Hoi iedereen,
Alweer een hele tijd geleden dat ik hier op het forum aanwezig was. Vooral ook omdat ik na de problemen die ik had met mijn 728i ontzettend goed geholpen ben door iedereen hier op t forum, en ik dus een hele tijd probleemloos heb kunnen rondrijden. Echter de startproblemen zijn alweer terug. Ik heb de volgende onderdelen allemaal vervangen aan mijn auto ivm de startproblemen:
Bougiekabelset origineel BMW a 160 euri,
Rotor
Verdelerkap
Bougies
Bobine
Brandstofpomprelais
Vorige week heb ik de bobine vervangen en toen viel het dekseltje van de ontstekingsmodule die naast de bobine zit er ineens af. Toen ik dit dekseltje bekeek zag ik dat de binnenkant helemaal was gecorrodeerd. Het dekseltje zit er op geklonken en is normaal moeilijk te verwijderen. Bij latere types van zo'n module kun je het dekseltje vastschroeven. Maar goed ik zag dat er binnenin de module allemaal water stond. Alleen heeft de auto nog wel gelopen ondanks dat de module nat was geweest van binnen. Nu doet de auto echter niets meer. Heb inmiddels een 2e hands module op de kop weten te tikken.
Nu zijn mijn vragen:
Is de reden dat deze module van aluminium is gemaakt, omdat deze aan de carrosserie wordt vastgeschroefd en de carrosserie dus als min of massa fungeert? Of werkt dit kastje ook als ik het gewoon met de stekker erin los onder de motorkap hang?
Het probleem is namelijk dat ik het oude kastje er niet uit krijg. Heeft iemand misschien tips over eventueel aansluiten van deze ontstekingsmodule en / of een nieuwe plek hiervoor?
Bij voorbaat heel veel dank. Groet,
Mario.
Alweer een hele tijd geleden dat ik hier op het forum aanwezig was. Vooral ook omdat ik na de problemen die ik had met mijn 728i ontzettend goed geholpen ben door iedereen hier op t forum, en ik dus een hele tijd probleemloos heb kunnen rondrijden. Echter de startproblemen zijn alweer terug. Ik heb de volgende onderdelen allemaal vervangen aan mijn auto ivm de startproblemen:
Bougiekabelset origineel BMW a 160 euri,
Rotor
Verdelerkap
Bougies
Bobine
Brandstofpomprelais
Vorige week heb ik de bobine vervangen en toen viel het dekseltje van de ontstekingsmodule die naast de bobine zit er ineens af. Toen ik dit dekseltje bekeek zag ik dat de binnenkant helemaal was gecorrodeerd. Het dekseltje zit er op geklonken en is normaal moeilijk te verwijderen. Bij latere types van zo'n module kun je het dekseltje vastschroeven. Maar goed ik zag dat er binnenin de module allemaal water stond. Alleen heeft de auto nog wel gelopen ondanks dat de module nat was geweest van binnen. Nu doet de auto echter niets meer. Heb inmiddels een 2e hands module op de kop weten te tikken.
Nu zijn mijn vragen:
Is de reden dat deze module van aluminium is gemaakt, omdat deze aan de carrosserie wordt vastgeschroefd en de carrosserie dus als min of massa fungeert? Of werkt dit kastje ook als ik het gewoon met de stekker erin los onder de motorkap hang?
Het probleem is namelijk dat ik het oude kastje er niet uit krijg. Heeft iemand misschien tips over eventueel aansluiten van deze ontstekingsmodule en / of een nieuwe plek hiervoor?
Bij voorbaat heel veel dank. Groet,
Mario.