Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
Plaats een reactie

Re: motor blijft op 5 cilinders lopen...

zo 12 apr 2009, 08:31

Bart, als dat het probleem is nadat onze Cees de kleppen heeft gesteld wat moeten wij en vooral Cees dan denken? :oops: :oops:
Het zou voor Rover wel de goedkoopste oplossing zijn ff opnieuw stellen en hij kan weer.
Enneh Cees, ben je niet toevallig sleuteltje 10 kwijt? en een pinnetje of zo? Tis maar een vraagje. :lol:

zo 12 apr 2009, 08:34

nou,aan cees zal t niet liggen hoor hein!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

de vorige eigenaars hadden/kunnen de kleppen te slap hebben gesteld,want hij tikte nogal behoorlijk :!: :!:
en mischiens niet zonder reden,dat ze dat hadden gedaan :cry: :cry:

zo 12 apr 2009, 08:41

Mischiens? oooooh misschien, mar wurrum te slap of te ruim? wat is dan de reden? want heel ruim stellen, daar kan ik mij niets bij voorstellen wat dat oplost. (nou Graad cursus kleppen)

zo 12 apr 2009, 09:16

Het kan ook nog steeds een slechte injector zijn... Als de injector lekt dan verzuipt die ene cilinder. Als de injector vervuild is dan geeft die een verkeerd sproeibeeld of heeft ie te weinig opbrengst dat verklaart misschien ook waarom hij op lage toeren wel eerst goed loopt. Gewoon ff wisselen met een andere cilinder. Verplaatst het probleem mee dan weet je het.... En anders compressie meten....

Controleer ook gelijk bij het wisselen de stekkers van de injectoren zodat je zeker weet dat de verbindingen goed zijn.
Laatst bijgewerkt door mfzandman op zo 12 apr 2009, 09:27, in totaal 1 keer bewerkt.

zo 12 apr 2009, 09:22

ja rover,gewoon ff proberen.net wat mfzandman zegt,ff verwisselen,dan weet je t

zo 12 apr 2009, 09:24

Ik zou idd de advies van Bartlap proberen om de klepspeling van de niet goed werkende cilinder na te kijken,en ik zou compressie meten.Ik heb in het verleden als eens meegemaakt dat de exentrische/stel schijf die op je klepsteel komt verschoten was.De klepspeling heeft zeker invloed op het lopen van de motor,die bepaaldt deels ook je compressie verhouding.Een klep gaat niet alleen op en neer maar draait ook in je klepgeleider.Nogmaals als je compressie meet dan kom je al verder,wel eerst de klepspeling controleren. ;) Succes

zo 12 apr 2009, 09:50

graad schreef:ja rover,ff meten

@bart,iets of wat verschil mag er wel zijn of niet :?:

0,05 mm meer,

ik weet niet precies wat hij mag hebben maar bij Tom745 hebben we de kop eraf gehad wegens een lekke pakking die door de roest naar buiten gedrukt was.
Van die motor wisten we dat het tussen de 0,30 (0,3) of 0,35 mm moest zijn.

Verder lees ik no,u dat je nog niet weet of je inspuitstukje goed is??
Heeft Tom je toch ook al verteld?? sheck door hem of ze eruit te halen en proberen, zie ook het nodige wat hier over geschreven is in:
Motoren koprevisie+koppakking!!

Bart

zo 12 apr 2009, 10:32

Nou Rover, toevallig nix te doen met de paas? Mag je kleppen controleren injectors wisselen stekkers controleren, Schijfjes draaien. Doe maar gelijk een grote beurt en compressie meten.
Bezinetank afvullen kan misschien ook. Dan heeft je pomp het wat makkelijker en komt er tenminste genoeg uit de injectoren :mrgreen:

zo 12 apr 2009, 10:51

je moet toch ergens beginnen hein :twisted: anders kom je er nooit achter wat t kan zijn ;)

zo 12 apr 2009, 11:21

mfzandman schreef:Het kan ook nog steeds een slechte injector zijn... Als de injector lekt dan verzuipt die ene cilinder. Als de injector vervuild is dan geeft die een verkeerd sproeibeeld of heeft ie te weinig opbrengst dat verklaart misschien ook waarom hij op lage toeren wel eerst goed loopt. Gewoon ff wisselen met een andere cilinder. Verplaatst het probleem mee dan weet je het.... En anders compressie meten....

Controleer ook gelijk bij het wisselen de stekkers van de injectoren zodat je zeker weet dat de verbindingen goed zijn.

inderdaad

Trek is van de niet werkende cilinder je injector kabel los
En luister of je verschil hoort

je injector kan verstopt zitten door vuil van de benzine
Injectoren zijn erg gevoelig voor vuil

Groetjes Tom

zo 12 apr 2009, 11:36

bougie is vettig, dus hij krijgt benzine....

maar ik heb de oplossing:

HIJ GAAT ERUIT !!!!!!

hahaha geintje.....

Breng hem van de week naar een monteur hier in Helmond. en nee niet die natbal die er eerst naar gekeken heeft en verklaarde dat de nokkenas/tuimelaars gaar zijn.
Tis dat Cees wat ver weg zit, anders ging ik wel terug naar hem. Maar no problemo, always look at the bright side of life...

of zoals ze hier in Helmond zeggen:

Kumt allemaol goed !

ga nu eerst paaseieren zoeken :dizzy:

zo 12 apr 2009, 12:33

Hahaha, kijk eerst eens of je geen paasei in je injector zit ;)

zo 12 apr 2009, 14:05

Je hebt voldoende goede raad gehad je moet nu een lijstje maken wat je allemaal kan doen:
Dit alvast in volgorde gezet om uit te vogelen.(kost nog steeds niks)

Injector kabel loshalen nr 2 wel goed luisteren of je verschil in rpm hoort, zo niet
Injector omwisselen
Klep speling cyl nr 2 checken
Dan nog het verhaal dat er een bout afgebroken is van het rotor huis??
Staat hij nog wel op tijd??
Zie koprevisie + koppakking staat genoeg advies in hoe je het moet doen.

Zo kom van de bank af en begin er aan dit loopt al een tijdje of laat het doen door iemand die je
volledig vertrouwd.
Ik zie weinig vooruitgang, wel goede raad van een ieder, we horen het wel wat het geworden is.

Groetjes Bart

zo 12 apr 2009, 18:17

Bartlap schreef:Je hebt voldoende goede raad gehad je moet nu een lijstje maken wat je allemaal kan doen:
Dit alvast in volgorde gezet om uit te vogelen.(kost nog steeds niks)

Injector kabel loshalen nr 2 wel goed luisteren of je verschil in rpm hoort, zo niet
Injector omwisselen
Klep speling cyl nr 2 checken
Dan nog het verhaal dat er een bout afgebroken is van het rotor huis??
Staat hij nog wel op tijd??
Zie koprevisie + koppakking staat genoeg advies in hoe je het moet doen.

Zo kom van de bank af en begin er aan dit loopt al een tijdje of laat het doen door iemand die je
volledig vertrouwd.
Ik zie weinig vooruitgang, wel goede raad van een ieder, we horen het wel wat het geworden is.

Groetjes Bart

Neem de raad van m,n pa nou aan
zo heeft hij mij ook geholpen met m,n koprevisie

Groetjes Tom

zo 12 apr 2009, 20:16

kom net van een Harley Davidson meeting terrug en ga nou weer naar de kroeg...ff geen 745i !! :snooty:

di 14 apr 2009, 17:35

Kan iemand me vertellen waar de injectoren zitten en hoe ik deze eruit haal?

ik heb gelukkig meer verstand van tomaten kweken....

di 14 apr 2009, 17:50

Die zitten boven op je lucht inlaat

Zie foto zes injectoren met groen blauwe stekker aansluitngen
in jouw situatie zit er een injectorrail boven op waar de benzine door heen gaat
op de rail zit een brandstof druk regelaar
als je de rail demonteer kkun je goed bij de injectoren
als je er dan bij kan dan kan je ze er zoo uitrekken
Afbeelding

maar cilinder 2 kreeg toch brandstof?

Heel veel succes
Groetjes Tom

di 14 apr 2009, 18:05

volgens mij wel, bougie is vettig/nat... zal het kleppendeksel er nog eens afhalen, kijken of er geen klep blijft hangen of excentrisch ringetje los zit.

di 14 apr 2009, 18:10

dat zal ik s doen,rover als ik jou was,is t minste werk en je weet t zo,sucses ;) ;)

di 14 apr 2009, 20:03

heb het probleem gevonden denk ik:

Weet iemand waar deze kleurrijke bollen voor dienen?

Afbeelding

die lagen er vorige week nog niet...... :dizzy:

di 14 apr 2009, 20:05

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bollen van je niveauregeling :?: :?:

di 14 apr 2009, 20:08

tis wel vreemd, Graad komt ff buurten en ineens ligt mijn motorcompartiment vol eieren....

di 14 apr 2009, 20:09

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: en je auto vol vogelstront ;)

di 14 apr 2009, 21:40

Haha had ik toch gelijk ;) :P
Tik er 1 kapot boven je kleppendeksel en bakken maar :P
Plaats een reactie