Jij rijdt toch op benzine Martin? Dan hoef je inderdaad niet vaak kleppen te stellen, elke 30.000km is vaak zat. Op lpg doe ik elke 10k, en bijstelling is dan minimaal. meer voor je goede geevoel dus
idd rijd op benzine !mijn gedacht was ook voorlopig is het nog niet nodig nog! maar ik wilde voor mijn gevoel en zekerheid doen samen met vervangen van het kleppen deksel en om uittesluiten dat het stottere evt hier aan kon/kan liggen wat ik ook weer enigzinds uitsluit brandstof druk even meten !ik kan ook evt de brandstof druk regelaar nog vervangen en dan kom ik vanzelf bij de brandstof tank uit
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Ik mijn Beemer heb ik nu 2 1/2 maand, gemiddeld is er zo'n 10.000 km per jaar mee gereden. Dus god weet wanneer de klepstoters voor het laatst een voelermaat gezien hebben. 0,30 was het toch?
Eureka. Heb vandaag in de bittere kou (toen het zonnetje erbij kwam ging het wel) de kleppen gesteld. Merendeel stond wat te strak, en het dit gecorrigeerd. En zie daar , het is in de machinekamer aanmerkelijk rustiger geworden. Morgen ff zien of het schokken ook weg / of grotendeels verdwenen is. U hoort nader, i promise
ErikAnton schreef:Jij rijdt toch op benzine Martin? Dan hoef je inderdaad niet vaak kleppen te stellen, elke 30.000km is vaak zat. Op lpg doe ik elke 10k, en bijstelling is dan minimaal. meer voor je goede geevoel dus
Hoe kom je hierbij ? Volgens het BMW schema moest men de kleppen elke 15.000 km stellen. Later is er voor LPG een interval van 10.000 voor gegeven. Door slijtage gaan de kleppen steeds strakker staan. Eenmaal te strak gaat de slijtage nog sneller waardoor ze snel te strak staan.
Kleppen stel ik 0,30 bij handwarme motor, zowel in als uitlaat. Procedure is al 100 keer besproken op dit forum.
Gert 735 schreef:Eureka. Heb vandaag in de bittere kou (toen het zonnetje erbij kwam ging het wel) de kleppen gesteld. Merendeel stond wat te strak, en het dit gecorrigeerd. En zie daar , het is in de machinekamer aanmerkelijk rustiger geworden. Morgen ff zien of het schokken ook weg / of grotendeels verdwenen is. U hoort nader, i promise
ben benieuwd
heb jij er een kat onder trouwens ?
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Ik heb er geen kattelidinges onder. Heb er vandaag overgens een eindje meegereden, het schokken zit er nog wel in, maar is al drastisch minder geworden. Zelf zit ik nu te denken aan een samenloop van omstandig, te gevolge van eventuele langere stilstand.
dit was mijn eerste gedachte toen ik hem net had gekocht in samen hang met 95ron benzine ,maar daar geloof ik zelf niet meer in iig
bij mijn E23 hangt er wel een Kat.met lambda sonde onder !de lamda draad hangt gewoon los tussen hitte schild en er zit nergens electronica extra voor dit
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Ik zou nog het volgende proberen. Check de verbinding van de kabel in de bobine of die niet gecorrodeerd is. Als je een vervangende bobine kunt krijgen om uit te proberen dat zou niet slecht zijn Doet die hetzelfde dan kun je elektrisch bijna uitsluiten. Verder alle stekers met contactspray inspuiten, LMM en van de sensoren. Je kunt nog de benzinedruk meten
Mag ik de temperatuursensor op het thermostaathuis onder de aandacht brengen? Bij een kort foutief signaal naar de benzinecomputer wordt ook kort een verkeerd mengsel berekend en ingespoten...
heb je het euvel verholpen? Ik heb exact dezelfde klachten. Ondertussen kleppen gesteld, w8dc bougies geplaatst, nieuwe verdelerkap en kabelset, nieuwe bobine, vacuumslangen getest en zonodig vernieuwd, stappenmotor en lmm schoongemaakt, injectorenreiniger toegevoegd en nog steeds nul resultaat Ik denk dat de volgende stap sensoren testen cq vervangen gaat worden.
Ik ben er helaas nog niet helemaal uit wat het probleem is, maar ben druk doende het euvel te verhelpen. Zodra ik dit gevonden heb , zal ik het hier ogenblikkelijk bekend maken.
Temperatuursensor vervangen, helaas ook geen resultaat. Ik word er een beetje moedeloos van
Ik heb nu: kleppen gesteld. bougies vervangen, stappenmotor gereinigd, bobine en bougiekabels vervangen, verdelerkap en rotor vervangen, vacuumlekken uitgesloten, brandstoffilter vernieuwd, injectorenreiniger gebruikt. Ik zal tzt de brandstofopvoerpomp in de tank eens demonteren
afgelopen zaterdag schoot dit topic weer eens door mijn gedachten ivm met gelijksoortig probleem
wat mij opvalt is dat het bij een konstante gas/pedaal stand is ,druk je het pedaal een milimeter in of laat je het iets los is het ff weg totdat de snelheid cq pedaal stand weer konstand is vooral met CruiseControl is het probleem op zijn ergst of meer merkbaar omdat deze de snelheid dan ook wat nauwkeuriger konstant kan houden
misschien kan dit schrijven wat meer bijdragen tot het oplossen van dit vreemde fenomeen
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Klopt, als ik op de cruisecontrol in de vierde versnelling rijd is het het ergst. Bij mij loopt de auto ook onregelmatig stationair maar alleen als hij warm is. Als hij koud is loopt ie wel ff regelmatig
Iemand al eens gedacht aan de LHM ? Als je vaak op een bepaalde snelheid rijdt (80 of 100) slijten de koolstofbaantjes op dat punt. Je kan de voeler ietsjes buigen waardoor hij weer een vers stukje koolstof heeft. Daarna CO opnieuw afstellen. Dit is geen klusje voor beginners, bij foutieve afstelling loopt je auto niet meer !!!