BMWim schreef:zerotolerance schreef:Graag. Het gaat om de hele uitspraken die gedaan worden.
Je kan alleen personen of bevolkingsgroepen discrimineren, geen machines.
Zo kun je het zien, zo zie ik het hele Mercedes verhaal niet. Het gaat niet om het merk mercedes maar om de mensen die hierin rijden. Ze importeren zichzelf niet en rijden ook niet zelf. Vandaar ook mijn opmerking over de Mercedessen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie
Daar wordt discriminatie uitgelegd. Kun je het mee eens zijn, hoeft van mij niet. Ik zie alleen in dit topic de volgende dingen staan:
CeesBMW schreef:Ik snap de insteek van de stelling van het regeer akkoord. Bij de RDW staan rijen oude Mercedes diesels, naar frituur ruikend, om ingeklaard te worden. Deze worden puur gebruikt om goedkoop te rijden, en niet om erfgoed te behouden ! Milieutechnisch ook niet echt lekker.
Aan deze groep mensen valt voor de regering niks binnen te halen. Ze betalen geen accijns (illegale biodiesel), geen MRB, en op de import zit geen BPM. 0,- in het laatje van de overheid.
wax_ schreef:@Cees: je hebt helemaal gelijk, naar mijn mening verpesten die oude stinkdiesels van vele van onze medemensen met migratie achtergrond, waar het maar om 1 ding gaat: goedkooop rijden, het voor iedereen:
veel uitstoot, geen BPM/BTW. Als die 190D o.i.d. doorgeroest is of er iets aankomt, wordt er wel weer een nieuwe geimporteerd....
undifined1 schreef:ik heb het al zo vaak gezegd, maar er is maar 1 oplossing, gewoon een verbod op Mercedes diesel oldtimers.
Maar gelukkig zijn er veel mensen die tegen dit plan zijn, ik vermoed dat het niet helemaal wordt afgelast, maar wel veranderd.
undifined1 schreef:MARTINE34 schreef:undifined1 schreef:ik heb het al zo vaak gezegd, maar er is maar 1 oplossing, gewoon een verbod op Mercedes diesel oldtimers.
hoezo alleen MB diesels ook alle BMW peugeot en VW diesels verbannen deze stoten meer fijnstof uit dan twee vrachtwagens met euro 5 norm
en fijnstof is het nieuwe toverwoord in de milieumaffia kabinet
Ja maar 70% is MB
Wat ik daaruit opmaak is dat de "Mercedes rijders" (een bepaalde bevolkingsgroep) het zeer waarschijnlijk verpest voor een ander. En dan vind ik jouw opmerking over het wijzen wel erg toepasselijk.
En nu zie ik hierboven weer iets over de eigenaren van "stink"diesels. Discriminatie? Of toch niet? Ik vind van wel. Je kan niet alle eigenaren van een bepaald merk of mensen met een auto die rijden op een bepaalde brandstof over