Het is nu zo 29 sep 2024, 00:33


Vloerbedekking en leren interieur

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Vloerbedekking en leren interieur

Berichtzo 29 jan 2012, 13:43

Nu het hele interieur eruit is gaan we dat eens met de koude dagen voor de boeg lekker binnen mooier maken 8-)

De vloerbedekking vertoont vlekken die er niet met een hogedruk icm schoonmaakprodukten uit wilden gaan.
hetzelfde met de hoedenplank, deze is door de zon helemaal blauw verkleurd.
De kleur van de bedekking is een soort groenige kleur.
Is er iets waarmee ik de kleur weer terug kan krijgen of een ander produkt waarmee ik het opnieuw kan kleuren?

De stoelen en bank zijn er nu ook helemaal uit dus kan ik hiermee aan de slag.
Ik ken colorlack van de diverse fora en wilde dit ook gaan gebruiken.
Heeft iemand het hier al eens eerder gedaan en hoeveel heb je nodig van dit product?
De stoelen en bank zijn nou niet echt heel veel qua oppervlakte namelijk

groeten
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

e23eric

Professional

  • Berichten: 1094
  • Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 23:58

Re: Vloerbedekking en leren interieur

Berichtzo 29 jan 2012, 14:01

Bij automaterialenzaken worden spuitbussen verkocht om autobekleding (opnieuw) zwart te spuiten. Heb het spul gebruikt voor mijn verkleurde hoedenplank in een E36. Uitstekend en blijvend zwart resultaat! Weet alleen niet meer op welk product het ging. (iig te krijgen bij Brezan) voor de complete vloerbedekking zal je wat meer spuitbussen nodig hebben maar het inspuiten gaat makkelijk en snel.

haagie2

Re: Vloerbedekking en leren interieur

Berichtma 30 jan 2012, 11:58

als je je vloer bedeking zwart wilt hebben zal ik niet van die dure spuitbussen kopen
ik heb mijn vloer ook gedaan was ook een donkere kleur maar ik heb het zwart gemaakt (heb nu wel weer antraciet er in geplaats wegens me tussenconsol ook die kleur had)

wil je het doen zooka ga naar de action koop 5 a 6 bussen mat zwart een paar handschoenen spuit het kleed in en vrijf met je hand het in dat het goed door dringt,daarna kan je oppervlakig gewoon spuiten en als je nog plekjes ziet dan spuiten en invrijven
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: Vloerbedekking en leren interieur

Berichtma 30 jan 2012, 12:10

Hmm,
zit dus erg te twijfelen over dat spuiten, voor de hoedenplank is het geen probleem die heeft toch niets te lijden dan alleen maar zon.
De vloerbedekking ben ik iets huiveriger voor, dat is nogal slijtonderheving. ben bang dat als ik het idd zo doe het niet langdurig/ duurzaam zal zijn uiteindelijk.
Gaat dan de vleorbedekking ook niet stijf worden en met stofzuigen bv, gaat dat wel goed als je een beetje druk zet op de bodem dat je strepen krijgt ?
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI

haagie2

Re: Vloerbedekking en leren interieur

Berichtma 30 jan 2012, 12:13

nee ik heb der geen last van gehad wordt nie stijf en stofzuigen geen probleem en je kan als je plekken krijgt zo bij werken maar ik heb het een tijdje in gehad en geen problemen mee gehad
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Vloerbedekking en leren interieur

Berichtma 26 maart 2012, 19:56

Zou je zoiets ook in een lichte kleur kunnen krijgen? Beige bijvoorbeeld?
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984

haagie2

Re: Vloerbedekking en leren interieur

Berichtma 26 maart 2012, 22:35

Dat zal ik niet weten @riemer teminste voor het vloerbekleding
Wel voor leer verf van HG
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: Vloerbedekking en leren interieur

Berichtdi 27 maart 2012, 07:34

Ik heb het dus gedaan met de hoedenplank maar dat was zdus zeker geen succes.
De kleur is wel mooi zwart maar de vleorbedekking is stug en stijf....voor de hoedenplank maakt me dat niet zo veel uit maar ga nog wel een keer met oplosser het allemaal wat minder stug maken en vinylverf het nog een keer doen.
Niet met "gewone" spuitbussen doen dus.

Het interieur ga ik met colourlock doen en de verkoper vertelde me dat ze daar ook met leerverf dit deden.
Hij gaf aan dat de oplosmiddelen in spuitbussen niet goed waren voor het structuur van de vloerbedekking, de "natuurlijke" vezel werd hierdoor aangetast.
Omdat leerverf dus veel milder was was dit een betere oplossing, als ik bezig ga met het interieur probeer ik een hoekje en kijk dan wat het resultaat is/wordt.
Het is alleen een stuk duurder dan andere producten denk ik maar dat hoor ik dan wel weer.

Ik kreeg via hier ook een verwijzing naar VHT ( ander topic), vergelijkbaar met Motip ( is weer makkelijker aan te komen dan VHT en iets goedkoper) dat is iig beter dan gewone spuitbussen.
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten

cron