Alle vragen en tips over de remmen van een e23 plaats je hier
Plaats een reactie

storing ABS

vr 12 jul 2013, 11:17

Beste forumleden ,

Sinds kort werkt m'n ABS van mijn 732iA uit 1984 niet meer.
Na het starten gaat het lampje van de ABS netjes uit maar zodra ik enkele meters ga rijden gaat 'ie branden en gaat niet meer uit.

Ik heb al

Re: storing ABS

vr 12 jul 2013, 11:59

ik heb het bij 60/80 km/u dat het lampje gaat branden ,dus ik heb of een roestige hub of er is een tandje af

bij jouw denk ik ook eerder aan een defecte ABS sensor ,als je dit niet eerder hebt gehad

alhoewel ik dan weer denk datie dit al met de zelftest moet constateren :roll:

wat in mijn geval ook valt is dat het pedaal ietsjes beter aan voelt en iets beter remt als het lampje aanspringt :o
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op vr 12 jul 2013, 17:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: storing ABS

vr 12 jul 2013, 17:19

denk ook de sensor stuk bij je,vooral omdat ie ''meteen''aangaat t lampje

Re: storing ABS

vr 12 jul 2013, 20:37

Is een defecte sensor te meten met een multimeter?

Re: storing ABS

vr 12 jul 2013, 20:53

volgens mij is deze alleen te meten met een scoop en niet met een multimeter :roll:

Re: storing ABS

vr 12 jul 2013, 21:54

Je kunt de weerstand meten van de sensoren

Re: storing ABS

zo 28 sep 2014, 09:57

Sinds een week ook een brandende ABS lamp na een paar meter rijden. Sensoren aangesloten op een scope, Rechtsvoor mooie puls met rechte flanken, beide sensoren achter wel pulsen maar geen mooie rechte flanken. Linksvoor helemaal geen pulsen en uberhaupt geen weerstand. Sensor los genomen en kabel gecheckt op draadbreuk, maar het bleek toch echt in de sensor zelf te zitten. Aangezien hij toch echt stuk is heb ik hem open gemaakt en op onderzoek uitgegaan. De metalen huls weggevijld waar hij gefelst zit om het kunststof. De huls is maar 0,5mm dik dat is zo gedaan. dan kan je de huls van de sensor af trekken. Er zitten twee solderingen waar je ook de weerstand kan meten. Dit ligt rond de 1 k Ohm. Draadje van het spoeltje bleek niet meer goed vast te zitten aan de soldering. Dit gelakte draadje opnieuw kaal geschrapt met een mesje en gesoldeerd. Morgen op t werk nog een nieuw hulsje draaien en er omheen felsen. De huls is heel kwetsbaar en vervormt dus zo. Zit trouwens wel mooi met O-ringetjes afgedicht.
Afbeelding
Plaats een reactie