Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
zo 11 mei 2014, 09:54
Daarjuist effe gangs geweest met de plastieken grill onderaan het raam.
Heb deze weer zwart gemaakt met een speciale plastiekvernieuwer.
Duidelijk een beter resultaat !


Nu de andere helft nog afwerken. Heb nu maar
zo 11 mei 2014, 10:42
gewoon zwart spuiten !! met gewone zwarte spuitbus of kunstof spuitbus gebruiken ,of plasticdip

maar standtijd is ook betrekelijk van gewone en plastic spuitbussen
zo 11 mei 2014, 12:07
hah, heb ergens nog wel een paar zwarte spuitbussen liggen.
Zal straks wel een paar foto's posten van het spuiten
zo 11 mei 2014, 13:06
yep
heb dezelde werkwijze en
ma 12 mei 2014, 21:27
Ben van plan om een van de dagen de voorbumper te spuiten ik de kleur van de wagen.
Die voorbumper is gans grijs/wit uitgeslagen, wat me wel stoort, dus spuit ik hem maar in de kleur van de wagen.
Hoe kan ik dit best doen? Moet er een primer voor gebruikt worden?
En kan ik gewoon de spuitbussen van Motip of eventueel Multona lak gebruiken?
Heb al eens een paar spiegels gespoten met Multona lak, en die word goed hard, en het droogt mooi tot een egale kleur. Maar ik weet niet of die wel geschikt is voor een bumper?
di 13 mei 2014, 09:52
met spuitbus je bumper spuiten
gaat er zo trg af
eerst primer , lakken en vernis erop , en dan nog krijg je steenslag
maar lak uit spuitbus is er niet hard genoeg voor
di 13 mei 2014, 11:54
Spuitbus/kleur met daarna 2K blanke lak kan wel !maar 1K blanke lak uit spuitbus is bagger
degene die dit op een auto gebruiken vallen onder hobby prutsers is mijn mening
kan niet tegen de elementen van buiten ,verkleurt word geel en breekt na korte tijd door de zon
voor het spuiten van bumpers word/werd elast bijgemengd om de blanke lak elasticher temaken dit voor minder steenslag ,des te harder de blankelak deste sneller je steenslag hebt zoals bij diverse auto merken een groot probleem is door de teharde lak van tegenwoordig 1 steentje en je hoort de lak eraf springen
di 13 mei 2014, 15:50
Nu ik weet dat spuitbussen niet zo'n goed idee zijn, dan laat ik het maar voor wat het is.
Heb het ooit wel eens gebruikt op spiegels, maar toch niet gebruiken op de bumper dan.
Kan ik het best dan met de bumper naar de spuiter gaan?
En hoeveel kost dit ongeveer? Een eurootje of 200-300 ?
Ik kan het maar beter vragen, dan dat ik iets verkeerd zou doen. Heb nog nooit zo iets dergelijks gedaan dus 't zou zonde zijn moest er iets mis gaan...
di 13 mei 2014, 16:03
voor een goed en vooral een net resultaat is naar de spuiter brengen de enige oplossing! als je het niet zelf kunt .
di 13 mei 2014, 17:41
op een buitenspiegel is dat geen probleem , maar een bumper dat komt achteraf niet goed ,
zoals martin hierboven al vermeld , verkleurd , komt los enz... en als je dan achteraf die laat spuiten , moet heel de spuitbus verf eraf ,
ik spuit alles zelf hier voor mij , maar als er resten van spuitbus achter blijven krijg je problemen met prof lakken
je hebt ook spuitbussen die je op kleur kan laten klaar maken , maar heb dat geprobeerd en resultaat is ook niet goed
en de vernis in spuitbus is ook niet van die kwaliteit ( enkel om kleine retoucen te doen)
di 13 mei 2014, 17:59
het verschil in vernis/blankelak zit hem in de 1K = 1komponent en 2K=2komponent = blankelak+verharder is dus beter bestand tegen weers invloeden
grote delen is ook bijna niet tedoen met een spuitbus vooral niet met de metalic kleuren
di 13 mei 2014, 21:28
Toch maar eens tegen de zomer naar de spuiter bollen
Vandaag de stoelverwarming aan de praat gekregen, well....
Na lang zoeken lichten de knopjes groen op, de zekeringen branden niet meer door zoals voordien, maar mijn zetels worden er niet warmer mee...
Heb de stekkers nagekeken, misschien iets mis in de stoelen zelf?
Iemand ervaring met defecte stoelverwarming?
di 13 mei 2014, 23:22
Meestal zijn de matjes in de stoelen kapot. Gewoon even onder aan de stoel de stekker los halen en doormeten. Even uit mijn hoofd: de weerstand is ongeveer 7 Ohm als ze nog heel zijn.
wo 14 mei 2014, 11:19
Zijn die matjes nog apart verkrijgbaar, of zitten deze ingebouwd in de stoelen?
wo 14 mei 2014, 14:07
Hier even kijken onder 'Tipps und Tricks' (wel in t duits

);
http://www.bmwe23.de/De eerste optie under tipps und tricks is Reparatur der Sitzheizung. Ik geloof dat de matjes nog te koop zijn, maar er zijn tegenwoordig ook matjes verkrijgbaar die op maat te knippen zijn (conrad.nl). Ik heb geen ervaring met die knipbare matjes overigens.
wo 14 mei 2014, 15:21
mooi, zal ik er komend weekend eens aan beginnen.
Leuk dat er een pagina bij staat met de originele kleuren van de e23'ers.
Ben nog op zoek naar een kleur voor mijn e23 omdat ik deze binnen een jaartje laat herspuiten.
thanks
wo 14 mei 2014, 18:14
Het zijn niet echt matjes maar eigenlijk 5 stoffen tengels met een draad erdoor geweven die weer met 1 dwarsstrook stof met elkaar zijn verbonden. De tengels zitten in de bekleding tussen de banen, en dus ook tussen de boven- en onderstoflaag.
Van de matjes voor de normale ("comfort-") stoelen is alleen nog de zitting te krijgen niet de rugleuning maar ze zijn wel uitwisselbaar (hoewel de lengte van de tengels niet gelijk zijn voor de rug en zitting). Schrik alleen niet wat ze kosten: ongeveer 120,- per matje en je hebt er twee voor iedere stoel nodig!
wo 14 mei 2014, 18:19
serieus
mmm...
Maar je zegt dat de matjes tussen twee stoflagen zitten. Dus moet je heel je stoel gaan uitkleden om bij de matjes te kunnen? Dus al de vulling moet er dus uit dan?
wo 14 mei 2014, 18:43
Kijk maar even in de link van Jasper, daar wordt het met foto's duidelijk uitgelegd. Ik heb laatst ook een stoel voorzien van originele stoelverwarmingsmatten en dat was een heel karwei. De bekleding moest een heel eind los.
Je kan ook universele matjes kopen en die gewoon onder de bekleding plaatsen, moet je ook je stoel nog wel een heel eind demonteren maar het is aanzienlijk makkelijker dan die tengels tussen de bekleding te schuiven!
wo 14 mei 2014, 21:17
Hoe zit dat eigenlijk met highline bekleding? Daar zitten de banen dwars ipv in de lengte; zitten daar wel dezelfde matjes in?
wo 14 mei 2014, 21:59
Daar zitten de tengels in de breedte in plaats van de lengte. Zelfde principe maar wel andere matjes (breedte en lengte van de tengels wijkt af). Hetzelfde dus als bij de E24:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ref=search
do 15 mei 2014, 16:40
Vandaag de radio aangepakt.
omdat de radio niets deed, ben ik de draden eens gaan doormeten.
Op de rode en de zwarte draad meet ik ongeveer 12v.
Het probleem lag aan de radio, omdat ie een tijdje geleden in een andere wagen kortsluiting heeft gemaakt. dus is ie binnenin stuk.
Die radio past toch niet (steekt 2cm uit) ga dan eens op zoek naar een originele van bmw.
Moet geen dure zijn, als ik maar muziek heb

Maar moet ook geen rommel zijn...
do 15 mei 2014, 16:42
Vandaag de radio aangepakt.
omdat de radio niets deed, ben ik de draden eens gaan doormeten.
Op de 'paarse' en de 'bruine' draad meet ik ongeveer 12v. maar de radio deed niets...
Het probleem ligt aan de radio zelf, omdat ie een tijdje geleden in een andere wagen kortsluiting heeft gemaakt. dus is ie binnenin stuk denk ik.
Die radio past toch niet (steekt 2cm uit) ga ik dan maar eens op zoek naar een originele van bmw.
Moet geen dure zijn, als ik maar muziek heb

Maar moet ook geen rommel zijn...
do 15 mei 2014, 16:58
@Moet geen dure zijn, als ik maar muziek heb
moet je geen BMW radio nemen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.