Het is nu wo 09 jul 2025, 00:26


Turbodruk

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Turbodruk

Berichtzo 04 mei 2014, 19:53

Weet iemand wat de maximale turbodruk van een K27 turbo is?

Ik krijg er namelijk niet meer uit dan 0,9 bar.
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Turbodruk

Berichtzo 04 mei 2014, 20:44

@ Riemer,

Kijk maar even hier: http://www.745i.avulan.eu/

De max druk van de k27 zit op 1,5 bar, maar jouw 0,9 bar is de door de ecu afgeregelde druk. je zult wat meer aan de ecu moeten doen.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

riemer

Professional

  • Berichten: 1518
  • Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 21:14
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Turbodruk

Berichtzo 04 mei 2014, 20:56

De ECU (gechipt) die erin hangt laat veel meer toe. Dit is echt de max. die ik kan halen met deze turbo. Heb je me vanmiddag niet gehoord :D
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Turbodruk

Berichtma 05 mei 2014, 19:44

Dan zul je de boel moeten ombouwen met een boostcontroller.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

Jasper

Die hard

  • Berichten: 397
  • Geregistreerd: za 28 jul 2012, 17:47

Re: Turbodruk

Berichtdi 06 mei 2014, 17:21

De uitlaat schijnt ook een aardige restrictie te zijn; wellicht scheelt dit ook een aantal tienden aan druk
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Turbodruk

Berichtwo 07 mei 2014, 18:08

Je kunt met een boostcontroller al aardig "doordrukken" En de standaard uitlaat kan daar wel mee omgaan. Ik weet dat er ooit iemand op dit forum was die een type 1 745 hier uit lelystad had gekocht, daar zat een rvs sportuitlaat onder van 3"diameter met 1 demper, maar de gemodificeerde motronic niet. Maakte veel geluid in de wagen en is daarom vervangen. Wil je een andere uitlaat vermenigvuldig de pijpdiameter van je spruitstukeinde met 1,75 en je hebt de maximale diameter pijp voor naar de dempers die nodig is. een grotere diameter laat de gassen te veel afkoelen waardoor de doorstroming verminderd. neem twee dempers, of een hele goede einddemper. Een goede sportuitlaat is niet die met het meeste geluid :D maar die op de juiste manier berekend is.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten