieder van jullie een beetje gelijk heeft. Ook ik heb nooit begrepen wat dat "rijklaar maken" nou eigenlijk zou moeten inhouden... Je koopt een auto immers om mee te rijden, dus dan hoort ie ook aangeboden te worden voor een prijs waarvoor je instapt en wegrijdt, of ie nou nieuw is, gebruikt, of oldtimer!
We mogen echter nooit vergeten dat handelaren nu eenmaal met auto's bezig zijn om er geld aan te verdienen. Niet alleen passeren bij hun, afhankelijk van de grootte van het bedrijf, soms honderden auto's per jaar de revue, ook zullen zij bij elk exemplaar hun best (moeten) doen om er wat aan over te houden. Je mag ze wat dat betreft dan ook niet verwijten dat ze hun verkoopwaar nooit zo goed zullen kennen als een particulier, maar truc's als terug gedraaide km-standen zijn natuurlijk verwerpelijk en doen het imago terecht schade aan!
Bij old/yountimers denk ik persoonlijk dat je bij een aankoop altijd zelf je verantwoordlijkheid moet nemen. Ga nooit alleen kijken/kopen als je er zelf geen verstand van hebt en moet afgaan op het praatje van de verkoper. Neem in dat geval altijd iemand met verstand van zaken mee die je zeker weten kunt vertrouwen! Alleen dan kun je ter plekke beoordelen of een autobedrijf wel of niet te vertrouwen is en daaruit je conclusies trekken mbt de aankoop
Je vindt inderdaad nog maar moeilijk een goeie e23 met --2ton eerlijke km's op de klok. Da's ook niet zo heel erg, maar zowel koper als verkoper moeten dan wel zo nuchter zijn om in te zien dat ze dan misschien ook niet meer de concoursprijs waard zijn. Voor een dubbeltje op de eerste rang kan anno 2012 niet meer, maar voor de hoofdprijs vervelende verassingen zijn toch ook echt uit den boze!
Wat mij betreft liever een eerlijke met wat meer kilometers en waarvan ik kan zien dat hij netjes onderhouden is, dan een dubieus lage kilometerstand maar met een interieur, motorruimte en wielophanging alsof hij 30 jaar lang een lijndienst naar Vladivostok heeft onderhouden