nadat er de laatste tijd wat olie plekjes in de garage lagen, maar eens de motorkap opengetrokken blijkt de drukgroep voor de stuurbekrachting kapot cq ondicht te zijn. Dat onderdeeltje kost dus zo'n
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL
dat zwarte blokje met die dikke slangen links tegen de wielkast
volgens de monteur hier aan de sensor boven & je krijg alleen de hele groep nieuw? (mja dat is dealer praat) heb jij zoiets liggen ? kom ik volgende week eventjes bij jou langs, hij rijdt nl wel nog gewoon
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL
top werk geleverd Cees ! De auto loopt weer als een zonnetje
en weet je wat: zelfs verbruiks/snelheids display op de BC2 werkte op weg naar huis! Als de teller ietwat springt, dan niet meer, dus daar zet ik eventjes de nieuwe in, zoals besproken.
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL
ze konden alleen de complete rembol leveren & geen losse sensoren: en de prijs ging echt nergens over .... mja hij rijdt weel prima ! tellers dansen alleen nog regelmatig, dus dit weekend effe km teller vervangen en de rest met contactspray schoonmaken!
BMW E23 728i | BMW E24 635CSi |BMW E31 850i | BMW E32 750iL
Even voor de goede orde, het vervangen van de sensoren heeft er niet voor gezorgd dat ie nu goed loopt Kleppen gesteld, ontsteking gesteld, CO afgesteld, vaccuumslangen correct aangesloten.
Niet alleen die sensoren (met name de bovenste) gaan op termijn lekken, ook de rembekrachtiger zelf Is een zorg punt, die gaan ook regelmatig lek, dan loopt de olie uit de uitsparing tussen bekrachtiger en hoofdremcylinder.
Ook een weetje is dat er een speciale maat koperen afdichtringen op de sensoren zitten, als je een universele gebruikt is die te groot en valt niet in de uitsparing op het huis, gevolg een vervelende lekkage.
Ach zo blijf je lekker bezig, met het grote voordeel dat je aan die "ouwe meuk" zelf nog eens wat kunt doen, met een moderne auto houdt het tegenwoordig al heel snel op.