Omdat er gas in gelegd werd, besloot ik om de kleppen wat wijder te stellen.
Standaard schrijft BMW 0.25 voor, en de algemene regel bij LPG is 10% wijder.
Nu las ik dat Cees 0.30 hanteer... dus heb ik voor 0.30 gekozen !
Wat heb je nodig?
- Een stukje metaal om de klepspeling te stellen (zorg dat dit goed vast zit zodat
je nauwkeurig kan afstellen)
- Voelermaten
- Sleutel 10
- Nieuwe pakking voor het klepdeksel (indien ze niet recent vervangen werd...)
Hoe ga je te werk?
1. Verwijder de luchthoeveelheidsmeter, luchtfilter,...
2. Verwijder de rubberen balg die naar het gasklephuis loopt
3. Maak het klepdeksel los, ook de 2 punten waar de kabels op vastliggen, en neem het er voorzichtig af
4. - Ofwel haal je de bougies er uit en werk je met een sleutel op de visco om de motor te verdraaien
- Ofwel krik je 1 achterwiel op (of 2 indien je sper hebt), en draai je het wiel telkens.
5. Stel de kleppen (voelermaat ertussen brengen, bout lossen, aanpassen met het stukje metaal, bout vastdraaien, opnieuw controleren met voelermaat,... etc.)
6. Kijk ondertussen ook de 2 boutjes van de oliesproeilijn niet los zijn. Eentje was al aan het loskomen van mij
7. Opnieuw alles monteren (let wel: van binnen naar buiten werken bij het terug vastzetten van het klepdeksel).
Misschien heeft iemand hier iets aan.
Groeten! Fred
Standaard schrijft BMW 0.25 voor, en de algemene regel bij LPG is 10% wijder.
Nu las ik dat Cees 0.30 hanteer... dus heb ik voor 0.30 gekozen !
Wat heb je nodig?
- Een stukje metaal om de klepspeling te stellen (zorg dat dit goed vast zit zodat
je nauwkeurig kan afstellen)
- Voelermaten
- Sleutel 10
- Nieuwe pakking voor het klepdeksel (indien ze niet recent vervangen werd...)
Hoe ga je te werk?
1. Verwijder de luchthoeveelheidsmeter, luchtfilter,...
2. Verwijder de rubberen balg die naar het gasklephuis loopt
3. Maak het klepdeksel los, ook de 2 punten waar de kabels op vastliggen, en neem het er voorzichtig af
4. - Ofwel haal je de bougies er uit en werk je met een sleutel op de visco om de motor te verdraaien
- Ofwel krik je 1 achterwiel op (of 2 indien je sper hebt), en draai je het wiel telkens.
5. Stel de kleppen (voelermaat ertussen brengen, bout lossen, aanpassen met het stukje metaal, bout vastdraaien, opnieuw controleren met voelermaat,... etc.)
6. Kijk ondertussen ook de 2 boutjes van de oliesproeilijn niet los zijn. Eentje was al aan het loskomen van mij
7. Opnieuw alles monteren (let wel: van binnen naar buiten werken bij het terug vastzetten van het klepdeksel).
Misschien heeft iemand hier iets aan.
Groeten! Fred
1982 BMW 735i (type 2)