Beste Forumleden ,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost. Bij mij is echter geen bericht , goed bericht. Dat betekend dus ook dat ik nu ( helaas ) een probleem heb.
Een dag voor kerst sloeg m'n motor ineens af op de snelweg bij 120 km/uur. Ik hem op de vluchtstrook gemanouvreerd en stilgezet. Een snelle blik onder de motorkap bracht geen antwoorden en ik besloot hem gewoon nog eens te proberen. Tot m'n verbazing startte hij probleemloos en liep ook prima stationair.
De automaat in D gezet en proberen maar weer. Hij liep echter niet echt lekker en voor een stoplicht sloeg hij iedere keer bijna uit ( stationair toerental lag ongeveer op 400/500 toeren ) Ook reageerde hij niet fel genoeg op het gaspedaal. Ik heb hem wel thuis gekregen.
Aangezien het behoorlijk vochtige dagen waren ging ik ervan uit dat het daarmee te maken zou hebben. Niets was echter minder waar.
Verdeelkap(rotor) , bougies en kabels zijn reeds vervangen/gecontroleerd en zijn dus goed.
Het probleem is nu : Hij start ( koud ) probleemloos en lijkt goed stationair te lopen. Echter na een seconde of 5 daalt het toerental weer naar 400/500 toeren.
Ook gas geven werkt nauwelijks. Het lijkt dan alsof 'ie maar op 4 cilinders loopt. ( wat misschien ook wel het geval is ) Je ruikt buiten de auto namelijk ook duidelijk een onverbrande benzinelucht.
Het gaat hier om een 732iA ( E23) uit 1984.
Jullie enig idee of advies?
Groet, Alain
Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost. Bij mij is echter geen bericht , goed bericht. Dat betekend dus ook dat ik nu ( helaas ) een probleem heb.
Een dag voor kerst sloeg m'n motor ineens af op de snelweg bij 120 km/uur. Ik hem op de vluchtstrook gemanouvreerd en stilgezet. Een snelle blik onder de motorkap bracht geen antwoorden en ik besloot hem gewoon nog eens te proberen. Tot m'n verbazing startte hij probleemloos en liep ook prima stationair.
De automaat in D gezet en proberen maar weer. Hij liep echter niet echt lekker en voor een stoplicht sloeg hij iedere keer bijna uit ( stationair toerental lag ongeveer op 400/500 toeren ) Ook reageerde hij niet fel genoeg op het gaspedaal. Ik heb hem wel thuis gekregen.
Aangezien het behoorlijk vochtige dagen waren ging ik ervan uit dat het daarmee te maken zou hebben. Niets was echter minder waar.
Verdeelkap(rotor) , bougies en kabels zijn reeds vervangen/gecontroleerd en zijn dus goed.
Het probleem is nu : Hij start ( koud ) probleemloos en lijkt goed stationair te lopen. Echter na een seconde of 5 daalt het toerental weer naar 400/500 toeren.
Ook gas geven werkt nauwelijks. Het lijkt dan alsof 'ie maar op 4 cilinders loopt. ( wat misschien ook wel het geval is ) Je ruikt buiten de auto namelijk ook duidelijk een onverbrande benzinelucht.
Het gaat hier om een 732iA ( E23) uit 1984.
Jullie enig idee of advies?
Groet, Alain
OO==00==OO