Even een kopietje vanaf het e21 forum;
Misschien leuk om even mee te kijken.
Het leek me wel leuk om eens alles bij elkaar te verzamelen omtrent de carburateur van Solex de 4a1.
Deze carb is zoals velen weten vooral gebruikt bij de e21 320/6, maar zit ook in diverse andere modellen van BMW (en zelf ook in dat andere merk).
Vandaag had ik met Peter (PV) een afspraak om eens te kijken naar de 730a die ik onlangs gekocht heb.
De klacht was erg moeilijk starten en een totaal prestatieloze motor.
Omdat PV er gewoon veel vanaf weet en ik graag toekijk is het een erg leerzame en ook nog eens leuke dag geworden.
Allereerst de e23 730A op LPG (want dat is echt nodig, zuipen dat dit ding kan, heel verschrikkelijk, zelfs de autotesters uit die tijd klaagden toen al).
Gekocht voor de 'langzame' handel. Ik kon hem leuk inkopen en ik heb iets met deze jaren 70 kleurtjes.
Omdat ze op LPG loopt is dit ook nog eens een ideale tijdelijke 2e of in mijn geval zoveelste auto.
Ze is eigenlijk in heel aardige staat, wel behoorlijk wat deukjes maar relatief erg weinig roest.
Iets wat voor een type 1 best bijzonder is.
Terug naar de carburateur:
Als je een e23 rijdt moet je al veel betalen voor brandstof, dus onderhoud is veel te duur :sleeping .
Daarbij gaat het ook nog eens mis bij pure onkunde; zo ook bij deze..
Wat je bij mijn auto erg goed zit is dat er een habbiebabbie monteur bezig is geweest. Als je niet weet wat je doet...ontstaat er Brov
Misschien leuk om even mee te kijken.
Het leek me wel leuk om eens alles bij elkaar te verzamelen omtrent de carburateur van Solex de 4a1.
Deze carb is zoals velen weten vooral gebruikt bij de e21 320/6, maar zit ook in diverse andere modellen van BMW (en zelf ook in dat andere merk).
Vandaag had ik met Peter (PV) een afspraak om eens te kijken naar de 730a die ik onlangs gekocht heb.
De klacht was erg moeilijk starten en een totaal prestatieloze motor.
Omdat PV er gewoon veel vanaf weet en ik graag toekijk is het een erg leerzame en ook nog eens leuke dag geworden.
Allereerst de e23 730A op LPG (want dat is echt nodig, zuipen dat dit ding kan, heel verschrikkelijk, zelfs de autotesters uit die tijd klaagden toen al).
Gekocht voor de 'langzame' handel. Ik kon hem leuk inkopen en ik heb iets met deze jaren 70 kleurtjes.
Omdat ze op LPG loopt is dit ook nog eens een ideale tijdelijke 2e of in mijn geval zoveelste auto.
Ze is eigenlijk in heel aardige staat, wel behoorlijk wat deukjes maar relatief erg weinig roest.
Iets wat voor een type 1 best bijzonder is.
Terug naar de carburateur:
Als je een e23 rijdt moet je al veel betalen voor brandstof, dus onderhoud is veel te duur :sleeping .
Daarbij gaat het ook nog eens mis bij pure onkunde; zo ook bij deze..
Wat je bij mijn auto erg goed zit is dat er een habbiebabbie monteur bezig is geweest. Als je niet weet wat je doet...ontstaat er Brov