Idd laat eens wat mooie plaatjes zien van waar je bent
Zelf rijd ik nagenoeg dagelijks in de M535iA (kloon), daar is rete veel tijd, energie en knaken in gestoken.
Dat ga ik niet zo snel doen als in een redelijk recente auto.
Ik heb er LPG inzitten rijdt wat voordeliger en ik kon er heel betaalbaar aankomen, hij rijd echt super op een ouderwetse lpg installatie, als ik moet betalen sloop ik het er uit en ga ik weer lekker op benzine rijden ( goed voor het milieu geloof ik
) voor de korte stukjes pak ik dan lekker de fiets.
De regelgeving zoals die er lag, was prima in lijn met de omringende EU landen en eenvoudig uitvoerbaar, wat mij betreft mag elke oldtimer bezitter wel een kleine jaarlijkse bijdrage aan de staatskas leveren, en voor een paar extra centen een oldtimerkenteken kopen, zo komt ie uiteindelijk ook zonder gezeur aan zijn centen.
Maar we moeten gaan zien welke draai er aan gegeven gaat worden, 1 ding staat wel als een paal bovenwater, autorijdend Nederland brengt nu jaarlijks ruim 20 miljard in de staatskas ( excl provinciale opcenten) de EU wil dat het verbruik van nieuwe auto's in 2020 verder fors naar beneden gaat, dat betekend een enorme aderlating op de inkomsten van autorijdend Nederland voor de toekomst, of dat geld wordt elders opgehaald.
Wat je nu ziet is dat je een bepaald model/type hybride auto kan kopen en 3 of 4 jaar geen bijtelling hoeft te betalen, die gasten gaan echt niet op electra rijden. Maar gewoon op. Benzine of diesel en ontlopen vrolijk de bijtelling, ik geeft ze geen ongelijk, maar je ziet een ieder gebruikt de gaten in de wetgeving en probeert zo goedkoper te rijden.