Het is nu zo 01 dec 2024, 03:21

Kachel bediening

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht

ericie

Die hard

Kachel bediening

Berichtvr 05 jul 2013, 15:33

Mijn kachel wil niet meer op standje 4 draaien maar wel op de andere standen. :( :x
Wie O Wie kan mij helpen met de oplossing hiervan want ik kan het niet bedenken. :wacky:

Gr. Eric
Image
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

oldie

Professional

Re: Kachel bediening

Berichtvr 05 jul 2013, 15:51

Hoi Eric.
Dacht dat er ergens een weerstand moet zitten,meestal bij de aanjagermotor.Weet het niet zeker maar m,n schoonzoon had zoiets bij een e36 en ik heb toen de weerstand vervangen en walla opgelost.
Gr.Hennie

CeesBMW

Site Admin

Berichtvr 05 jul 2013, 16:34

Hennie, bij de e23 zit er ook een voorschakelweerstand alleen doet ie het dan vaak juist alleen op stand 4.

Eric, gaat ie wel voluit bij de defrost stand ?
Freude am Fahren

oldie

Professional

Berichtvr 05 jul 2013, 16:43

Alweer wat geleerd Cees,mooi toch zo,n forum. :clap:

ericie

Die hard

Berichtvr 05 jul 2013, 18:37

CeesBMW schreef:Hennie, bij de e23 zit er ook een voorschakelweerstand alleen doet ie het dan vaak juist alleen op stand 4.

Ha Cees ja dan gaat ie wel voluit en als ik m terugzet niet alleen tot stand drie.
Image
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

harm-e23

Nieuw

Berichtma 06 jan 2014, 20:55

CeesBMW schreef:Hennie, bij de e23 zit er ook een voorschakelweerstand alleen doet ie het dan vaak juist alleen op stand 4.

Beste forumleden :Peace:

Een paar jaar geleden had ik de bmw gekocht (733i 1983 type2) toen deed de kachel het nog, soms een keer met de vlakke hand op het dashbord (zachtjes slaan :lol: ) en hij deed het weer. Nu doet hij al een jaartje ofwat niets meer (behalve de defrost stand) en wordt het zo zachtjes aan wel een keer tijd dat ie gaat werken zoals naar behoren.(rij vanaf april-mei t/m ze beginnen te gooien met zout, dan is het soms wel eens fijn om met veel condens toch nog door de ruiten heen te kunnen kijken :shock: )De voorschakelweerstand waar kan ik die vinden? bij mij doet de kachelbediening alleen op standje voluit.

Het temperatuur gedeelte heeft ook z'n kuren meestal blaast ie koud als je de draaischijf op welke stand dan ook hebt, en heel afentoe wordt het een keer warm. Is dat een klep dat blijft hangen in het vacuum gedeelte oid?

De airco lampjes branden alleen als je de schakelaar in geduwd houdt, je hoort wat geklik en gesis van het vacuum(denk ik), maar zo gauw je de schakelaar los laat dan houdt hij er ook mee op.......

wat is de oplossing voor de hier boven genoemde proble(e)em(en)

ps hier een foto van een weerstand op de printplaat van de kachelbediening, is dat de voorschakelweerstand? :|
Afbeelding

marcowildcat

Die hard

Berichtma 06 jan 2014, 23:07

Ha Cees ,bij mijn bmw gaat hij in de defrost stand niet meer voluit.ook heb ik het idee dat ik een keer een brand luchtje heb geroken,en dat het daarna is gekomen.mocht je een eventuele tip weten dan hoor ik het graag..groet Marco

Keer terug naar Interieur