Het is nu zo 24 nov 2024, 18:20


Oldtimers en Regeerakkoord

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

BM_Whale

Die hard

  • Berichten: 331
  • Geregistreerd: vr 19 nov 2010, 23:31
  • Woonplaats: Helmond

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 00:25

Toch bekruipt mij het idee dat de overheid geen controlerende taken wil uitvoeren. Volgens mij wordt het probleem veroorzaakt door rokende en/of heftig roestende auto's van 25 jaar oud.

Door gewoon de auto's van de weg te halen en te controleren die gedeukt, roestend en of rokend rond rijden en te keuren is het snel genoeg klaar met de slecht onderhouden oldtimers. De overheid moet gewoon zeker stellen dat het historisch erfgoed netjes bewaard blijft! Geldt ook voor auto's die nog geen 25 jaar oud zijn.

En dat wijkt dus heftig af van de huidige situatie waarbij auto's (oud en nieuw) gewoon tegen de honderd-en-tien mogen roken als liepen ze op zware stookolie. De overheid moet gewoon zorgen voor een hele vette pakkans, en dan beboeten met een bescheiden boete, doe je niets aan je wagen ben je gewoon om de haverklap aan de beurt.

En dan komt de huidige wet prima tot zijn recht, aanpassingen niet nodig.
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 01:04

De verzekeringen gaan ook aanpassingen doen omtrent de oldtimers omdat er mensen dagelijks mee rond rijden en veel meer km gemaakt worden dan eigenlijk te bedoeling was/is en de maatschappijen meer risico lopen bij meer schade en er natuurlijk minder binnen komt !

dus voor de oldtimer liefhebbers zal er niet veel veranderen maar wel voor de belasting vrije rijders :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

ericie

Die hard

  • Berichten: 286
  • Geregistreerd: do 06 jan 2011, 17:36

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 16:06

net binnen gekregen via email en de enquete ingevuld.


KNAC en andere belangenorganisaties hebben uw input hard nodig
Vul de enqu
Image
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 17:23

Ik heb hem in gevuld maar zie de schoonste brandstof lpg niet terug in de vragen ?


Mvrgr. Stefan/Lpgshop.nl.
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 18:23

ook ingevuld......
beste stefan...ik denk dat er geen lpg bij staat,omdat je lpg er inlegt als je veel kmeters maakt...
tja..en diesels...je vind zelfs mb 190 met maar 25.000 op de teller...

ik ben nog steeds van mening...en nu ook schop ik weer veel mensen tegen hun schenen...dat een oldtimer gewoon op benzine moet lopen...ook een 7.6ltr V8...... :oops: :oops:

dan ben je een liefhebber en je betaald toch zat....omdat als je veel rijd,je veel benzine moet tanken,en dus ook veel belasting betaald,want zit al in de benzine....
MAAR DAS MIJN MENING!!!!!!!!!!!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

ebuy

Pro

  • Berichten: 210
  • Geregistreerd: do 22 sep 2011, 21:24
  • Woonplaats: Klazienaveen.

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 18:26

Helemaal mee eens Graad.
Zolang het rammelt heb je het nog , als het rammelen stopt ben je iets kwijt......
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 18:30

ik heb alles op benzine lopen....ook mn mercury....en als ik een zondagje 100 euro oprijd...ja shit happends...
maar das mn hobby,en hobby kost eenmaal geld...dan had ik beter een corsa of fiat 500 kunne kopen...1/15...weinig tot niets beasting...enz....
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 18:36

ook mijn mening Graad

er hoeft maar
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op di 27 nov 2012, 18:44, in totaal 2 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 18:37

Maar lpg is toch veel beter voor het mileu !
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 20:24

Milieu wordt als excuus gebruikt
maar uit eindelijk gaan het alleen om belastinggeld wat ze mislopen.

Paar cent accijns erbij... dan betaald iedereen aan pomp, ook de touristen!
en dan per provincie een brandstoftoeslag.
Dan betaald iedereen voor wat hij rijdt
///M57

E23 verkocht
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3424
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 22:02

Ik heb me een tijdje afzijdig gehouden van deze interessante discussie.
Ik kan me in veel meningen best vinden, maar zoals zovaak bij dit soort discussie is het in mijn opinie van belang hoofd en bijzaken te scheiden.
WAt voor soort brandstof of wel of niet origineel hebben naar mijn mening niets met de grond van deze discussie te maken.

Tot aan nu kan je niemand het kwalijk nemen dat hij of zij gebruik maakt van de huidige regels:
Belastingvrije auto is een belastingvrije. Of het nou een Prius of 190diesel is. Iedereen is gelijk in NL, dus ook de typische 190diesel rijder heeft zijn rechten..
Waar het hier om gaat is dat onz overheid te veel misloopt en elke keer een net niet voldoende doordachte tegenmaatregel bedenkt.
Het is natuurlijk terecht (ikke incluis!) dat de dagelijkse rijders gewoon moeten betalen voor het rijden van vele belastingvrije km's.
Immers daar is de oorspronkelijke regeling niet voor bedoeld. Waar ik moeite mee heb zijn de redenen: milieu.
Of je nou op LPG, benzine of diesel rijdt, het boeit echt niet. De grootste en feitelijke milieu belasting is allang gedaan: toen de betreffende auto werd gemaakt.. DAT vergeet (..) de overheid maar wat graag.
Het liefste wil men ons ALLEMAAL in een dikke v8 op benzine zien rijden, want dat levert het meeste op aan BTW, BPM, Assurantie belasting, accijns enzovoort.

Wat ik tevens (als bijzaak ..) wil toevoegen aan deze discussie, maar wat nog niet is genoemd: De wegenbelasting die wordt opgebracht moet ook worden gebruikt ter verbetering of aanleg van wegen, en NIET om Griekenland of een ander doel te spekken.

Ik zou het terecht vinden dat je bijvoorbeeld minimaal voor 1 auto moet betalen, om mijn part de grootste, en de rest mag dan belasting vrij.
De redenen hiervoor zijn eigenlijk allemaal legitiem:
- Je kan er maar in 1 tegelijk rijden
- De weg slijt, dus ook de belastingvrije rijders moeten bijdragen
- Je voorkomt hiermee dat de echte 'broodrijders' niks bijdragen, immer er moet altijd 1 betaald worden
- En de echte liefhebber die er een paar heeft (ikke incluis..) kan gewoon lekker doorsparen.
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtdi 27 nov 2012, 22:50

http://www.knac.nl/enquete-klassieker/

Jammer dat je in de enquete niet kunt kiezen voor de mogelijkheid, huidige regeling. Daardoor legt de KNAC zich al neer bij een verandering.

Ik ben wel voor een leeftijdgrens verhoging maar dan wel geleidelijk. De domme opmerking van Dhr. van Giersbergen dat 1983 de grens moest zijn en in de toekomst niet oploopt is onzinnig. Over 20 jaar heeft mijn 85-er 745i de leeftijd van 45 jaar en is dan ook een zeldzame oldtimer en zal er echt niet elke dag mee gereden worden.

IK vind dat ze belasting moeten heffen op BLADBLAZERS!! Daar wordt je helemaal gek van op het moment en vervuilen ook nog. Neem maar een hark zou ik zeggen ;)
En wat zou je zeggen van belasting voor brommers en fietsen, maken ook gebruik van de weg.

Verder vind ik dat ze voor het milieu het voetballen maar moesten afschaffen. Al die supporters die met hun auto naar wedstrijden rijden, allemaal vervuiling. En dan betaal ik ook nog voor hun hobby aan steun voor de clubs en voor politie inzet. ;)
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtwo 28 nov 2012, 01:49

+100 RobertF

en gaan ze dan ook belasting heffen op motorbootjes??? Die zuipen ook.

Snap trouwens ook niet dat je je oldtimer niet voor woon werk mag gebruiken, het is mijn hobby om
er mee te rijden, 1:6 op diesel dus goedkoper rij ik echt niet dan mijn
dagelijkse vervoer auto die ik het liefste niet eens aanraak ( 1:14 op benzine)

Dan leeftijds discriminatie is absoluut verboden, kijk maar naar het pensioen/aow verhaal als je een jongere vriendin/vriend hebt! Dus snap niet welk kuiken dat
verzonnen heeft, maar gaat volgens de wet niet!

Als ze dat doordrukken, laat ik hem brandend achter 1 maart in Den Haag.

Als ze lpg weer wel gaan belasten omdat zoals graad aangeeft het er niet voor niets inligt, trapt iedereen dat gas eruit natuurlijk, lekker voor het milieu en Stefan en consorte

Schaffen ze het geheel af, huil ik een avond, kan gelijk flink gaan sparen elke maand en ga 20% minder werken en veel op vakantie. Met het
geld dat ik aan mijn hobby ga besparen kan ik dat ruimschoots betalen.
Trouwens sparen doe ik nu al want ik stop geen euro meer in mijn auto's, en ook al is er nog geen beslissing, ik ben er eigenlijk al geheel klaar mee.

De groeten
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtwo 28 nov 2012, 01:52

En zo'n 60 dagen kaart, loopt die ook door dan in het buitenland????
Ga je er 2 maanden mee toeren in europa, kom je terug mag je er geen meter meer mee rijden de rest
van het jaar... haha

wat een ongelooflijke prutsers daar toch!
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtwo 28 nov 2012, 02:00

En belasting betalen over de grootste, is voor jouw part misschien wel oke, maar niet correct.
Neem dan het gemiddelde gewicht van al je oldtimers.( koop je vervolgens 2 starletjes of dafjes erbij.....)

Die 30 of 60 dagen kaart.... heb je dus ook maar 30 of 60 dagen verzekering nodig, tm ik zou dan het aantal dagen achter elkaar rijden, en verzekering
stopzetten, dus het gaat verzekeringen ook weer geld kosten, helaas...

Mensen met 4 oldtimers kunnen dan bijna het gehele jaar vrij rijden, vraag me af of dit eerlijk is...voor mij prima die dagen kaart haha

Elke regel die ze bedenken is voor iedereen weer anders in ergernis, laten zoals het is is mijn visie, apk verscherpen, prijs rdw verhogen voor import, van 100 naar 1000 euro.( voor bijv voor voertuigen van 10 jaar en ouder)

KLAAR
Offline

7777777

Nieuw

  • Berichten: 52
  • Geregistreerd: ma 16 apr 2012, 20:21

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtwo 28 nov 2012, 19:35

Omdat de wb-vrij regeling voor oldtimers er al zo lang is en omdat wij allen een oldtimer hebben, is het terugdraaien van deze regeling zuur.
Ik zie ook graag zoveel mogelijk oldtimers op de weg.
Maar je kunt je afvragen of we recht hebben op wb-vrij rijden. We gebruiken de weg en we belasten het milieu. We draaien het graag om; alleen zonder wb kunnen we onze hobby uitvoeren. Maar als die hobby zo belangrijk is kunnen/willen we er dan ook geen wb bij betalen? En dan is er nog de groep rijders met de 190D's a 40.000 per jaar.
Al met al zou ik vanuit overheidswege een regeling treffen op basis aantal gereden km's per jaar, in feite ook voor nieuwe auto's. Diesel of benzine.. Want er zijn ook diesel oldtimer bezitters die maar 2000 km per jaar rijden. Als je dan weinig rijdt, af en toe een ritje, dan kost het nagenoeg niks.. Als je veel rijdt, gebruik je het asfalt veel en vervuil je meer.
Maar hoe gaan we dit netjes en waterdicht invoeren? Dan maar die 60 dagen kaart? Is dat reeel? Hoop rompslomp.

Als ontwikkeld land zou NL een goed milieu beleid moeten voeren. En de staatsschuld op orde hebben. Dat laatste is niet zo dus de overheid zoekt geld.
Maar het is allemaal zo krom. Wij mogen bijv. geen gloeilampen gebruiken maar een Arabische sheik vliegt met 2 jumbo's naar Malaga om daar zijn verjaardag te vieren. 1 vulkaanuitbarsting en kijk eens hoeveel CO2 (vulkanen als natuurlijk verschijnsel hebben voor leven op aarde gezorgd). Het NL elftal met een oefen partijtje tegen australie is cool. Miljarden mensen koken op een houtvuurtje iedere dag.
En vanuit financieel oogpunt: de reden van deze keiharde bezuinigingen zijn ook zo zuur. We weten er alles van. Griekenland, EU, door onszelf veroozaakte te hoge uitgaven aan onzin. Verbrassen van de olie en gas inkomsten.
Tja we moeten terug en we gaan alles pikken. De regel is dat pas bij 30% van inkomsten aan voedsel besteden = de straat op met velen en demonstreren.
Dus dat zal nog wel even op zich laten wachten hier
E32 - 735i - 1986

haagie2

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtzo 02 dec 2012, 18:41

MARTINE34 schreef:
en een diesel of V8 lepelen in een type auto waar die nooit in geleverd is,dit is mooi en technisch zeer kundig gewoon op kenteken kunnen krijgen !maar geen oldtimer waardig meer dus gewoon betalen voor auto met diesel of V8

De huidige regel is wel verneukt door dit soort activiteiten onder het mom lekker goed koop rijden verzekering maar 100 euri in het jaar

toch mot ik ff hier op in haken

dit is de gene die dit zelf bepaald toch zelf of ie een dikke v8 of diesel in bouwd en als het goed gekeurd wordt is er niks aan de hand

je bent maar gewoon een huilebalk ,piep alleen dat dit de rede is van wegenbelasting
EN jij denkt dat het zuiniger is diesel rijden ja aan de pomp moeten we iets minder betalen rijdt ook 1 op 10 a 11

NEDERLAND heeft geld nodig ongeacht waar ze het weg moeten halen,kan ze niet schelen waar oldtimers/bromfietsen/scooters meschien ook straks stoep gebruik
komt op neer de burger MOET betalen
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtzo 02 dec 2012, 18:57

Heb hier ook 6.2 diesels staan en ja dat zat er 30 jaar geleden ook al in. Goedkoper?? ik rij 1:6 dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb net tractor pulling gekeken, dikke grote zwarte rookwolken..... zeker zonder kat haha, pfffff mijnes rookt tm niet.

geld halen bij de hardwerkende mens die ter ontspanning lekker wil sleutelen, 1 maart met zn allen niet harder rijden dan 50km/hr is mijn motto!!!!!

Is goed voor het milieu, toch?????
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtzo 02 dec 2012, 19:49

haagie2 schreef:toch mot ik ff hier op in haken

dit is de gene die dit zelf bepaald toch zelf of ie een dikke v8 of diesel in bouwd en als het goed gekeurd wordt is er niks aan de hand

je bent maar gewoon een huilebalk ,piep alleen dat dit de rede is van wegenbelasting
EN jij denkt dat het zuiniger is diesel rijden ja aan de pomp moeten we iets minder betalen rijdt ook 1 op 10 a 11

NEDERLAND heeft geld nodig ongeacht waar ze het weg moeten halen,kan ze niet schelen waar oldtimers/bromfietsen/scooters meschien ook straks stoep gebruik
komt op neer de burger MOET betalen


punt 1 :je bepaald in NL niets zelf meer ;)

punt 2 : vind ik een omgebouwde oldtimer die nooit geleverd is met een diesel of V8 een gewone omgebouwde auto en dat moet je iid zelf weten maar past niet in oldtimer begrip ongeacht oftie zuiniger is of niet want dat boeit mij niet, evenals een oldtimer niet voor dagelijks gebruik is :P

punt 3 : de oldtimer regel is net als het grijs kenteken destijds verneukt door een groepje mensen ,en ja de regelgeving rammelde aan alle kanten van beide regels dus er gretig van geprofiteerd ,alleen word de regel nu aangepast

punt 4: heeft het bij mij niets met huile balk te maken ,degene die lopen te huilen zijn degene die er nu dagelijks mee rijden en hiervoor straks terecht zouden moeten gaan betalen .dit geld ook voor die groene gebakjes ;)
ik zelf heb er geen moeite mee als er toch belasting geheven word ,worden de oldtimer liefhebbers iig gescheiden van de belasting vrije rijders :clap:


dit is mijn mening en zo denk ik erover je hoeft het er niet mee eens te zijn ,maar ik heb de vrijheid om een mening te plaatsen als een ieder ander op een forum
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op zo 02 dec 2012, 21:02, in totaal 1 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtzo 02 dec 2012, 20:54

:lipssealed:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

baur323

Professional Zilver

  • Berichten: 3424
  • Geregistreerd: za 19 dec 2009, 12:11

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtzo 02 dec 2012, 22:42

Helemaal eens martin.

De grote 'grap' is echter nog steeds dat een goed onderhouden dagelijkse klassieker veel meer kost dan en focus of wat dan ook moderns.
De wegen belasting vrije status maakt dat het net kan...
In mijn geval net niet. Als ik tel wat ik kwijt ben per jaar aan preventief onderhoud is de mogelijke wegenbelasting echt een futiliteit.
De echte liefhebber blijft rijden de kosten bewuste rijder zoekt wat anders.

haagie2

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtma 03 dec 2012, 00:13

MARTINE34 schreef:
haagie2 schreef:toch mot ik ff hier op in haken

dit is de gene die dit zelf bepaald toch zelf of ie een dikke v8 of diesel in bouwd en als het goed gekeurd wordt is er niks aan de hand

je bent maar gewoon een huilebalk ,piep alleen dat dit de rede is van wegenbelasting
EN jij denkt dat het zuiniger is diesel rijden ja aan de pomp moeten we iets minder betalen rijdt ook 1 op 10 a 11

NEDERLAND heeft geld nodig ongeacht waar ze het weg moeten halen,kan ze niet schelen waar oldtimers/bromfietsen/scooters meschien ook straks stoep gebruik
komt op neer de burger MOET betalen


punt 1 :je bepaald in NL niets zelf meer ;)

punt 2 : vind ik een omgebouwde oldtimer die nooit geleverd is met een diesel of V8 een gewone omgebouwde auto en dat moet je iid zelf weten maar past niet in oldtimer begrip ongeacht oftie zuiniger is of niet want dat boeit mij niet, evenals een oldtimer niet voor dagelijks gebruik is :P

punt 3 : de oldtimer regel is net als het grijs kenteken destijds verneukt door een groepje mensen ,en ja de regelgeving rammelde aan alle kanten van beide regels dus er gretig van geprofiteerd ,alleen word de regel nu aangepast

punt 4: heeft het bij mij niets met huile balk te maken ,degene die lopen te huilen zijn degene die er nu dagelijks mee rijden en hiervoor straks terecht zouden moeten gaan betalen .dit geld ook voor die groene gebakjes ;)
ik zelf heb er geen moeite mee als er toch belasting geheven word ,worden de oldtimer liefhebbers iig gescheiden van de belasting vrije rijders :clap:


dit is mijn mening en zo denk ik erover je hoeft het er niet mee eens te zijn ,maar ik heb de vrijheid om een mening te plaatsen als een ieder ander op een forum


tuurlijk stel je voor iemand doet wat anders dan een andere dikke v8 in bouwen in een 83 auto moet ie dan gelijk van de oldtimer regeling af
jij heb zeker nooit je bromfiets opgevoerd altijd een brave .... geweest
nou ik zie het wel dan betalen we lekker wegenbelasting,heb ik lekker al die tijd vrij gereden , maar wij zijn dan niet de eininge de andere oldtimer rijders mogen mooi mee betalen :sneaky2:

@graad :roll:
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtma 03 dec 2012, 00:57

ja !!!bij diesel of V8 V10 of V12 ombouw zou het oldtimer recht kunnen vervallen zoals in DE en BE het geval is ,ik zou daar voorstander van zijn :P

en een brommert opvoeren dat mag nog steeds niet!
een auto mag je met bestaand motor blok namelijk wel opvoeren/tunen geloof tot 40pk !!dit kan met een chip zijn en of andere nokkenas oid

dus een beetje krom vergelijk indeze!!
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

haagie2

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtma 03 dec 2012, 07:46

Nou jammer dit is nederland. Dus mag gewoon

Enne. Wie piep er nu harder. Omdat je er voorstander van bent. Dat als er een andere blok in gebouwd wordt als de orginele de recht vervalt als oldtimer.


Enne maakt gewoon niks uit. Nederland moet geld hebben. Dus. Ze zoeken gewoon iets waar ze het weg kunne halen
Eerst de grijskenteken. En nu de oldtimers. Straks vinden ze weer wat anders

Nou stop met de soap wij als burgers trekken toch aan het laaste eind en zal doorgaan voor iedereen dat we moeten betalen
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtma 03 dec 2012, 09:36

@Eerst de grijskenteken. En nu de oldtimers

beide gevallen was er een regel waar misbruik van gemaakt werd !met als logisch gevolg dat beide aangepakt werde/worden omdat men simpel weg belastings geld mislieppen wat ze eigenlijk al uitgegeven hadden :idea:

@Enne maakt gewoon niks uit. Nederland moet geld hebben. Dus. Ze zoeken gewoon iets waar ze het weg kunne halen Straks vinden ze weer wat anders

Zo zal het altijd blijfen in NL met dat soort inkompetente crimi's in den haag :evil:

ik piep niet !geef een duidelijke mening,oldtimer ombouwen naar voertuig met moderne motor is verlies oldtimer status daar is/was een oldtimer regeling ook eigenlijk niet voor bedoeld .maar van iemand die zelf een auto heeft omgebouwd had ik enigzinds de reactie wel verwacht :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
VorigeVolgende

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron