Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
zo 08 jan 2012, 22:42
pfffff hoop dat robert je vergeeft Dennis
ma 09 jan 2012, 01:32
nou, een witte e24 turbo lijkt me ook wel leuk, dat zou dan een B7 moeten worden
za 04 feb 2012, 15:57
De volgende stap, het onderblok, lagers worden in ieder geval vernieuwd en denk nu aan nieuwe zuigerveren en licht honen of voor een overmaat met nieuwe zuigers
do 09 feb 2012, 20:02
Een vriend van mij, die oldtimerbrommers opvoert en een goed uitgeruste werkplaats heeft, die heeft voor mij een trekker gemaakt voor het tonnenlager. Wisselen moet nu een fluitje van een cent zijn
vr 24 feb 2012, 17:53
Zo, het spul is weer klaar

alleen nog even erin lepelen en alles aansluiten.
ma 27 feb 2012, 19:46
Tja, je ziet dat de gepensioneerden zich niet vervelen
ma 27 feb 2012, 20:08
Respect hoor Robert ,ik heb genoten gisteren ,erg mooi allemaal

En lekker bezig blijven met de leuke dingen is het beste
Laatst bijgewerkt door
MartinE34 op do 01 maart 2012, 18:13, in totaal 1 keer bewerkt.
do 01 maart 2012, 17:33
Zo, alles is weer aangesloten
Ze wisten 60 jaar geleden ook wel wat mooi was als je de motorkap open deed. Wat een prachtig blok is dit toch, wat vervolgens 40 jaar lang gebruikt is in de verschillende modellen.


ma 05 maart 2012, 11:40
om te kwijlen robertf
ma 05 maart 2012, 11:58
Ziet er super mooi uit
di 13 maart 2012, 08:35
Weer een project volbracht. het laden duurt even
vr 16 maart 2012, 21:19
Vandaag een set nieuwe 16 inch spaakwielen gehaald bij Haan Wheels in Schijndel. De oude wielen hadden een hoogte slag en daar is meestal niets meer aan te doen omdat bij het spaken stellen de nippels afbreken. Je moet dan allemaal nieuwe spaken en dan kun je beter nieuwe wielen kopen.
Er zijn overal spaakwielen te koop maar er is veel goedkoop derde landen spul op de markt. Degene die ze verkopen leveren verder geen service dus als een wiel kapot is dan moet je naar Haan Wheels. Dus meteen maar daar gekocht dan weet je ook dat je kwaliteit hebt. Bovendien worden de wielen na 5000Km gratis nagesteld. Nu nog een set banden en zij kan weer rollen.
vr 16 maart 2012, 22:10
Spulleke hoor, ziet er heel erg mooi uit
Diepe buiging RobertF, heel, heel gaaf.
En uhhh, Haan Wheels is al jaren een begrip hier in de regio!
vr 16 maart 2012, 23:01
Loopt als een nieuwe,juweel van een auto!!Daar zitten heel wat uren in,RESPECT!!!!!!
Haan Wheels is al heel lang bekend,die hebben vroeger de wielen van m'n motor ook van nieuwe spaken voorzien.Echte vakmensen!
za 17 maart 2012, 10:29
een bekende inderdaad HAAN WHEELS...dat word een mooie jag robertf...RESPECT MAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
za 17 maart 2012, 22:19
Ja het is aardig wat werk, ben al sinds oktober bijna dagelijks bezig. Er gaan heel wat uurtjes in. Een clublid betaalde dan ook laatst voor een motorrevisie met in en uitbouw 14.500 euro. Ik heb daarnaast ook nog het spuitwerk van de motorruimte gedaan en de voortrein gereviseerd.
Nu alleen nog de motorkap aan de binnnenzijde spuiten.
zo 18 maart 2012, 09:23
Heel mooi .
ma 02 apr 2012, 19:11
Wat een shi....!!! wilde vandaag mijn silent lager van de achteras vernieuwen Had de achetbank uitgebouwd en de achteras los gehaald en wilde mijn trekker in het lager steken en toen paste dat niet. Ik had de lagers al gekocht en die hadden een binnen diameter van 16mm en blijkt dat mijn lagers een binnendiameter hebben van 14 mm. Kon ik alles weer terug bouwen. Weet wel dat de lagers niet kapot zijn, maar toch klo:::!!
Klopt het dat de lagers een diameter hebben van 14mm de bout is M14
ma 02 apr 2012, 22:43
Robert,
Jouw trekker is niet de juiste, de plaatjes zijn rond (zie ik op de foto). Die van mij heeft 2 afgeslepen randen zodat ie precies bovenop het lagerblock past. hij valt er als het ware in.
di 03 apr 2012, 20:29
De plaatjes zijn oke, die zijn ingefreesd. De spindel is M16 en die gaat er niet in omdat het gat 15mm is. Ik had een tonnen lager 70x16 en daarna heb ik de trekker gemaakt maar blijkt het verkeerde lager buiten diameter is gelijk. Ik heb de juiste besteld dus we zullen zien.
Verleden week 560km gereden en wat me opviel was dat de linker voorvelg veel zwarter was dan de andere. Dus het spul maar losgehaald en ja hoor een remcilinder vast.
Meteen maar grondig gedaan, alles eraf en goed schoongemaakt, nieuwe remseals en meteen nieuwe schijven en blokken monteren dan kan die er voorlopig weer tegen.
wo 04 apr 2012, 19:48
[quote="RobertF"]Hij is aan de voorzijde 4cm verlaagd met cobra veren. Je kunt het stangetje van de stabi naar de schakelaar van de niveauregeling verdraaien en de auto zo hoog of laag zetten als je maar wilt.
Veert jouw auto ook zo verschillend. ik bedoel voor strak, en achter niet. Logisch natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd naar jouw ervaring.
wo 04 apr 2012, 20:19
Ja dat wel, van voren wel iets stugger. Ik had de verkorte veren ook achter geplaatst (ik had een set) maar door de stugge veren kwam die niet omlaag die zijn waarschijnlijk gedacht voor niet-niveauregeling.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.