Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
ma 15 apr 2013, 11:20
die was bij mij als laatste verdachte indeze zaak ,wilde hem evt al omwisselen met die van de E24 als het dezelfde is
bedankt Cees
ma 15 apr 2013, 11:28
Kan alleen als het hetzelfde nr is.
ma 15 apr 2013, 13:00
ja weet ik zal even kijken !elke ECU werkt weer samen met een andere LHM met b.v het nummer 027 of 018 oid
maar nog even over de LHM bij mij is het niet alleen bij 80/100 ook bij 120 en 140 doet hij het zelfde dus de LHM sluit ik voorlopig ook even uit
ik denk datie deel-vollast bepaling oid eerst uitgewisseld word tzt! deze wekt bij mij het meeste argwaan op dit moment
ma 15 apr 2013, 18:10
De koolstoflaag slijt weg op de punten van snelheden die je veel rijdt, omdat ie constant heen en weer gaat wordt het laagje daar dunner. Laat 120 nou ook net z'on punt zijn......
ma 15 apr 2013, 19:18
wat ik al schreef Cees hij doet het bijna bij alle snelheden indien het maar constant is of het nu 80 100 110 120 130 of 140 145 is of hoger zodra je maar een 1mm het gas in trapt is het ff weg totdat je weer de constante snelheid hebt bij welke snelheid dan ook

dus met jou aanwijzing is de hele koolstofbaan op/versleten ,ik denk datie gasklep huis sensor het goedkoopste is om te vervangen
di 16 apr 2013, 06:41
Martin,
Wil je ff laten weten als je er een gevonden hebt en of het de oplossing is
gr wijnand
di 16 apr 2013, 07:07
Je hebt toch wel de goede temp. senor vervangen? Heb je 'm ook gecontroleerd? Of alleen een andere erin geschroefd?
di 16 apr 2013, 08:24
Wijnand
ik ga niet zoeken naar zo'n ding voor die 80 tientje's ex btw ga ik hem tzt bij de dealer bestellen net als sensors dit soort dingen koop ik niet tweedehands
met dit soort dingen is het vaak troep van een ander erop zetten,en na een tijdje weer sleutelen
di 16 apr 2013, 10:15
MARTINE34 schreef:Wijnand
ik ga niet zoeken naar zo'n ding voor die 80 tientje's ex btw ga ik hem tzt bij de dealer bestellen net als sensors dit soort dingen koop ik niet tweedehands
met dit soort dingen is het vaak troep van een ander erop zetten,en na een tijdje weer sleutelen

80 tientjes ex. BTW maakt bijna
di 16 apr 2013, 13:03
8 tientjes

zat met tientjes in de kop en wilde 80 euro tikken
met letters is een tik fout niet zo'n groot verschil als met cijfers

je hebt gelijk Martin het kan idd goedkoper
di 16 apr 2013, 21:49
Ik heb de blauwe sensor vervangen, de oude niet gecontroleerd. Er zitten daar bij mij 3 sensoren t.w een bruine, groene en blauwe. uit eerdere discussie hier op het forum had ik begrepen dat ik de blauwe moest hebben. Ik ben benieuwd wat het resultaat is met het vervangen van die deellast-vollast sensor. heeft iemand daar een onderdeelnr van?
di 16 apr 2013, 23:22
ETK
NR:13 63 1 273 265 Throttle valve switch
wo 17 apr 2013, 06:41
bedankt
zo 05 mei 2013, 18:50
Nu doet zich het verschijnsel voor dat na wat te hebben gereden, bij het wegzetten van de BMW met de automatische in de P-stand, het toerental fors heen en weer gaat, en zelfs dreigt af te slaan.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?
Greetz: Gert.
BMW 735i aut. 1985.
zo 05 mei 2013, 18:52
Stationair toerental regelapparatuur: zwarte electrische regelaar op de inlaat.
zo 05 mei 2013, 19:05
Tja, nu ben ik er achter wat het euvel is, helaas is de luchtmassameter overleden.
In ieder geval doet 'tie het niet meer, kan iemand hulp bieden?
Gert.
zo 05 mei 2013, 19:17
Heb ik wel liggen
Pb me maar.
zo 05 mei 2013, 19:37
Wel nr ?
ma 27 mei 2013, 19:01
Ja hoor , dat was wel het euvel.
Andere lucht-mobiele-eenheid, uhh luchtmassameter gemonteerd , en zie daar , m'n 735 loopt beter dan tevoren.
Ook het stotteren is verdwenen.
di 28 mei 2013, 06:56
Dat is mooi, ga ik ook proberen
di 28 mei 2013, 08:33
toch zie ik bij mijn de logica weer niet datie het op alle constante snelheden doet boven de 100
dan zou dus vanaf dit stuk de komplete koolstof baan verot moeten zijn en het is de
wo 05 jun 2013, 22:21
En jawel hoor!! Ik heb een andere lmm gescoord en de klacht is bij mij ook verholpen

Bedankt voor de tip Gert
ma 08 jul 2013, 09:12
Nadat ik de hele ontsteking vanaf de bobine heb vervangen, blijft mijn 745i toch stotteren op bedrijfstemperatuur. Dit doet ie alleen bij weinig toeren en weinig belasting, zeg maar stads verkeer tussen 0 en 60 km/h. Ik heb een vermoed dat dit ook aan mijn lmm ligt. Heeft iemand hier deze procedure weleens gevolgd?
http://www.youtube.com/watch?v=-11J8XawQtc
ma 08 jul 2013, 09:53
Zonder CO meter en weten wat je doet zou ik deze procedure nooit doen. De kans dat je blijft zitten met een niet meer werkende LMM is groot.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.