Hallo
zoals jullie inmiddels mischien wel weten heb ik een 732i 83er ( met kat) op lpg.
het probleem waar ik al vanaf de aankoop tegen aan loop is het verhaal benzine vs lpg.
om te beginnen kocht ik de auto met een kapote dicht geplakte lmm. de rotor/ verdeler is was toen net vervangen.
- het systeem is zo aangesloten dat de auto altijd op benzine start ( al staat de knop op lpg) en als hij op lpg staat gaat hij bij +/- 1800/2000 RPM over op lpg.
nu is het zo dat ik dit vrijwel altijd naar het starten doe voordat ik wegrijd.
Ik heb dit 1x niet gedaan en gaf dus gas met de automaat in de D en reed weg en toen onder belasting bij +/- 2000RPM sprong de motor op gas en hoorde ik duidelijk een knal ( daarna liep hij op benzine niet / beroerd en het ik er weer een nieuwe lmm op gezet)
( nu gaat dit gegarandeert nog een keer fout als de vriendin of iemand anders er een keer mee weg moet dus dit wil ik anders maken!! )
Nu zie ik zelf 2 opties om dit probleem te voorkomen / minimalizeren graag hoor ik hier jullie meningen / ervaringen over.
Optie 1
De zaak zo aansluiten dat hij ook start op LPG en dus niet automatisch over schakeld op een andere brandstof.
( iemand enig iedee of dit kan of heeft iemand dit ook gedaan. en hoe zou ik dit het beste kunnen proberen of hoe wordt dit normaal gezien geschakeld)
Optie 2
Ik heb er welleens van gehoord dat mensen de lmm weg haalden en daar een soort LPG stuk tussen zetten. zodat je niet meer op benzine kan rijden maar alleen nog op gas en een kapote lmm dus verleden tijd is.
heeft iemand hier ervaring mee ? is het een duur ding? en waar verkopen ze het of wie heeft een goede gebruikte liggen? en moet ik dan nogmeer aanpassen of alleen lmm weg lpg ding ertussen en klaar?
en is er nog een bepaald merk of type van zo n ding wat je absoluut wel of niet moet hebben?.
Veel vragen maar ik hoop dat iemand me een antwoord of goede tip kan geven.
Zovast bedankt
Groeten Rik
zoals jullie inmiddels mischien wel weten heb ik een 732i 83er ( met kat) op lpg.
het probleem waar ik al vanaf de aankoop tegen aan loop is het verhaal benzine vs lpg.
om te beginnen kocht ik de auto met een kapote dicht geplakte lmm. de rotor/ verdeler is was toen net vervangen.
- het systeem is zo aangesloten dat de auto altijd op benzine start ( al staat de knop op lpg) en als hij op lpg staat gaat hij bij +/- 1800/2000 RPM over op lpg.
nu is het zo dat ik dit vrijwel altijd naar het starten doe voordat ik wegrijd.
Ik heb dit 1x niet gedaan en gaf dus gas met de automaat in de D en reed weg en toen onder belasting bij +/- 2000RPM sprong de motor op gas en hoorde ik duidelijk een knal ( daarna liep hij op benzine niet / beroerd en het ik er weer een nieuwe lmm op gezet)
( nu gaat dit gegarandeert nog een keer fout als de vriendin of iemand anders er een keer mee weg moet dus dit wil ik anders maken!! )
Nu zie ik zelf 2 opties om dit probleem te voorkomen / minimalizeren graag hoor ik hier jullie meningen / ervaringen over.
Optie 1
De zaak zo aansluiten dat hij ook start op LPG en dus niet automatisch over schakeld op een andere brandstof.
( iemand enig iedee of dit kan of heeft iemand dit ook gedaan. en hoe zou ik dit het beste kunnen proberen of hoe wordt dit normaal gezien geschakeld)
Optie 2
Ik heb er welleens van gehoord dat mensen de lmm weg haalden en daar een soort LPG stuk tussen zetten. zodat je niet meer op benzine kan rijden maar alleen nog op gas en een kapote lmm dus verleden tijd is.
heeft iemand hier ervaring mee ? is het een duur ding? en waar verkopen ze het of wie heeft een goede gebruikte liggen? en moet ik dan nogmeer aanpassen of alleen lmm weg lpg ding ertussen en klaar?
en is er nog een bepaald merk of type van zo n ding wat je absoluut wel of niet moet hebben?.
Veel vragen maar ik hoop dat iemand me een antwoord of goede tip kan geven.
Zovast bedankt
Groeten Rik